De GSAR bevalt goed. Bouwkwaliteit is degelijk, drilled lugs (altijd een pluspunt al heb ik nog geen andere band geprobeerd), verder is de kast wel vrij hoog met zijn 14mm, maar dit vind ik persoonlijk niet erg. Vergeleken met mijn SKX007 is dit echt duidelijk een klasse hoger. Wanneer ik bijvoorbeeld draai aan de bezel ring, voelt het bij de GSAR veel soepeler en meer “ratel” achtig. De bezel ring van de SKX007 daarentegen is vrij stroef en “vaag”. Het tritium bij de indices en wijzers zorgt voor gemakkelijk aflezen in het donker, al is het niet zo fel als een net opgeladen Superluminova uiteraard.
De wijzerplaat is vrij druk, daar moet je tegen kunnen. Geloof dat er ook een versie is met minder tekst, “sterile” version noemt men deze geloof ik. Verder heb ik hem op de originele band met daarop het grootzegel van de VS. Is ook zonder Seal leverbaar uiteraard, of op rubber. De band is geconstrueerd met schroefjes, comfortabel al pakt ie soms wel eens een haartje. Het 2824 uurwerk loopt netjes, afwijking ongeveer 2-3sec/dag.
Kleine correctie, het is een Marathon, geen Hamilton. Is een prettige doch zware band inderdaad. Zowel de SKX als de GSAR draag ik gewoon tijdens het schieten ja. Schiet voornamelijk .22LR dus echt wereldschokkend zijn die schokken niet, 't zijn geen .50BMG kanonnen of kaliber 12 jachtgeweren ofzo.
Verder draag ik de SKX regelmatig in een omgeving waar stroomsterkte aanwezig is van 77kA bij een dichtheid van zo’n 750A/m, zonder merkbare nadelige effecten door magnetisme. En dat zegt wel wat denk ik, aangezien je een steeksleutel voelt bewegen in je zak wanneer je daar rondloopt. De SKX kan het aan, maar het dragen van een pacemaker zou ik hier toch afraden, just to be sure.
Nu ik er zo over nadenk, is die SKX toch wel een leuk klokje voor een goede prijs. Ik geloof dat ik een Turtle zie in mijn toekomst, weet alleen nog niet welke.
Heb eigenlijk nog een vraag voor de leden hier. Welke specifieke gereedschappen zijn handig om te hebben bij het uitoefenen van deze hobby? Ik heb wegens andere hobby’s al een aardig setje Duitse precisie schroevendraaiers: “50 piece Wiha Master Technician set” (rib uit m’n lijf btw) met daarin het volgende:
Dat klinkt goed. Ik heb zelf een Ball met tritium buisjes en dat werkt prima. Boven verwachting zelfs. Bedankt voor je uitgebreide reactie. In Nederland kun je ze kopen bij Windy Watch Collector.