Vooruit, laat ik me dan ook maar netjes voorstellen

Hallo Nico, dank voor je warme welkom en mooie tekst :slight_smile:

Er zit zeker een kern van waarheid in je verhaal over diversiteit. Komt een beetje omdat ik zelf graag in donkere kleding rondhups en bang was dat een lichter horloge niet goed zou staan. Ben nog een beetje zoekende naar wat ik nog zou willen en heb al een voorzichtige start gemaakt met o.a. de mooie zilveren Tissot. Merk dat ik niet de enige ben die pas na enige tijd echt weet wat hij/zij wil in een collectie, het hoort er misschien in het begin ook een beetje bij :wink:

Het begint heel erg te kriebelen mbt die Stowa…dus wie weet :wink:

Hoi,

Doe rustig aan, je hebt immers de tijd om te ontdekken wat je werkelijk mooi vind!
Smaak heeft tijd nodig om zichzelf te ontwikkelen. Naarmate je dieper op de materie ingaat, kom je vaak weer tot nieuwe/andere inzichten. Soms moet je eerst dingen doen om er later achter te komen dat het gedane toch niet écht je ding was.

Zelf ben ik helemaal nog niet zo heel lang echt serieus bezig. In het verleden sluimerde het wat, een jaar of vijf terug een paar leuke klokken gekocht, daarna jaren helemaal niets meer. Begin dit jaar dit forum ontdekt, en de horlogeliefhebberij herontdekt.

Let op, deelname is dus niet zonder risico, zelf heb ik al aardig wat gekocht, en later toch weer doorverkocht omdat het niet 100% mijn ding was. Uiteindelijk kom je er toch steeds meer achter wat je nu werkelijk mooi/leuk/etc vind, en ga je langzaam maar zeker toch een bepaalde richting op. Het blijft voor mij echter een gewone hobby, die zeker niet ten koste van andere dingen mag gaan.

Ik snap wanneer je donkere kleding draagt, je moet oppassen wat je erbij kiest.
Een klok met een stalen band zou dan juist mooi kunnen contrasteren, i.p.v. een Nato :smiley: Hi hi. De Tissot die je trouwens aanhaalde, lijkt me gezien het zilver dus ook een uitstekende keus :wink:
Bovendien een fabrikant die standaard (voor zover mij bekend), hard saffierglas monteert, en dat is mooi meegenomen. Het is bovendien een leuk merk, met prima kwaliteit. En Swiss made…

En ik zit me nét ineens te bedenken dat een Tissot mijn eerste fatsoenlijke klok was na al het kermisspul wat ik ervoor had gehad. Ik was net 22, en zo trots als een hond met 7 staarten op het ding. Onwijs lang gedragen, en niet echt ontzien. Maar niet stuk gaan hé! 400 Gulden, een rib uit mijn lijf. Toch nooit een dag spijt van gehad, en het ding leeft nog.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk beslist met de Stowa. Haast heeft zoiets echter nooit, er zijn zoveel leuke dingen waaraan je de Euro’s kan uitgeven. En dat gaat immers maar één keer.

Veel plezier met je “dilemma”

Groetjes,

Nico.

Welkom toodutch,
Ik ben jaloers op je om 3 redenen:

• je flinke collectie m.n. automaten, ik heb er 1 in permanente bruikleen, en die is veruit favoriet, vanwege inderdaad het geluid en gevoel (Tissot Lelocle)
  • het feit dat ook iets van de techniek weet, ik lees ca 2 jaar mee, maar het meeste blijft abracadabra voor me, dus mijn postings zijn beperkt
  • jij ook vintage durft aan te schaffen, ik durf dat niet, mij kunnen ze knollen voor citroenen verkopen…
    Veel plezier hier!

Hoi Laury,

V.w.b. je vrees voor het aanschaffen van een vintage horloge ben je binnen dit forum toch redelijk verzekerd van deskundige support.
M.n. op het vintage gedeelte kun je vragen plaatsen omtrent eventueel voor jou interessante aanbiedingen. De deskundigheid binnen de respons zal je verrassen.
En last but not least … bij twijfel niet inhalen, ofwel niet kopen.

Met vriendelijke groet,
Flip.

welkom natuurlijk in dit door mannen beheerste bolwerk. En alvast bedankt hè?

Hoi,

Wat Flip zegt is helemaal waar, toch moet je buiten dat ook vooral op je eigen “gevoel” afgaan.
Wanneer iets je tegenhoud, en je kan er de vinger niet opleggen?

Next!

Groet,

Nico.

welkom… mooie verzameling(tu) en ik wens je veel plezier toe op het forum;)