Voorstelronde van een nieuwe gebruiker

Ik moet nog even uitvogelen hoe ik inline quote.

Voor wat betreft Seiko herken ik in ieder geval wat je zegt. Ook een tijd naar de SPB383 gekeken als zomerklatser (en die is niet eens absurd kostbaar) maar vind de bracelet niet om over naar huis te schrijven, ben bang dat het gaat irriteren als ik ook een Tudor in de doos heb zitten.

Grand Seiko overigens groot fan van, zeker de spring drive vind ik fantastisch. Maar die lelijke power reserves die de mooiste dials ter wereld onderbreken. En dan toch het stigma, een doos vol Seiko’s van 300 euro en dan 5000 uitgeven voor een mooier afgewerkte Seiko… Moet ik nog even overheen groeien.

En ja, dat motorrijden. Ik zoek graag grenzen op en kijk gebrek aan angst ligt niet in lijn met mijn gebrek aan vaardigheden. Ben een keer aangereden, tweemaal de dijk afgereden, een keer onderuit geremd, de sloot in gevlogen, meerdere keren de berm bezocht en een keer met 90 de vangrail ingevlogen. Ondertussen zijn de vaardigheden op peil gekomen en zoek ik mijn heil vaker op het circuit. Gaat sindsdien een stuk beter.

3 likes

Welkom…:+1:

1 like

:sweat_smile: je bent wel een doorzetter!

1 like

Wat was er toch met die Certina ‘s ……ds……?

…?? Geen idee :thinking:

Welkom, Ruben! En dank voor je introductie. Heftige ervaringen op tweewieler en met horloges. Hoop dat wat je nu hebt en gaat verzamel schadevrij blijft. Veel plezier hier & houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

1 like

Welkom hier bij HF !
Mooie Sun.

1 like

In een grijs verleden gedoken in de betekenis van het schild van een schild -pad op het achterdeksel van Certina horloges model DS .Dit staat voor dubbele zekerheid .Een zekerheid was /is de constructie zeer robuuste kast en een speciaal “ ophangsystheem “ van het uurwerk meen ik.Dit moest wel getest worden …en werd uitgevoerd door het horloge vanaf verschillende hoogtes te laten crashen ……6meter?? Enfin het feit dat deze in de motorsport gebruikt worden en door Mohammed Ali gepromoot werd ,zegt ook wel iets over crash bestendigheid …tot zover van wat er op de geheugenzeef is achter gebleven ……

1 like

Hoi Ruben,

Het horlogeforum is een hele mooie plek om je interesse voor horloges verder te ontwikkelen.

Welkom!

1 like

Ah, dat verhaal! Dat is nu op meerdere loopwerken getest :sweat_smile:

1 like

Ruben, welkom op HF!

1 like

Kijk zo zijn we er weer bij :sweat_smile:

1 like

Leuk dat die je opvalt! Destijds als zomerklatser gekocht, hele mooie diepe dial met intense lume. Leuk kinetisch uurwerk ook. Helaas vind ik hem niet lekker dragen op rubber en heb ik hem nooit meer om. Het spijt me dan ook dat dit toch een van de horloges is die het veld gaat ruimen

1 like

Hai Ruben! :wave:

1 like

Ja heb hem ook.
Maar op staal prachtig.

1 like

Zo zonde dat die nooit in pvd zwart is geleverd. Dit zou mijn horloge nieuw leven inblazen

Welkom Ruben emot-tiphat

1 like

Welkom Ruben op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Eem mooie (vervolg)tijd hier toegewenst.

1 like

Welkom hier

1 like

Welkom mede horloge- en motorliefhebber!

1 like