Voorstelronde: me, myself and my watch

Heb me een tijdje geleden al op het ‘andere’ horlogeforum aangemeld, en nu ook dit forum ontdekt. Dus ik stel mezelf (en mijn eerste echte horloge) hier ook maar even voor.

Een aantal maanden geleden heb ik dus mijn eerste echte horloge gekocht. Eigenlijk ben ik me pas zo’n 4 maanden geleden meer en meer gaan interesseren in het onderwerp. Een wereld ging voor me open, wat een business zeg! Wow! In deze tijd ben ik een beetje gaan zoeken op het internet, info gelezen her en der, wat juweliers afgegaan, wat vintage-zaakjes bezocht, veel vragen stellen, geregistreerd op dat andere forum. Je bent dan eenvoudigweg je smaak aan het ontwikkelen, je budget aan het bepalen, vintage of nieuw, mechanisch of niet, welk merk, hoe zit het met invoerrechten igv invoer, wat zijn de betrouwbare (internet-) adressen, etc etc. Het budget ging per week omhoog, dat zal geen onbekend fenomeen zijn hier. :wink: Op een gegeven moment had ik min of meer de beslissing genomen om de Tag Heuer Twin Time aan te schaffen met witte wijzerplaat en bruine band. Maar toen begon de interesse voor IWC steeds sterker te worden. Mooi design, interessante techniek, goede historie, alleen die prijzen! :? :frowning:

Toen ben ik even op een zaterdagochtend (nou ja even, dik 220 km oneway) naar Steiner te Maastricht gereden. Vooral om me gewoon ’s verder te oriënteren op al die mooie modellen, maar daarnaast voor een (vintage) IWC Calibre 89 en een IWC Mark XV uit 2003, alhoewel die laatste dik boven het budget zat. Goed ontvangen daar, schitterende horloges, behulpzame, vriendelijke en terzake kundige medewerkers, fijne koffie (ook belangrijk zo ’s ochtends vroeg ;). Het vintage-klokkie viel snel af, als eerste horloge voor mij niet geschikt. Maar die Mark XV, wow! Super mooi, en voldoet aan al mijn eisen: witte wijzerplaat, bruine crocoband, datumaanduiding. In 2003 verkocht aan een verzamelaar, ogenschijnlijk geen krasje erop, voor mij als leek echt niet te zien dat ‘ie ooit gedragen is. Philipp was bereid om wat korting te geven, waarmee ik gevraagd heb om het horloge die dag voor me te reserveren, zodat ik er nog even over na kon denken. Twee uur in de auto zitten nadenken over hoe ik deze uitgave jegens mezelf kan verantwoorden. Uiteindelijk heel goede argumenten gevonden :wink: , en dus de beslissing genomen! Het horloge laten opsturen, keurig bij mij aangekomen, en nu geniet ik dus al een paar maanden van dit horloge! :smiley: En nog steeds zo fier als een gieter zoals de Belgen dat zo mooi zeggen!

Hier wat foto’s:

Pas na aankoop ben ik er trouwens achter gekomen dat de Mark XV met witte wijzerplaat helemaal niet zo veel verkocht is. Het was geen limited edition, maar er gaan verhalen dat er waarschijnlijk maar zo’n 500 tot 1000 verkocht van zijn. Leuk meegenomen natuurlijk! :slight_smile: Maar het belangrijkste is toch dat ik nog elke dag kan genieten van het design.

Welkom hier op dit forum, wannahave
Dat word nog wat met jou, alle verschijnselen van een serieuze tik.
Een IWC Flieger als eerste bewuste keuze, mooie strakke klok.
en zo te zien inderdaad in nieuwstaat,

groet, André

Echt een hele goede keus zo te zien. Schitterd! veel plezier er mee!

Mooie klok, zeker een zeer goede keuze: direct voor kwaliteit gaan ! (tu)
Welkom op het forum.

Nu voel ik mij niet meer zo alleen als Belg :wink: :smiley:

Van harte en heel mooi horloge!

mooi klok (tu) veel plezier ermee , en welkom op het forum

Prachtig! geniet ervan!
grt Ger

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met de aanwinst. Mooie rustige klok, voor mijzelf iets te rustig, denk ik. Gelukkig maar dat er zoveel verschillende forumleden zijn met evenzoveel verschillende smaken. Dat houdt het forum breed en afwisselend.
Ik vind de urenwijzer wel apart, zonder punt.

Groeten, Tom V.

Mijn beste,

Allereerst, welkom op dit fantastische forum.
En wat een prachtverhaal heb je over de uiteindelijke aankoop van de IWC geschreven. Alle herkenbare elementen van een collectionneur in spé zitten erin. Dat beloofd nog wat voor de toekomst te worden!!
En wat de IWC betreft, een prachtig horloge (tu), veel plezier ermee.

Orologio Signaturis Temporis

Ik moet zeggen dat ik het een nogal zeer goede keuze vind voor iemand die zijn eerste ‘echte’ horloge koopt, maar Philipp kan je met zijn verhalen natuurlijk ook de goede kant opsturen.

Ach, ik was al verliefd en verkocht op het moment dat ik Philipp sprak. ‘Het horloge verkoopt zichzelf’ was in deze helemaal van toepassing. :slight_smile:

fraaie "eerste"aanwinst. Veel plezier op het Forum. Succes met het horloge is wel verzekerd denk ik zo.

Groet Arno.