Voorstellen!

Hallo HF’ers! Hierbij even een korte introductie van een liefhebber uit west-Friesland. Ik lees al een poosje mee omdat ik van plan ben mijn bescheiden verzameling uit te breiden. Ik voel me een beetje een voyeur dus hierbij m’n verhaaltje.

Ooit was ik van plan een submariner 1680 aan te schaffen maar uit angst voor een verkeerde aankoop heb ik hier vanafgezien en heb ik een nieuwe gekocht. Ik ben immers een liefhebber en zeker geen kenner. Toch begint het weer te kriebelen. Ik vind die romige lumes en hoge plexi zeer charmant. Nu zoek ik niet direct een submariner omdat ik die al heb maar lees graag over andere horloges en zelfs merken waar ik nog geen weet van had. Belangrijk voor mij is dat het een goede aankoop is. Dus waardevast of mogelijk een belegging. Niet dat ik voornemens ben om ooit weer te verkopen maar je weet nooit of het leven je een curvebal gooit en je moet.

Daarnaast ben ik me aan het oriënteren voor een horloge voor mijn vriendin. Dit is iets urgenter aangezien zij begin maart jarig is.

Iemand een goede suggestie?
Tot €1.000,-
Automatisch uurwerk
Stalen band
Beetje “bling”

Hierbij een foto van mijn klokjes. Beide nieuw verkregen. De omega is nu weg voor service. Heb ik 6 jaar lang dagelijks gedragen en kon wel een opfrisbeurtje gebruiken.

13 likes

Zo, dat is een fraai duo :clap:
Advies mbt een dameshorloge heb ik niet, maar van harte welkom :smile::+1:

Mooie horloges! En welkom!

Welkom. En inderdaad een mooi duo. Hier kun jeceffe verlekkerd naar van alles en nog wat kijken.

Welkom! Knappe horloges!

Welkom!
Je gaat wel voor kwaliteit.
Veel plezier hier!

Leuk hoor! Duidelijke smaak :wink:
Veel plezier met zoeken. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Is toch moeilijk horloges voor te stellen wanneer je de smaak van die persoon niet kent. Wat draagt ze nu?
Gr.Wander

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit respectabele HorlogeForum der Lage Landen!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom! Mooi stel!

BAM!!! Hij komt even binnen met 2 klappers zeg! :+1:
Welkom!
Veel plezier hier.
Wat betreft een horloge voor de ms, heb je een idee welke stijl en maat?,

Welkom :grinning:

Welkom! Mooi setje heb je al. Wat betreft je vriendin: een longines hydroconquest wellicht? :slight_smile:

2 likes

Bedankt voor de leuke reacties! Ja, duidelijke smaak toch dragen ze heel verschillend. De submariner was m’n droom maar kon ik me eerder niet veroorloven. Ik vind een vroege Speedmaster op leer of bijvoorbeeld een Heuer Autavia GMT geweldig. Ook een klassieke dresswatch van UG oid vind ik erg mooi.

M’n vriendin draagt nu een stalen Esprit met glimmers in de lunette en een “zwart scherm met van die rondjes” zoals ze dat zelf zou omschrijven. Ze heeft tengere polsjes dus niet te groot. Het liefst zou ik haar een datejust cadeau doen, maar dat vindt zij niet bling genoeg en ik te duur :-p

Welkom! Je hebt je direct al ge plaatst voor de eredivisie! Mooi.

Welkom!!

Welkom en mooie horloges, veel plezier hier

Bam! Twee toppers. Welkom op HF, veel forumplezier toegewenst :thumbsup:

Ondertussen weer enige tijd verder. M’n Seamaster is weer een tijdje terug van de service bij Omega.
Hij lijkt wel weer nieuw. Kost een aardige duit maar toch wel weer de “new watch experience”.
Erg blij mee!

Tijdens het ophalen van de Seamaster de halve voorraad van de juwelier bij m’n vriendin om haar pols gehad… niet geslaagd. Uiteindelijk is het een babykamer geworden :grin:

Dus toen was de aanstaande vader weer aan de beurt. Uiteindelijk is m’n keuze weinig vernieuwend en sluit goed aan bij m’n duidelijke smaak. Eerst nog een vintage bekeken echter durfde ik dat niet aan. Bang voor een miskoop. Uiteindelijk gisteren een nieuwe opgehaald. Wat een mooi horloge…

3 likes

Prachtig!!!

Baby’s zijn ook tof! Wel niet zo waardevast…

1 like