Hi mede horlogefanatiekelingen!
Al jaren lees ik in meer en mindere mate mee op dit forum. Recentelijk weer in grotere mate en toch besloten om ook maar wat te gaan schrijven.
Een tiental jaar geleden is de horloge obsessie gedurende een halfjaar studie in Zwitserland begonnen. Menig maal de neus gestoten tegen het raam bij de menige juweliers in Zürich. Nieuw was toentertijd niet de meest voordehand liggende keuze. Daarom redelijk wat vintage (chrono’s) verzameld in de beginjaren. Vooral BWC (Buttes Watch Co.) klokjes maken nu deel uit van de verzameling. Mede vanwege de vele charme en gelijkenissen met o.a. Heuers uit hetzelfde tijdperk.
Nu zijn we een aantal jaren verder en vraagt het leven om wat robuustere klokjes dan de vintage chrono’s. Vandaar recentelijk ook een blauwe Tudor BB58 aangeschaft. Een horloge wat mijn inziens een perfecte dagdagelijkse metgezel is. Eentje die z’n mannetje staat zowel in Office setting als tijdens outdoor avonturen.
Wensenlijstje;
Omega Speedmaster Gemini IV
Cartier Santos
IWC
Glashütte
Ik hoop in de nabije toekomst wat vaker mee te doen in gesprekken en vooral ook te genieten van de kennis die aanwezig is op dit forum!
Groet,
RemcoV