Voorstellen

Goedendag leden,

Ik had wel al een enkele post geplaatst en al veel gelezen op dit forum maar mijzelf nog niet voorgesteld.

Even een kleine introductie over mijzelf;
Ik ben Giel, 32, woon in een klein mooi pittoresk dorp in Noord Limburg. We bieden dapper weerstand tegen… (oh dat was een ander dorp).
Ik ben voorheen eigenlijk altijd werkzaam geweest als distributie chauffeur in het goederentransport wereldje. Na dat wereldje wel gezien te hebben besloot ik het over een andere boeg te gooien en ging van goederenvervoer naar personenvervoer, dat vond ik zo leuk dat ik nu inmiddels bezig ben met het groot rijbewijs voor de bus, en daar zal ik in het begin werkzaam zijn in het openbaar vervoer, en wellicht de doorstroom maken naar het touringcar vervoer, want wie wil nou niet iedere week op reis?

De tijd is dus essentieel, en vooral in het openbaar vervoer. Keek ik voorheen altijd op mijn telefoon hoe laat het was, vond ik het nu tijd om toch maar eens een fatsoenlijke horloge te kopen. Om me een beetje te onderscheiden van veel mensen in mijn omgeving was ik niet van plan een apple watch te dragen. Dus even op internet op onderzoek uit gegaan en toen kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk helemaal geen verstand had van horloges. Ik was iemand die dacht dat Quartz een merk was :joy:

Maar ik heb mezelf dus even wat meer verdiept in de horlogewereld. Na een week lang info opzoeken (ook hier) kwam ik tot de conclusie dat de Seiko SKX007 wel een redelijk leuk en goed instap model was. Een mooie duiker, automatisch, een icoon in zijn segment… (hoor mij nou met horloge termen gooien) Deze horloge is nu onderweg samen met een paar natostraps om het een horloge een eigen karakter te geven.

Nu kwam ik er eigenlijk later pas achter dat de ‘goedkopere’ automatische horloges helemaal niet op de seconde nauwkeurig zijn, dus heb ik weer een reden om alvast op zoek te gaan naar een nieuw horloge voor erbij. En dus kwam ik er achter dat ook ik besmet ben met het horloge virus. ( ik kwam er namelijk ook al achter dat de Tag Heuer Monaco mijn einddoel is )

Wellicht hebben jullie tips voor accurate leuke horloges. Ik zelf zit alweer te denken aan een Seiko Flightmaster (SNAF41) dat is een Quarts en dus wat stabieler in secondewerk. Maar die is dan ook wel weer meteen redelijk aan de prijzige kant voor mijn budget, dus tips zijn welkom!

Foto’s volgen zodra ik het horloge binnen heb.

10 likes

welkom, en je Seiko is een goede eerste stap, een forum-lieveling!

1 like

welkom en heel veel plezier hiero… ennu de duurste automaat loopt nog niet gelijk hoor… :slight_smile:

2 likes

Van harte welkom Giel en heel veel plezier gewenst hier! :relaxed:

Als ik je post goed lees en je budget juist interpreteer, dan denk ik dat je met een mooie Seiko een heel goede start zou maken. Seiko is gewoon goed, zowel mechanisch als quartz en Seiko heeft ook echt voor iedere persoonlijke smaak wel een passend horloge.

Je kunt voor een nieuw horloge gaan, maar ik zou eerst eens lekker rondkijken op het verkoopgedeelte van het forum, want daar kan je goede deals doen en dan koop je een kwalitatief goede klok voor weinig geld.

Heel veel succes met kiezen! :relaxed:

Welkom hier! :+1:t2:

Welkom!! De Heuer Monaco calibre 11 (caw211p) is een plaatje!!

1 like

Welkom!

Welkom!
Mooi doel heb je…

3 likes

??? :fearful:

Mijn beste,

Giel, van harte welkom bij dit appetijtelijke HorlogeForum!!
(Goed vooruitzicht inzake je nieuwe baan. Leuk hoor. Succes!!)

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mis ik iets?

Hallo Giel,

Hartelijk welkom op dit forum. Je eerste keus is best een goede. Maar zal wsl niet tot op de seconde nauwkeurig lopen. Mogelijk, dat een horloge van het merk Quartz daar beter in de buurt komt. Die komen dara dichter bij in de buurt.

Je snapt me wel.

Veel plezier hier!

Ik vind het gaaf als de functies van een horloge bij de drager passen. Voor jou zou dat betekenen dat je een nauwkeurig uurwerk kiest. Dan kom je eigenlijk niet bij een automaat. Tegelijk moet je ook niet hebben dat je horloge niet loopt omdat het batterijtje vervangen moet worden.

Ik zou dus kijken naar een nauwkeurig Quartz horloge > met solar, kinetic, evt. End Of Life (EOL) indicator > techniek die je horloge met een atoomkloksignaal gelijk houden (Radio Controlled). Als dan iemand (toekomstig werkgever :wink:) naar je horloge vraagt, heb je als chauffeur een bijzonder sterk verhaal.

Als je internationaal gaat chauffeuren, heb je horloges gemaakt om met tijdzoneverschillen om te gaan (dacht ik, ben hier niet heel erg thuis in) en horloges die twee tijdzones tegelijk weergeven (GMT).

1 like

Ja, de topic starter heeft niets geroepen over een Monaco…

Welkom!

En een goede reis gewenst naar je einddoel Monaco.
:indonesia:

Bedankt allen voor het warme welkom.

Ik heb inderdaad ook al een aantal filmpjes gezien over horloges die via een signaal precies gezet worden. Gelukkig zitten er in de openbaar vervoer bussen wel precisie klokken, maar het is wel handig bij het falen van dat systeem dat ik dan nog redelijk precies op tijd kan rijden. Ik heb nog nog niets besloten over mijn werk horloge, en heb er nog wel even de tijd voor. Dus ik zal eens even flink wat onderzoek doen voor ik overga tot aanschaf.

1 like

Welkom toekomstig collega.
Koop vooral wat je mooi vind! De techniek in de bussen is zover dat je wordt gesommeerd om te vertrekken.
Veel plezier op het forum en idd het verkoop gedeelte in de gaten houden.

Gr Bram

1 like

Haha, jawel de monaco is wel een doel om voor te sparen, een van mijn favoriete films is Le Mans, en daarin draagt Steve McQueen de Heuer Monaco. Toen ik dat horloge voor het eerst zag was ik er al verliefd op.

1 like

Welkom, en met Seiko zit je sowieso goed.

Toch wel…