Voorstelling PR 516 Heritage blauw

Toch even de tijd genomen om deze voor te stellen.

Het begon met de vintage PR 516. Ik was helemaal weg van dit ontwerp dat vandaag nog actueel blijft. Zelfs na 40 jaar blijft de vintage er nog hedendaags uitzien.

Enkele jaren terug heeft Tissot zich laten inspireren om de Heritage te lanceren. Het basis ontwerp is gebleven, maar het formaat is geëvolueerd naar een trend die zich toch al wat langer voordoet : groter.

De vintage is wat klein, maar compenseert door zijn uitstraling. De Heritage is imposant op de pols.

Ik had reeds de zwarte Heritage, maar de blauwe met de rallye staalband bleef lonken naar mij. De blauwe is moeilijk nieuw te vinden. Dan toch een tweedehandse gevonden.

Bij het openmaken van het pakje sloeg de schrik naar het hart : dit is geen blauwe, maar een zwarte ! Met wat beweging zag ik dan toch een schijntje blauw. Het blauw is zo bescheiden dat ie naast mijn zwarte nauwelijks verschilt. Laat ik het gestingueerd noemen.

Bij het lezen van commentaren op de rallye staalband vonden de meeste eigenaars dat ie oncomfortabel droeg. Sommige vonden zelfs dat ie onbruikbaar was. Een enkeling vond em comfortabel. Ook de verkoper sprak dat ie comfortabel droeg. Ik vind hem ook comfortabel, zelfs beter dan de klassieke staalband. De kast ligt als een kussen op de pols, de rallye bogen zorgen voor een lichte vering en buigt zich over mijn kneukel. De Casio-like onderkant zorgt voor aansluiting. En kan per 3à4 mm aangepast worden. Daar maak ik gebruik van. Tegen de namiddag/avond is mijn pols wat uitgezet, en geef ik hem wat meer ruimte. Je zou twee drukpunten verwachten, maar is niet zo.

Belangrijk bij deze band is dat je hem niet te strak draagt. Zelfs losjes gedragen verschuift ie nauwelijks.

Het blijft een imposante kast. En de rallye staalband doet daar nog een schepje bij. Ik heb niet de behoefte om op te vallen met mijn horloges. Maar onderbewust denk ik toch wat te willen opvallen :blush:

Het ETA werkje loopt perfekt. Na 4 dagen : -3 seconden. Ik heb opgemerkt dat ie tijdens het dragen wat trager loopt dan wanneer ie neerligt.
Mijn zwarte heeft marge om te verbeteren : +21 seconden per dag.

De vintage is een klassieker geworden. Ik durf te voorspellen dat de Heritage dit ook wordt.

25 likes

Mijn beste,

Mooi hoor!!
Ik wens je dan ook veel plezier met deze karaktervolle diep-donkerblauwe “Muze”.:shield:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Thanks !

Dit ontbrak nog …

2 likes

Gefeliciteerd! Is en blijft een coole klok!
Draag z’n neef, de PRS516, ook nog steeds met veel plezier.

Maar kennelijk was jij al helemaal overtuigd van dit horloge. Dit is immers je tweede! Leuk. Enjoy!

1 like

Mooi hoor :+1:

1 like

Prachtig horloge…is zeker een klassieker alleen de stalen band/bandaanzet is mijn inziens echt niet mooi…doet afbreuk aan het geheel…

Geniet ervan !

1 like

Kan me helemaal vinden in je verhaal, ik heb de PR in zilver/grijs uitvoering.

Ook wat de band betreft. Hij is prima in te stellen zodat ie toch comfortabel zit. Van boven gezien geeft ie de toch al forse klok nog meer body.

Veel plezier met beide PR’s!

4 likes

Ow, sinds wanneer? Zijn toch maar kleine klokjes, rond de 40mm?

Staat op mijn lijstje en natuurlijk bedankt voor de review!
Heel veel plezier met deze nieuwe aanwinst!

1 like

Blijf het een erg mooi horloge vinden, maar wel op een rally lederen band… Proficiat met je aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst het blijft een mooi ontwerp :thumbsup:

1 like

Prachtige aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

Heel erg mooi. Gefeliciteerd! Geniet er met volle teugen van!

@WilSeiko Hij is inderdaad maar 40mm. Maar draagt echt groot.

Groeten van zijn broertje:

2 likes

Heel erg mooi, verveelt niet snel en dat blauw is bijna inkt zo mooi.

1 like

Zoals @koetsjh al zegt, draagt en oogt erg groot, ik zal morgen een vergelijkingsfoto schieten.

@anon50762135EV noemde het in mijn voorstel-topic ook al een brok staal meen ik.

Hij draagt mede door de dikke langwerpige kast inderdaad groter dan die 40mm (dat is de maat overdwars) doet vermoeden.

Yessss :grin:

@M_Singer @WilSeiko @anon50762135EV

Ik heb gisteren de Heritage Visodate en de Heritage PR516 om gehad. Allebei 40mm, maar het verschil is heel erg groot. Ik zal morgen even een plaatje schieten met beide op de arm.

Het viel me op dat de Visodate zo lekker (dressy) onder de mouw van het overhemd schoof. De PR516 had er erg veel moeite mee. :wink:

1 like

@M_Singer @WilSeiko @anon50762135EV

Zoals beloofd… en wellicht is het een ander “vergelijkingstopic” waard.

Het zit hem dus niet in de “oppervlakte” van de kast.
Heb voor de volledigheid ook de Oris 40mm ernaast gezet en de 43mm I.N.O.X. Het is dus wel een lekkere knoepert van een kast om te dragen. :slight_smile:

4 likes

Duidelijk :slight_smile:

Hier de mijne naast een 45 mm Seiko chrono…

…en naast een 43 mm Sturmanskie Sputnik

2 likes