Voorsteltopic

Dag horlogeliefhebbers,

Even een kort voorsteltopic. Ik ben Ralph en een wat recentere liefhebber van horloges. Voor mijn 21e mag ik een duur horloge uitkiezen en hier is de grote zoektocht begonnen. Na heel veel speuren op het internet en lezen etc uiteindelijk gekomen bij een jaren 60 vintage Omega Seamaster (De Ville), waarschijnlijk de gouden variant. Omdat dit een grote uitgave is, heb ik deze week eerst een goedkopere Omega gekocht van @Klokkengek om kennis te maken met het merk en vintage horloges. Hopelijk voor mijn portemonnee zal het bij deze twee blijven, maar ik verwacht het niet! Nu enkele foto’s. Deze heb ik overgenomen van de hiervoor genoemde Klokkengek :

Een zoals deze gaat waarschijnlijk mijn dure graal worden :

Verder bezit ik nog een Mondaine Quartz en een Rodina Chinese Automaat. Ik heb blijkbaar een voorkeur voor witte dials!

Groet,
Ralph

13 likes

Welkom Arch,

Mooie Omega’s.
Als het virus eenmaal heeft toegeslagen ben je verloren, schaf maarvast een horlogekist aan :grinning:

1 like

Welkom :grinning:

1 like

Erg mooi die Omega’s en welkom!

1 like

Ik hoor het je zeggen.:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hoi Ralph,

Formeel dan nog maar eens: van harte welkom op het enige échte horlogeforum van de héeeeele wereld…van Nederland! :sunglasses:

De De Ville van mij staat je goed! En die gouden Omega Seamaster De Ville, die eraan gaat komen… tja, dat is natuurlijk gewoon pure klasse!!! :+1::relaxed:

Heel veel plezier op het forum en hartelijke groet,
Harry.

2 likes

Mooie Omega’s🖒…Welkom en veel plezier hier!

2 likes

Welkom hier :+1:

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Weer een enthousiast Horloge-Passionist binnen onze gelederen!!
Ralph, van harte welkom!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Bedankt allen voor het hartelijke ontvangst. De gouden Omega moet denk ik nog even op zicht wachten, ze zijn moeilijker te vinden dan gedacht! Als ik er eentje heb aangeschaft, zal ik die natuurlijk posten op het forum! :slight_smile:

2 likes

Welkom Ralph op HF, en veel leesplezier!

1 like

Welkom op het forum en veel leesplezier

1 like

Van harte welkom :clap:

Pieter.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom ralph. Have fun op hf. Gr menno.:+1::+1:

1 like

Welkom hier, Alvast een mooie start van je collectie.

1 like

Welkom!!
Omega’s zijn geweldige horloges; gaan je vast goed staan! :sunglasses:

Veel plezier; het bezit van de zaak is nog stééds het einde van het vermaeck! :smirk:

Welkom hier! Dat is een mooi begin van een prachtige vintage collectie! Once you go vintage, you never go back😉.

2 likes

Welkom!!

1 like

Hallo,

Die modernere Omega die je hebt overgenomen, is dat een Quartz?

Mijn eerst deftig horloge was namelijk ook een Omega De Ville.
Een quartz, met seconden wijzer en goudkleurige wijzers.