Voorstelronde

Het begint inmiddels een rare afwijking te worden. Iedere dag, even rustig op de bank naar horloges kijken. Dit forum komt daarin altijd voorbij en aangezien ik met plezier naar andermans horloges kijk, dacht ik dat jullie dat andersom wellicht ook waarderen.

Daarom hierbij een verzameling foto’s.

Alleen tijdens de opkomst van smartphones heb ik een tijdje geen horloge gedragen. Toch begon ik ze al snel te missen.

Het oudste horloge dat ik heb is de Calvin Klein die ik heb gekregen na het slagen voor de middelbare school. De overige horloges zijn er in de Jaren bij gekomen. Met name het afgelopen half jaar is er weer flink wat bijgekomen met de MVMT, Fromanteel en (sinds een paar weken na jaren wikken en wegen) Breitling.

Voor dit jaar ben ik daarmee denk ik weer klaar, al hoor ik tips voor mooie uitbreidingen graag. Een Speedmaster met zwarte wijzerplaat en bruine leren band staat hoog op de lijst. Jullie nog ideeen voor alternatieven?

7 likes

Voor wat betreft de speedmaster, er staat er bij van HELL juwelier in Amersfoort een te koop voor 2795, nieuw! Ook met de leren band zoals jij wilt.

1 like

Welkom!
Leuke collectie :+1:

ik zal even rustig aan moeten doen, maar was toch benieuwd en heb even gekeken. Zie hem echter niet op de site. Heb je een linkje?

Supermooie breideling heb je daar!

1 like

Staat in de etalage, liep er gister langs. Maar sws is alles daar in de aanbieding :smile:

Dank je. Dat is wel het paradepaardje inmiddels ja :wink:

Goed om te weten!

1 like

Mijn beste,

Zo zo, veel horloge-plezier!!
Een mooie verzameling heb je.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom! Prachtige Breitling heb je :+1:

1 like

Welkom en veel plezier hier!.

Welkom.

Welkom en mooie klokjes!

Allemaal gekken hier, dus welkom!

Mooie verzameling!

1 like

Welkom op HF!

Die Breitling Superocean :+1: zou ik ook wel rond mijn pols willen! en de Fromanteel mag er ook wel zijn…
Leuk te lezen dat je opnieuw horloges draagt ipv de tijd af te lezen op een smartfoon.

Mooie intro en klasse verzameling. Vooral die Breitling SOH is om te likkenbaarden!

Echte goede tips heb ik niet, volgens mij weet je al aardig wat je wilt. De Speedmaster is hier erg populair. Als je misschien nog een stevige duiker in je verzameling wilt, is een Oris een mooie overweging (Aquis date/Regulator oid)

Veel (lees) plezier!

Welkom en een mooie collectie.

Welkom op Horlogeforum! Vind dat een van de mooiere Breitlings. Speedmaster is een van de meest popualire horloges op HF. Ik ben zelf geen ‘Speedy’ fan. Vind het eigenlijk een nogal saai horloge. Dit spreekt mij bijvoorbeeld een stuk meer aan.

Veel plezier op het forum!

Die Carrera is mooi inderdaad! Al vind ik het zelf altijd mooier als de wijzerplaat een geheel egale kleur heeft.

Vierkante horloges heb ik minder mee.

Functies die ik op een volgend horloge nog wel zou willen zien zijn: gangreserve meter en een datum die altijd juist is ( perpetual is daar de term voor geloof ik).
Zou ook nog wel een iets langere gangreserve willen hebben dan die van mijn SOH.
IWC Portuguese vind ik ook prachtig. Maar dat is nog even sparen…

Die Heuer Calibre 17 is werkelijk geweldig om te zien. Helaad heb ik hem nog niet in het echt kunnen bewonderen.