Voorsteltopic en een jaar later: Dao's collectie

Hoi! Even voorstellen. Van ‘een ding hebben’ voor horloges toch steeds meer naar horlogegekte aan het gaan en ook mede dankzij dit forum, als lezer zonder account. Omdat ik me er steeds meer in verdiep en af en toe ook wat wil kunnen delen of vragen, tijd om lid te worden.

Hier het lijstje van mijn 10 horloges, zo ongeveer in chronologische volgorde waarin ik ze verkregen heb. Ik heb geen specifieke voorkeur of stijl horloges, ik wil juist van verschillende typen iets hebben en vind het leuk als het ‘iets aparts’ is. Sommige van onderstaande horloges gaan zeker niet bij iedereen hier in de smaak vallen - maar belangrijkste is dat je horloge je plezier geeft toch?

1. Fossil Automatic ME-1046
Foto is niet van mij, hij ligt nu bij de horlogemaker voor een beurtje. Volgens sommigen misschien een plakmerk maar ik vind dit oprecht een mooi klokje. Het was mijn eerste zelfgekochte ‘duurdere’ horloge, mechanisch en automatisch met een bescheiden doorkijkje die net genoeg weggeeft om op te vallen door de beweging en lichtweerkaatsing. Het heeft de afgelopen 9 jaar probleemloos gelopen. Er is me nooit een afwijking opgevallen. Zelfs nadat hij een keer ongelukkig viel en in drie delen uit elkaar knalde (hele uurwerkje lag eruit, in paniek weer naar binnen gesmeten en het geheel dichtgeklikt…).

2. Casio F-91W
Ik hou van retro / classics als ik deze zo mag omschrijven. Ik heb een vage herinnering dat ik zo’n horloge als kind heb gehad, misschien een namaak. Geweldig dat ene instabiele lichtje in de hoek waar je net niks aan hebt haha. Dit horloge geeft me plezier door de eenvoud!

3. Casio CA-53W-1Z
Ik moet er stiekem van grinniken als ik dit horloge met rekenmachine om mijn pols heb, wat ooit super innovatief was, in het tijdperk dat ik mensen om mij heen met smartwatches zie.

4. Fossil FS4813
Een cadeau van mijn zwager voor mijn verjaardag, prima (kantoor)horloge.

5. Michael Kors MK8086
Een duurder modemerk en ik vind het een mooi horloge, meer als sieraad dan om de eigenschappen. Maar belangrijker is de emotionele waarde: mijn vrouw en ik kregen er beiden een van mijn schoonmoeder toen we net verloofd waren.


6. Martian Notifier
Meer een gadget-aankoop dan een horloge… Wel geinig dingetje dat met bluetooth in verbinding staat met je mobiel. Er zit een simpel led schermpje in waarin je notificaties kunt laten zien (oproepen, mails, berichtjes per app) en daarvoor diverse trilfuncties kunt inschakelen. Maar het leidde mij teveel af en gaf weinig nut en ziet er verder goedkoop uit. En dat was hij ook. Ik heb hem eigenlijk nooit meer om.

7. Casio G-Shock AWG-M100-1AER
Heel veel horloge voor relatief weinig geld: solar, door radio synchronisatie met atoomklok, 200m waterdicht en kan zoals bekend tegen een stootje. Deze is kleiner dan veel andere G-Shocks en ik heb een kleine pols. Stoer maar past ook best nog bij een pak vind ik zelf. Het feit dat er 's nachts via radiosignaal contact wordt gemaakt en de klok zichzelf bijstelt is misschien al jaren (decennia?) niet bijzonder meer, maar ik vind het meer bijzonder dan verbinding met internet.

8. AVI-8 Lancaster Bomber
Ik zag deze een aantal keer voorbij komen op watch2day, leuke pilotenhorloge met aantal leuke details, maar te groot voor mijn smaak / pols en heb er verder niet veel gevoel bij. Ik draag hem wel regelmatig in vrije tijd. Misschien eens verdiepen hoe ik de loep eraf krijg… zo’n grote puist heb je toch nog nooit gezien?

9. Luch 1801.1H (einzeiger)
Omdat ik een Meistersinger prachtig maar te duur vind en vooral het idee van een einzeiger erg leuk vind, deze luch voor een paar tientjes gekocht - en wat vind ik hem leuk! Heeft kortgeleden mijn liefde voor mechanische horloges doen opbloeien, is simpel, dun, licht, klein, geen pretenties, Russisch (soortvan toch) en dat vind ik heel wat voor die paar tientjes. Ik draag hem met veel plezier! Gekocht mede na topics hierover op horlogeforum te hebben geraadpleegd. Overigens had ik een Botta Uno 24 in het echt bekeken (24u einzeiger), die vond ik persoonlijk enorm tegenvallen.

10. Seagull 1963
Mijn laatste en mooiste: de Seagull 1963, 38mm, acryl, met glazen achterkant, via Poljot24. Deze leek duurder dan op andere sites, maar ivm geen importkosten, geen extra kosten voor achterkantje en de extra straps die ze erbij doen en de goede uitleg, filmpjes om de diverse uitvoeringen te vergelijken etc. overstag gegaan om hem daar te bestellen. Met trots made in China, wat mij aanspreekt, gaaf stukje historie en echt mechanisch.



Wensen
Voorlopig even proberen rustiger aan te doen. Maar ik denk aan een Seiko 5 Sport of liever / eerder nog een Vostok Amphibian. Ik hou er gewoon van dat een horloge uit een niet-westers land komt, robuust en goedkoop is maar toch waardering op bijv dit forum heeft. Underdogs, om het zo maar te zeggen.

Ik kijk er naar uit een actief lid te zijn op dit levendige forum! :smiley:

29 likes

Vostok zou ik je zeker aanraden!

1 like

Leuke collectie, welkom Dao!

1 like

Mijn beste,

Leuk, weer een gepassioneerd horloge-liefhebber!!
Dao, van harte welkom dan ook bij dit energieke horlogeforum!!
Een ruimhartige introductie hoor.:+1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Welkom, ik zou niet teveel waarde hechten aan waardering van anderen… dan lopen we hier straks allemaal met Seiko vijfjes :confused:

2 likes

Welkom Dao! Mooie collectie heb je al!

1 like

Welkom Dao.

Enkele van je horloges worden hier alls waardeloos aanzien. Laat dit niet aan je harr komen.
De Casio’s zijn leuk, betrouwbaar en cool.

De Luch is mooi.
De Seagull is een klassieker, die door iedere horlogefreak wordr gewaardeerd.

Je bent nog niet gevallen voor een Diver. Dat komt nog vast wel :wink:

1 like

Welkom Dao!

1 like

Seagull is prachtig, vind de Luch ook echt een mooi horloge zeker voor dat geld.
Zou ik hem ook nog wel voor op willen pikken.
Al een goede verzameling, genoeg keus!

Over de opmerking dat een G-shock en een pak nog wel samen gaat zal ik maar niks zeggen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Welkom!

1 like

Dank! Tja over waardeloos zijn… ben daar zelf ook niet zo oordelend over. Een kindertekening is ook geen Picasso maar daarom nog niet waardeloos. :grin:

Een diver hoort inderdaad nog wel in de collectie!

2 likes

Welkom! Mooie Seagull idd

1 like

Dankjewel! Luch zeker aan te raden, het is een licht en goedkoop dingetje, maar gewoon leuk wat je ervoor krijgt.

Haha niet een G-shock maar deze G-shock :wink:

Welkom Dao en veel plezier op het forum.

1 like

Welkom, welkom!

1 like

Variatie is de sleutel tot geluk !
Welkom hier :+1:

1 like

Welkom en veel plezier hier!

1 like

Welkom!
Die G-shock is voor mij een topper: goed formaat, geen secondewijzer wat een heel rustig beeld geeft en zendergestuurd.

1 like

Mijn complimenten ,
Een uitgebreid en verzorgd voorstel topic waar veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Mooie foto’s van een nu al flink aantal horloges met als topper de Seagull die op dit forum al talloze malen geroemd is.

groetjes Lenno

1 like

hallo ik ben martin uit rotterdam en ik hou van klokkies dus ben ik hier maar lid geworden groeten peter.
.
.
.
.
.

:smile:

Btw
Welkom Dao weer een www erbij :smiley:

1 like

Welkom!

1 like