Wil je voor een vintage gaan (supercool, onbetaalbaar, risicovol) of recente? Blauwe plaat, kroon links?
Welkom !
Het hoeft geen vintage te zijn, als ik zoān horloge ooit ga kopen, zal ik gaan voor nieuw of redelijk nieuw. Ik vind met name het design van het horloge ontzettend mooi.
oops, daar heb ik dan 5 keer overheen gelezen
Ja, dat begrijp ik! Erg mooi design.
Welkom Giel.
Je einddoel zit in ieder geval helemaal goed.
Veel plezier hier!
Welkom
Topper de SKX modellen, voor mij het mooist op een jubilee of een shark meshā¦
Welkom!!
Welkom op HF!
Als je een mechanisch horloge laat afregelen en je checkt dagelijks even met je mobieltje hoeveel hij die dag afwijkt weet je behoorlijk precies hoe laat het is hoor.
Veel plezier hier!
Het verkrijgen van de Monaco heeft mij 2 jaar gekost en een chagrijnige vrouw opgeleverd, dus weet waar je aan begint
Desalnietemin, welkom en veel plezier hier
Haha, voor de Monaco heb ik wel enkele avonden ruzie over
Welkom hier. 007 is een leuk horloge hoor. Lekker om banden mee te swappen. Je grail is ook een mooie hoor. In serie Breaking Bad komt hij veelvuldig voorbij. Veel plezier hier.
Resultaat telt! Wow!
Hallo Giel!
Leuke intro!
Voor exacte quartz zou ik eens kijken bij Citizen Eco drive.
Veel plezier!
Hallo Giel!..zoals @drex hier zegt kijk ook eens naar Citizen Eco-drive, die heb je ook met Radio Controlled en perpetual calander (datum staat altijd goed).Batterij of cell laad op dmv alle soorten verlichting en dan zoals ik veel gelezen heb doe je daar tussen de 10-20 jaar mee voordat het vervangen moet worden. Ze lopen echt nauwkeurig op de seconden en gelijk met de atoomklok(iedere nacht tussen 02.00 word het bijgesteldā¦lukt dat niet dan 03.00. .04.00 enz.
Maar welkom en veel plezier hier!
Welkom!
Bij precisie zou ik ook denken aan een rc horloge. Wat men al zei heb je genoeg keuze van de grotere merken hierin als Seiko, citizen, junghans en casio. Maar er zijn ook genoeg kleine merken die dergelijke functie hebben. Doch kwa reputatie voor degelijkheid kijk ik meestal bij bovenstaande merken.
Daarnaast lijkt me ook handig als het horloge zonnecellen zou hebben. Zit je ook niet met n lege batterij door al die functies die n beetje meer energie slurpen.
Naast rc zijn er ook alternatieven. Zoals GPS tijdgestuurd en sync via je mobiel. Breitling en casio hebben zo iets. Maar ook Frederique constant heeft een soort smartwatch waarbij de tijd automatisch aangepast wordt aan je smartphone. En hij ziet er nog best netjes uit ook.

Hij Is er in verschillende kleuren te verkrijgen, dus niet alleen dat gouwe.