Dammit…ik wilde één goed horloge. Eén goed horloge! En toen kwam ik hier terecht. Ik lees al een jaartje mee en inmiddels behoort een bezoekje aan HF tot mijn dagelijkse routine, evenals het kijken naar diverse YouTube kanalen die horloge-gerelateerd zijn. Het virus heeft toch wel behoorlijk toegeslagen (beetje raar om te zeggen in deze tijd, maar goed ) en het zal lastig worden om mijn “one watch” principe overeind te houden, zeker nu ik mezelf HF-lid mag noemen.
Mijn voorkeur qua horlogemerken gaat op dit moment het meest uit naar Omega en Rolex, maar ik hou mijn ogen ook open voor bijv. (Grand) Seiko, Zenith en IWC. Qua stijl hou ik van horloges die zowel chique als sportief zijn met een tijdloze uitstraling. Echte dressers zijn niks voor mij, evenals dikke duikers en horloges met veel complicaties.
Op dit moment siert een Datejust 41 mijn pols (gladde bezel / oyster / rhodium plaat) die ik vorig jaar Augustus bij Crownguard heb gekocht. Toen was ik overtuigd dat dit het horloge zou zijn, maar inmiddels zijn de twijfels toch weer toegeslagen en heb ik gedachtes zoals:
-Moet ik toch niet voor een DJ met fluted bezel gaan? Die glinstering vind ik toch wel echt gaaf. Maar dan moet er nog iets sportievers bij.
-Zal ik verkopen, voor een Speedy gaan en verder nergens meer naar om kijken? Of doorsparen en allebei?
-Een Explorer zou ook een leuk zijn, kan ook alles en heb ik in ieder geval geen PCL’s meer.
-Had ik toch een DJ36 moeten kopen? (beide maten staan goed, zit qua polsmaat een beetje op de grens).
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar zoals ik al veelvuldig heb gelezen op HF, is dit normaal dus troost ik me met die gedachte .
Bedankt allemaal! En foto’s komen nog! Heb in de afgelopen tijd wel wat wristshots gemaakt, maar dat kan nog beter. Gelukkig zijn hier mensen die mijn dilemma’s begrijpen (in tegenstelling tot thuis haha).
De Speedy als one piece is mij niet waterdicht en robuust genoeg. Ik zou dan altijd een solide driehander nemen. De DJ met fluted is een echte DJ en kan als one-watch absoluut. Ik zou altijd de 36mm nemen. De Explorer is leuk en aardig, maar erg mwoah in de huidige versie. Van geen van twee ben ik heel erg onder de indruk.
Dan vind ik de OP 36 met blauwe Explorer-plaat vele malen mooier als daily wearer: Die kan overal en altijd.
Dat gezegd hebbende, ik koop liever twee GS quartz horloges en een Nomos dan één Rolex. Als je Rolex doet vind ik dat het edelmetaal moet zijn, daaronder is het toch wat underwhelming allemaal.
En ja, zodra je Edelmetaal Rolex gaat kopen kom je in Moser & Cie en JLC geld terecht. Maar goed, dat zijn natuurlijk mijn hersenspinsels.
Ik kijk regelmatig naar Urban Gentry, al vind ik dat sinds de samenwerking met The Watchbox iets te commercieel aan het worden. Verder the Timeless watch channel, Horology House keek ik…maar dat verhaal is bekend, alhoewel nu weer online. Kan er niet meer naar kijken. Bark en Jack vind ik leuk, A blog to Watch, beetje de usual suspects. Ik hou me aanbevolen voor andere kanalen! Oja, als ik niet kan slapen wil ik nog weleens naar justbluefish kijken…dan ben ik zo vertrokken
Welkom op het Horloge Forum en een plezierige tijd gewenst hier. Ben ook Omega liefhebber, maar ik kijk een heel enkele keer ook wel eens naar andere merken.