Voorstellen

Ik wilde me even voorstellen. Ik ben ijdod, en ik ben recent aangestoken met het horlogevirus. Ooit begonnen met een swatch, en heb van mijn ouders voor het halen van mijn eindexamen een Seiko Chronograph gekregen. Deze heb ik jaren gedragen. Echter, langzamerhand werd de functie van tijdsweergave steeds meer overgenomen door de (smart)phone, en droeg ik het horloge steeds minder. Echt waterdicht was het ook niet meer (condens na een regenbui, dat niveau). Begonnen met duiken, en daarvoor een Seiko SKX007 aangeschaft. Deze veel functioneel gebruikt, en ook wel op het droge gedragen.

Recent ben ik, ook weer wegens het duiken, op zoek gegaan naar een Citizen JP1010. Reden was dat ik naast de ‘echte’ duikcomputer een extra dieptemeter bij me wilde hebben; en ik kende het model van een duikbuddy. Deze heb ik gevonden voor een leuke prijs (met een zwaar overdreven “met gebruikssporen” claim :D)
 en opeens vroeg ik me af waarom ik de andere horloges niet meer droeg. Dus de Seiko eens laten servicen, en zo her en der eens wat anders op de kop getikt. Draag ze nu weer dagelijks :D.

Mijn ‘droom’ horloge is een Casio Oceanus S100, maar er is meer wat ik mooi vind. Ik zie me zelf geen echte high-end horloges dragen, maar wie weet


De collectie inmiddels

  • Seiko Chronograph
  • Citizen Aqualand JP1010
  • Vostok Amphibia
  • Betina
  • Pontiac Hydraulica
  • Seiko 7006-3020
    Die laatste moet nog een keer weg voor een beurt, loopt nogal te snel.
17 likes

Welkom👍

Welkom en veel plezier hier :smile::+1:

Welkom :grinning:

Welkom!
Leuk setje :thumbsup:
Heb je de Amphibia wel eens mee genomen
bij een duik, en hoe diep?

Grt.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit respectabele HorlogeForum der Lage Landen!!
Een fraaie collectie heb je. Goed hoor.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

De Citizen en Amphibia zijn allebei al een paar keer mee geweest in NL, maar dat was ‘maar’ tot een meter of 10. De Seiko is tot ongeveer 40m geweest.

1 like

Mooi :thumbsup:

Ik heb zelf ook een Amphibia en wilde de WR eens checken.
Heb ik hem laten zakken aan een touwtje in de sluis van Ijmuide :grin:
Na ± 10 meter was m’n touwtje op maar hij bleek dus goed waterdicht
te zijn.

Er gaan geruchten dat de Russische marine ooit een stel Amphibia’s
aan een duikboot hebben bevestigd en ermee op 500 meter zijn geweest.
Toen ze weer boven kwamen liepen ze allemaal nog.

Grt.

3 likes

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Het is een redelijk ingenieuze constructie, waarbij de seals zichzelf steeds verder aandrukken naar mate de buitendruk toeneemt. Of ze de 500m halen durf ik niet te zeggen, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat de gemiddelde sportduik dieptes een probleem zijn :D.

1 like

Welkom ijdod.

Mooie verzameling heb je al.
Gezien de enthousiasme in je verhaal denk ik dat je collectie nog wel zal groeien.

Welkom :grinning:

Welkom! Leuke collectie!

Van Harte Welkom Ijdood en veel plezier hier. Even opgezocht. Die Oceanus is een mooie klok, zeer sportieve Dresser en veel kwaliteit voor relatief weinig geld.

Veel plezier hier👍

Van harte welkom en heel veel plezier gewenst! :slight_smile:

Van harte welkom op dit leuke forum! :smiley:

Welkom!

Welkom en veel plezier

Hartelijk welkom en veel plezier en genoegen hier!