Voorstelronde: TNH - Antoine

Hallo allemaal,

Mijn naam is Antoine en na jaren meegekeken te hebben op Horlogeforum heb ik dit weekend besloten mezelf maar eens aan te melden op dit interessante forum.

Horloges houden me nu zo’n 15 jaar bezig. Mijn eerste horloge kreeg ik van mijn opa en oma voor mijn eerste communie in '93. Dat was een Casio F-91W en die heb ik nog steeds. Daarna kwam er een russische handopgewonden chronograaf bij van wat geld uit een erfenis van mijn andere oma. Die draag ik nu, zie foto hieronder. Op mijn 30e verjaardag kwam er een Hamilton Khaki Pilot Day Date bij. Een jaartje later een Casio Duro MDV106 omdat we gingen duiken in Mexico. Het jaar daarna raakte ik verloofd met de vrouw die toen nog mijn vriendin was. Zij kreeg een ring van mij, ik kreeg een Tissot Tradition Perpetual Calendar van haar. Inmiddels is er ook nog een Chinese B-uhr met Unitas 6497 kloon (Seagull ST-36) bijgekomen. Tot slot is er twee maanden geleden een Laco Augsburg aan de collectie toegevoegd.

Het 6497/6498 uurwerk vind ik echt heel mooi om te zien. Met wat vrijgekomen budget door verkoop van een Tissot PRS516 automaat, waarvan ik vond dat die niet meer in mijn collectie paste, ben ik nu op zoek naar een mooi horloge met echt 6498 uurwerk. Momenteel ben ik hiervoor vooral richting Stowa en Tourby aan het kijken. Als iemand hier nog andere tips voor heeft dan houd ik me graag aanbevolen!

Groeten,
Antoine

34 likes

Welkom Antoine! Er is vast iemand die je daar nog tips over kan geven!

Welkom

Welkom bij de club Antoine.

Welkom hier.

Hartelijk welkom!

Beste Antoine, welkom op HF!

Welkom, leuk ik heb dezelfde!

1 like

Welkom Antoine, veel plezier op het HF gewenst

Welkom!

Welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Welkom Antoine, als je je al 15 jaar intresseert voor horloges blijft dat nog wel even zo denk ik :grin::wink::+1:

1 like

Welkom op dit mooie forum.
Zou ook nog eens kijken bij Steinhart.
Veel keuze en een goede service.
Veel plezier met je zoektocht.

1 like

Welkom Antoine

Welkom op HF Antoine.

Welkom Antoine !

welkom en veel leesplezier :+1: