Voorstelronde

Goedemiddag HF,

Ondergetekend spooklid maakt zich bekend!

Een jaar of 8 geleden wilde ik eens kijken naar een echt horloge. Ik ontdekte toen de wondere wereld van, naar achteraf inzicht, fashion watches. Mijn keuze viel op een zwarte Danish Design quartz (waar ik overigens nog steeds heel content mee ben).

Sinds een jaar of zo heb ik een grotemensenbaan. Omdat ik hou van afwisseling ben ik toen eens gaan kijken naar een tweede horloge. Na enige etmalen rondspeuren ben ik toen uitgekomen op de Dan Henry 1947. In die tijd ontdekte ik ook HF.

Ik bezocht HF met name om te kwijlen over de prachtige plaatjes van iedereen en de vele leuke verhalen die ik hier inmiddels gelezen heb. Ik schreef de meeste horloges echter af als “voorlopig buiten budget”. Maar goed dat gaat knagen.

Inmiddels is de collectie dan ook verdubbeld. Ik houd, cliché genoeg, van dunne dress watches, in een beetje simplistische stijl, maar wel met iets geks. De toevoegingen sindsdien zijn de Junghans Max bill (ook een quartz), en afgelopen week de eerste handwinder, een Meistersinger Phanero pearl.

Met dank aan HF ook al enkele bandjes vervangen, en dat zal zeker nog doorgaan. Wie weet kom ik nog wel eens een mooie dresser tegen hier. Vermoedelijk ga ik hierna eens kijken naar een vintage Omega of iets vergelijkbaars, of, wat ik ook erg mooi vindt, een ajren '50 Ulysse Nardin. Ook een stalen chrono (zo’n echte bandenslet) staat nog op de verlanglijst.

Dank voor al het moois dat jullie laten zien! En ik blijf hier zeker nog een tijdje hangen.

Groet Jacob.

En de plaatjes:

Numero uno

Dos:

De derde:

En de afgelopen week (zoek nog naar een ander bandje, ik houd van kleurtjes):

32 likes

Welkom en veel plezier hier!

2 likes

Welkom! :+1:

1 like

Welkom!

Leuk om de ‘upgrades’ te zien :slightly_smiling_face:

2 likes

Welkom !

Leuke collectie :+1:

Veel plezier hier op HF

2 likes

Een Phanero. Die zien wij hier niet vaak voorbijkomen!

HĂ©, :cool:, man!

1 like

Dat viel mij ook op! Mede gekozen omdat ik een soort kleuterpolsjes heb. Daar werkt dit horloge prima op (35mm). Vind hem heel mooi op de pols vallen,

(ik begrijp dat jullie van plaatjes houden):

2 likes

Welkom :+1:

1 like

Jacob, welkom op HF!

1 like

Welkom

1 like

Mijn beste,

Jacob, van harte welkom in die plezante kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

image

1 like

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Welkom👍

1 like

Welkom op HF !
Mooie collectie Jacob.
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

1 like

Welkom en geniet van al het moois hier :+1:

1 like

Volgens mij zijn wij de enigen. :wink:

HĂ©, ik wil je topic niet kapen, maar mocht je ooit overwegen het suĂšde te vervangen door staal



 het horloge krijgt er een compleet ander uiterlijk van!

1 like

Dank! Ik moet zeggen dat ik de regel geen groot fan ben van stalen banden, maar dit ziet er wel erg mooi uit! Lijkt me wel wat om af te wisselen tussen leer en staal.

Mooie uitvoering die Phanero!

1 like

Welkom op HF en veel plezier op HF, Jacob!

1 like

Welkom hier!

1 like