Weer welkom Roy
Welkom terug
Dank voor alle toffe reacties. Als ik deze hulp ook krijg bij mijn zoektocht gaat het helemaal goedkomen.
Van harte welkom terug! En veel succes met de zoektocht naar je gewenste Omega. Er zullen vast veel tips loskomen hier.
Welkom op dit mooie forum
Persoonlijk vind ik een Lunar Pilot een serieus “echt” eerste horloge. Dat het 10% kost van een Speedy doet niets af aan het innovatieve karakter van Bulova en het verhaal achter de Lunar Pilot.
Ik zou zeggen begin met lezen, veel lezen er zijn zoveel modellen, niet onbelangrijk wat is je budget?
Begin eens hier bijvoorbeeld: 【F】 Fratello's Guide To Omega Speedmaster Watches
Zelf ben ik ooit met een automaat 39mm begonnen voor een zacht prijsje, maar zoals zo vaak gezegd hier, ooit wil je een pro dus als het budget het toelaat zou ik dat doen. De nieuwste is wel echt heel goed met de nieuwe bracelet. De vorige 1861 zijn er denk ik het meeste van en relatief betaalbaar en dan nog in verschillende soorten en smaken.
Als je in de basis naar uurwerk kijkt zijn er bij de pro eigenlijk maar vier:
321 = 1957-1969 (echte moonwatch)
861 = 1668-1996
1861 = 1996-2021
3861 = 2021-heden
Daarnaast is de Bulova volgens mij geen kleine jongen en dan past een Pro weer mooi in het plaatje.
Ja ik vind het ook echt een mooie klok hoor!!! Draag hem bijna elke dag met veel plezier
Welkom Roy
Succes met de zoektocht, vooral veel lezen, kijken en natuurlijk passen. Het kan op papier fantastisch lijken en in het echt heel erg tegenvallen, en omgekeerd. Veel plezier!
Alsnog welkom op HF, Roy!
Allereerst even over die
Ik heb er niet zo’n probleem mee. Maar er zijn best wat leden die echt allergisch reageren hierop, omdat ze vinden dat zo’n ding een horloge heet. Nou ja, just so you know.
Dan, m.b.t. jouw zoektocht naar een nieuw horloge. Ik ga even een outside-the-box-suggestie doen, hier. Waarom kijk je niet eens naar de nieuwe TAG Heuer Carrera 39mm glassbox? Ik vind dit een cooler horloge. De Carrera
- is minder voordehandliggend en saai;
- heeft een mooiere maat (39mm);
- heeft betere specs (80 uur PR en 100m WR);
- is een (in-house) automaat, wat veel prettiger is;
- is van het merk dat aan de wieg stond van de ontwikkeling van de automatische chrono;
- bestaat dit jaar precies 60 jaar, dus goed moment om er een te kopen;
- is ook nog eens betaalbaarder.
Zou voor mij echt een heel makkelijke keuze zijn.
Welkom Roy
- mag qua reputatie de veters nog niet eens strikken van de Speedy Pro.
In 2018 was je overigens waarschijnlijk iets meer dan de helft kwijt geweest voor een Speedy dan nu, prijzen zijn echt enorm gestegen.
Welkom en succes met je zoektocht Roy!
En dat is waarop gebaseerd?
Ja, als je op likes uit bent, hier op HF, kun je beter voir zo’n saaie, brave Speedy kiezen.
Welkom!
Welkom
Welkom, maar koop geen Speedmaster. Koop een Big Eye voor een fractie van de prijs.
Welkom!