Voorstelrondje - OrangeHand

Beste Forum-leden,

Omdat ik inmiddels zo veel lol heb mogen beleven aan alle berichten die ik op HF heb gelezen, wil ik nu ook mijn (eerste?) steentje bijdragen door mij (en mijn horloge) even voor te stellen.

De liefde voor horloges begon zo’n dertig jaar geleden toe ik van mijn vader mijn eerste FlikFlak kreeg. Een blauwe, dat weet ik nog. Daarna volgden een ruime hoeveelheid Swatches* elkaar op, waarvan ik er nog een paar in een la heb liggen. *Blijven leuk, ook om via MP en HF te volgen…

Mijn eerste ‘echte’ horloge was een Omega Seamaster Cosmic 200 en daarna volgden verschillende modellen van Tag Heuer, Mühle, Oris en de andere bekende merken zoals weer Omega en Rolex.

Toen de Corona-crisis begon, besloot ik een aandenken aan deze bizarre periode te kopen in de vorm van mijn ‘grail’-horloge: de Rolex Explorer 216570 White, ook wel bekend als de Polar.

Waarom dit horloge?
Ik heb mijn oog al zo’n vier jaar geleden op het model laten vallen. De maat van 42 mm sprak mij altijd al aan, net als de eigenwijze witte dial natuurlijk. De oranje gmt-wijzer springt er echt uit en met de zwarte markers is de leesbaarheid en het contrast perfect op orde. Verder vind ik dat de Explorer niet zo veel aandacht van anderen vraagt als bijvoorbeeld een Sub of een Dj en dat vind ik wel prettig.
Zoals vele anderen al voor mij hebben gezegd: het draagcomfort van de Explorer II is erg groot. Ik vind hem prettiger dragen dan bijvoorbeeld een Milgauss (die vind ik top heavy). De ExpII past prima onder de mouw van mijn overhemden en ik draag hem zowel zakelijk als privé met veel plezier.

Hieronder wat foto’s van mijn Polar.
Bedankt voor het lezen en als je meer wilt weten over mijn ervaring met de Explorer: vraag gerust!!!

072FEC6A-85AE-492E-AC48-43D08A69732D|281x500

35 likes

Welkom! Erg mooie Explorer!

Welkom!

Welkom en veel plezier op het HF!

Welkom!

3 likes

Welkom!

Welkom hier.

Welkom

Welkom! :slightly_smiling_face: :+1:

welkom

Welkom en mooie Explorer!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

van harte welkom, en mooie binnenkomer zo!

Welkom!

Welkom! Omdat je specifiek je overhemden noemt: heb jij ook dat de ene mouw van je overhemden veel sneller slijt doordat je je horloge daar draagt?

Welkom bij de club.

Mijn beste,
welkom op HF!

welkom!

5-2a0f3d75c73fd50e2b63f86b0ad62d99

Welkom op het forum, ik begin de Polar steeds mooier te vinden. Misschien toch maar eens op mijn radar laten komen.