Voorstelrondje en gelijk mijn eerste vraag

Hoi allemaal!
Ik ben een nieuw lid, en een beginnend horloge enthousiast met vooralsnog een smaak die niet overeenkomstig is met de financiële realiteit. Desalniettemin ben ik erg geïnteresseerd in de geschiedenis van de grotere horlogehuizen en de werking van de klokjes!
Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een begin van mijn collectie ben ik onlangs gestuit op een, naar mijn mening, een mooi exemplaar.
Het gaat om een Frederiques Constant business timer in vrijwel nieuwe staat.
Ik heb een prijs bedongen van 475 euro, echter vraag ik mij af of dit een goede prijs is?
Ik heb er zelf (nog) niet zoveel inzicht/verstand van dus ik hoor graag wat jullie denken.
Gr. JP12

2 likes

Welkom!

Ik denk dat de prijs niet slecht is , mits in nieuwstaat.
Ook is het belangrijk te weten uit welk productie jaar hij is , mocht hij jaren stil gelegen hebben dan is service wel een punt om rekening mee te houden.

Vergelijk ook vooral even aan de hand van het referentie nr op sites als Ebay , 24chrono , etc

Succes!

Bedankt voor je reactie! Ik zal eens navragen uit welk productiejaar hij stamt.

Als je even het Ref. nr hier neer kwakt wil ik gerust even een google sessie er tegen aan gooien.
Ik heb ondertussen een favorieten lijst met horloge dealers van hier tot tokio.

Veel plezier hier nog!

1 like

welkom op HF.

“mocht hij jaren stil gelegen hebben dan is service wel een punt om rekening mee te houden.”

Deze F C is toch een kwarts?

Veel plezier ermee alvast.

1 like

FC-270SW4P6 , ik zie nu inderdaad dat het een Quartz betreft :thumbsup:

1 like

Welkom,ben zelf al bijna een dag lang lid😜
Dit type horloge is niet zo mijn ding dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Succes en veel plezier alhier

Welkom op Horlogeforum!

Ik zou dit horloge zelf niet kopen. Op zich, als ie er netjes uitziet en technisch goed werkt, niets mis mee. Maar dit is voor mij als horlogeliefhebber gewoon geen interessant horloge.

FC is geen merk met een heel aansprekende geschiedenis of bijzondere modellen. En dit horloge in het bijzonder is een nogal dertien in een dozijn quartz chronograaf met een (imo) nogal belegen uiterlijk.
Voor € 500 heb je keuze uit diverse duidelijk interessantere en fraaiere horloges van meer aansprekende merken en ook nog eens compleet nieuw met garantie.

Maar goed, dat is mijn mening. Het is natuurlijk jouw geld en jij gaat 'm dragen. Dus wat jij vindt is natuurlijk het belangrijkst.

1 like

De prijs is in ieder geval niet slecht.
Toch is het advies van @TagEd wel heel degelijk en de moeite om te overwegen.
Struin lekker 2 weken rond op het internet maar vooral natuurlijk hier op het HF.
Dan zal je zien dat je voor ongeveer 500 euro heel veel moois kan kopen

Een voorbeeld uit de losse mouw , Tissot PRS 516.
Dit type is er in heel veel uitvoeringen , quartz of automaat wel of geen chrono , gewoon veel bang for your buck!

Nogmaals veel plezier en succes , we zien je nieuwe aankoop wel verschijnen hier :slight_smile:

2 likes

Welkom

Voor dat geld had ik een SARB033 gescoord

Misschien niet je smaak maar wel veel meer een echt horloge.
Namelijk mechanisch en automatic met een inhouse uurwerk
en prima specs zoals 10ATM, hacking and winding ect.
Ondertussen veel plezier hier, ter lering en de vermaak!

Grt.

3 likes

Hartelijk welkom!
Ik ben ook begonnen met een Frederique Constant slimline kwarts. Loopt prima en ik vind hem echt mooi, heel mooi. Die van jou ook trouwens.
Ik wijs je op een “gevaar”. Als je rondkoekeloert op dit forum, raak je al gauw verstrikt in de netten van het merk Seiko. Dat is welhaast onafwendbaar. Neem nou eens al die verpletterend mooie Grand Seiko’s, of de SARB’s en SARX’s. (Hou een zakdoek gereed om je kw*l op te vangen.)

Succes en geniet!!

… En dit horloge in het bijzonder is een nogal dertien in een dozijn quartz chronograaf … (quoten lukt me even niet)

Dit is toch geen chronograaf?

Als jij deze mooi vindt, zou ik hem zeker kopen! Bij horloges gaat t toch gauw om smaak. Ik vergelijk ook vaak met chrono24 of de prijs acceptabel is.

Welkom. Mooie keus.
Wat echter wel belangrijk is, gaat deze onderhandeling via internet? Maw heb je hem om de pols gehad? “Live” kan een horloge soms erg tegenvallen (andersom kan ook). Denk aan formaat, lugs, dikte, etc.
Succes met beslissen!

1 like

Tip: Kijk maar eens in het “wat dragen we vandaag” topic. Komt genoeg inspiratie voorbij!

Nee, je hebt helemaal gelijk. Dag en datum op de subdials. Die kleine schermpjes en mijn oude ogen. Dat gaat ook niet zo goed samen.:confused::wink:
Maar ik blijf van mening dat je wat beters kunt kopen met dit budget.

Die is inderdaad top en bijzonder fraai, imo.
Ben nog steeds erg blij met de mijne in blauw sunburst!

1 like

Blauw sunburst?!
Ik zie alle kleuren van de regenboog :laughing:

1 like

Cool he? Maar ik word er wel 'ns gek van, hoor. Iedere keer als je dat ding beweegt ziet ie er weer anders uit.:scream:
Heeft mij ook weken gekost om erachter te komen welke kleur ie nou eigenlijk was.:wink:

1 like