Voorstelling

Wel, het hoeft niet perse een open heart te zijn.
Ik zou wel graag een swiss made hebben. Waarom? Gewoon uit interesse voor de geschiedenis ervan.
Ook zie ik graag een relatief simpel, klassiek en.tijdloos.horloge die zowel past bij mij (30j) maar die ik over 30 jaar nog steeds kan aandoen zonder er mij oncomfortabel bij te voelen. Heb reeds naar juwelier geweest die rado, longines en tissot verkocht en voorlopig vond ik deze het mooist van wat hij op dat moment te bieden had

Dag Fosske, welkom op het forum. Er ging voor mij een (horloge)wereld open, geniet van je zoektocht!

Carlo, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Carlo, welkom op HF!

Welkom Carlo!

Hallo Carlo,
Swiss made horloges (merken) zijn er nogal wat al dan niet met een glansrijke geschiedenis. Maar waar doel je op met geschiedenis en Swiss Made. Ik denk dat je je maar eens goed moet oriënteren hier op het forum en eens lekker moet gaan googleen en je zult zien wat voor wereld er voor je open gaat!
PS: De Swatch Group “Swiss Made” heeft vele merken onder zich waar je in jouw prijsklasse vele exemplaren zult tegenkomen.
Veel succes in je zoektocht🤛🏻

1 like

Welkom.

Van de website van Tissot:
Waterdicht tot een druk van 3 bar (30 m / 100 ft)

Da’s spatwaterdicht. Ik zou dat heroverwegen als je veel met water van doen hebt.

Dan ben je beter af met 100m WR.

Had ik ook gezien. Ik ben thuisverpleegkundige dus is niet dat mijn polsen drijfnat worden😉

1 like

Bedankt. Ik heb graag een merk met een mooie voorgeschiedenis, dat bedoel ik, ook al zitten ze onder 1 groep gegroepeerd☺

2 likes

Laat me dan de eerste zin die een Seiko SARB035 voorstelt. Lichte plaat, 100m WR, automaat, stalen band, onder budget en in house gemaakt door een horlogehuis wat sinds 1889 een familiebedrijf is.

:grinning:

1 like

Is inderdaad ook een heel mooi horloge… hmmm… misschien toch geen goed idee om me lid te maken😉.

1 like

Welkom!!!

Welkom!
Zoals al eerder is opgemerkt zal ik geen 3atm horloge nemen als het met water in contact komt. Geen idee wat je van plan was uit te willen geven maar Oris is ook een leuk merk om naar te kijken (en bezitten). Daarbij zijn de stalen banden van dit merk van erg mooie kwaliteit.

Mijn beste,

Van harte welkom Carlo, binnen de gelederen van dit plezante HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

image

Van harte welkom op ons mooie forum

:joy::joy::joy:

Van harte welkom :clap:

Welkom ! Veel plezier hier en die automaat komt er vanzelf !

Als er nog voorstellen zijn, hoor ik het graag. Ik zou graag ‘niets’ over het hoofd zien of graag nieuwe dingen ontdekken.
Als er mensen tips hebben om gericht op het dorum te zoeken naar wat ik wil, graag want er is wel heel veel te lezen​:slight_smile::+1:
Zijn er ook betaalbare merken die enigszins waardevast zijn?
Ben deze morgen langs enkele juweliers gepasseerd en heb leesvoer meegekregen van: seiko, hamilton, longines, tissot, welder, tudor, jaeger lecoultre, garmin, tagheuer, anonimo, baume en mercier, oris, breitling, panerai en hublot… veel te veel dus😱 en ook aan een groot budget