Voorstelronde!

Hi! Nieuw op horlogeforum. Je zou het niet verwachten; maar ook ik ben liefhebber. Hoe is het nou echt begonnen?Op mijn achttiende. Jong maar toch geïntrigeerd door uurwerken. Komende uit een ondernemend gezin besloot ik mijn Vespa scooter -waar lang voor was gewerkt- weg te doen met idee er een Rolex voor aan te schaffen. Ik kwam met een verzamelaar in aanmerking en die was wel geïnteresseerd. Na lang onderhandelen tot een deal gekomen en de ruil gemaakt. Ik was achttien en ineens eigenaar van een Rolex. Geen gekkigheid. Een Date ref. 1500 uit 74’ met een prachtige grijze sigma dial. Volledig origineel en goed onderhouden.

De hobby was direct een verslaving. Inmiddels heb ik veel gezien en in mijn bezit gehad. Sommigen waar achteraf spijt van is om ze uit de collectie te doen voor ruimte. Zoals een Omega 101.010-65 met magistraal cal. 321. En sommige die na een week niet meer bevallen. Gek genoeg een Date ref. 15000 uit 84’ met champagne plaat. Waarom? Ik heb geen idee. Het was niet mijn ding.

Op jonge leeftijd met veel prachtige uurwerken in aanmerking gekomen en in bezit mogen hebben. Inmiddels een collectie van 6 magistrale horloges waar ontzettend veel plezier en ervaring uit voort is gekomen. De nieuwste aanwinst is een Jaeger LeCoultre Reverso 270.8.12. Gezien ik dagelijks een pak draag kon dit niet ontbreken. Zie foto! Tot nu toe elke dag nog gedragen en compleet overrompeld.

Nu jullie een impressie hebben van mijn ervaring met horloges lijkt het me tof van jullie te horen wat jullie tot aanzet heeft gebracht om horloges als hobby te hebben. Ik lees ze graag en hoop jullie allen op het forum tegen te komen.

Groeten, Amherst.

19 likes

Welkom op ons mooie forum! Heb je ook nog een foto van je collectie? Zijn we erg benieuwd naar :wink:

Ik ben zelf eigenlijk pas zo’n anderhalf jaar geleden begonnen (en zeker nog niet met een rolex). Ik vind het gewoon mooi en ben nog bezig met lezen over horloges om er meer over te leren!

1 like

welkom-home

Welkom :+1:

Welkom bij de club.

Welkom!

welkom

Welkom :motor_scooter:

Welkom👋🏼

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

Welkom… Vespa voor een Rolex… klinkt als een goeie deal … en de JLC is natuurlijk prachtig!!

Welkom, je laatste aanwinst is een topper! :sunglasses:

welkom…:+1:

Een mooi verhaal.
Welkom.

Welkom :grin:

Beste Amherst,
welkom op HF!

Van harte welkom op ons mooie forum!

welkom :+1:

Welkom :raising_hand_man:

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink: