Voorstelling

Hallo allemaal,

Ik zag de laatste dagen zo veel voorstel topics voorbij komen dat ik op den duur niet meer achter kon blijven, dus bij deze. Mijn naam is Hans, 45 jaar jong en geboren in de mooiste provincie van het land, u raadt het al: Zeeland. Op mijn 28ste ben ik vertrokken naar België. Eerst een paar jaar in Antwerpen gewoond en daarna een huis gekocht in een randgemeente. Werken doe ik nog steeds in Nederland, inmiddels al 24 jaar voor hetzelfde bedrijf. Na twee langdurige relaties ben ik gelukkig weer alleen, of alleen weer gelukkig, het is maar hoe je het bekijkt.

Mijn eerste horloge kreeg ik toen ik een jaar of zeven was. Al mijn klasgenootjes liepen, als ze al een horloge hadden, met felgekleurde "kinder"horloges maar dat vond ik echt helemaal niks. In die tijd werd alles nog op het eigen dorp gekocht dus ik mocht bij juwelier Snoep iets uitkiezen. Het werd een Lincoln handopwinder. In mijn herinnering zie ik een creme/champagne kleurige wijzerplaat met een glas wat doorliep tot op de zijkant. Dit horloge heb ik een aantal jaren gedragen, tot de digitale kwartshorloges in opmars kwamen. Daarvan heb ik er ook een aantal “versleten” met als hoogtepunt eentje die negen verschillende melodietjes kon spelen.

Rond mijn zestiende heb ik met vakantiewerk de eerste Seiko bij elkaar gespaard. Ook weer een kwarts en met dag- en datum aanduiding. Dit horloge heb ik een jaar of tien gedragen en is gesneuveld in een heel sterk magnetisch veld. De wijzers draaiden als een mallemolen en er was binnenin vanalles kapot. Heb toen op advies van mijn toenmalige vriendin een Rodania gekocht wat ook niet echt een succes was. Bij het minste of geringste kwam de kroon een standje naar buiten en stond het horloge stil. Na nog een nieuwe Rodania te hebben versleten heb ik een jaar of twee zonder horloge gedaan.

Tot dusver waren het altijd horloges geweest in de prijsklasse van maximaal 300 gulden, wat 30 jaar geleden al best veel was, tot later zeg maar 200 euro. Vijf jaar geleden heb ik mezelf voor de kerst een Citizen AS2040-56L kado gedaan.
citizen
Met 450 euro was dit mijn duurste horloge aankoop ooit. Het horloge loopt nog steeds perfect maar op den duur was ik er op uitgekeken en wilde eens wat anders. Een aantal weken geleden de Seiko Astron SSH007J1 gekocht.

Al mijn horloges, met uitzondering van de eerste, waren/zijn kwartshorloges. De laatste twee zelfs respectievelijk radio en gps gestuurd. Ik houd er niet van om op mijn telefoon te moeten kijken of mijn horloge nog gelijk loopt. Wat ik nog overweeg om (ooit) eens aan te schaffen zijn een Grand Seiko met spring drive en een bronzen duiker. Wat ik wel jammer vind is dat van alle horloges die ik heb gehad alleen de Citizen bewaard is gebleven.

26 likes

Welkom hier!

Grappig dat kwartshorloges voor jou later in opmars kwamen dan voor mij, en ik ben 43, dus dat geeft te denken. Nu ben ik ook een halve Zeeuw en mijn observatie is dat je, als de wereld vergaat, naar Scherpenisse moet verhuizen. Dan heb je 10 jaar langer.

Maar goed, GS valt ook in quartz goed te vinden, en ik kan ze aanraden. Ook de Citizen Chronomaster serie is fantastisch. :+1:

1 like

Welkom op het forum Hans en veel plezier hier!

1 like

Welkom Hans! Mooie tijd hier op het forum!
8TA7AG7Ta

1 like

Welkom en de groeten uit de mooiste provincie van Nederland :joy:

1 like

Welkom Hans en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Welkom Hans :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Leuk, weer een enthousiaste HorlogeLiefhebber!!
Hans, van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

In mijn beleving begonnen die zo de laatste twee jaar van de lagere school door te breken dus zeg '83/'84. Was ook een andere tijd waarin de dorpen wat achter liepen op de grote steden.

Tegen die tijd heb ik toch een tuintje op men buik.

1 like

U kunt het altijd erg mooi verwoorden !

1 like

Dat zal het zijn! Downtown Emmeloord was z’n tijd ver vooruit! In oh-five-two-seven schrokken we niet van goshos, swa. Hier werden Urkers in de back gepopt met AK’s.

1 like

Welkom en veel plezier hier!

1 like

Welkom en veel horlogeplezier alhier.

1 like

Welkom !!!

1 like

Hans, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Van harte welkom. :clap:

1 like

Welkom Hans!

1 like

image

1 like

Welkom Hans!

1 like

Hans, welkom op HF!

Herkenbaar. Ik ben ook alles kwijt voor mijn … Casio ;-).
Heel vroeger ooit een Seiko hi-beat, chronometer uit - als ik het goed heb - de Executive line gehad:
IMG_5411
(more info, anyone?)
Maar die is zoek sinds de laatste verhuizing. Alle kratjes op zolder omgekeerd, maar nada, nil, nothing, zip. Net als de rest van mijn horloge-historie.
Nou ja, kun je een frisse start maken, zal ik maar zeggen.

Heel veel plezier hier!

1 like