Voorstelrondje

Hallo allemaal, ik ben ben me een jaar of 5 geleden gaan interesseren voor horloges. Waarschijnlijk vanuit een ander startpunt dan de meesten van jullie: ik raakte verzeild in een zaak over namaakhorloges. Ik werk als advocaat en doe veel met intellectueel eigendomsrecht. Destijds stond ik een partij bij die door Panerai bij de lurven werd gegrepen.

Ik kreeg zodoende een Panerai replica op mijn bureau, en vond het, counterfeit of niet, een mooie klok om te zien. Pam 372. Ik draag hem (hoewel enorm oversized) nog wel eens, ook zakelijk, juist ook als gespreksstarter om uit te leggen waar ik me professioneel zoal mee bezig houd. Momenteel ben ik ook betrokken in een Rolex-zaak.

Genoeg over mijn werk. Ik heb een jaar of 2 geleden een tijdje een Hamilton Khaki Field 38 mm handopwinder gehad - leuk klokje, die helaas voortijdig de pijp aan maarten heeft gegeven door waterschade. Daarna een geinige Timex Expedition Scout cadeau gekregen.

Dit weekend besloten om voor een paar tientjes wat casio’s in huis te halen: een G-shock 5600E voor tijdens het tuinieren. En voor de leuk, wellicht zelfs als statement, deze jongen:

IMG_7402|666x500

Op korte termijn komt er waarschijnlijk een Seiko Pressage bij - ik twijfel nog een beetje over de geschiktste dial en laat dat even op me inwerken. Verder verwacht ik nog wel wat klokjes te scoren uit het sub EUR 200 segment om wat te kunnen afwisselen. Seiko 5, Invicta, dat soort werk. Komende tijd probeer ik de lokroep van de hoger gepositioneerde merken nog even te weerstaan.

Maar toch is het leuk om mooie klokjes uit een wat hoger segment te bewonderen. Wie weet wint het hart het nog wel eens van het verstand.

Genoeg leuks om naar te kijken hier in ieder geval!

Dank voor het lezen - wie weet tot elders op het forum.

20 likes

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

welkom

Welkom!

Welkom en veel leerplezier hier👍🏻
Pas op, het is verslavend :wink:

Van harte welkom hier! :slightly_smiling_face: :+1:

Welkom

Welkom :smiley:

Welkom!

Leuke manier om in de horloge wereld te komen !

Mijn beste,
welkom op HF!

Welkom!

Hoi en welkom

Welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom…:+1:

Welkom op ons onvolprezen forum BadEend.
Veel lees- en kijkplezier toegewenst.

Welkom en interessant te lezen op welke wijze jij het horloge virus heb gekregen!

Van harte welkom!

Welkom!

*steekt elleboog uit … *
:mask:

Welkom en veel plezier hier op het forum

Zonde, een beurtje had hem er waarschijnlijk wel weer bovenop geholpen