Vooruit, laat ik me dan ook maar netjes voorstellen

Laat ik ook even de moeite nemen me eens fatsoenlijk voor te stellen op dit leuke en zeer informatieve forum :slight_smile: Deze dame, die inmiddels 29 jaren op deze bol rondloopt, doet voor (horloge)gekte niet zoveel onder voor de meeste heren hier denk ik :wink:

De eerste door mezelf gekochte horloges waren de onverwoestbare G-Shocks. Ik had namelijk de ā€œgaveā€ om dingen wat sneller te verslijten dan anderen :wink: Mijn eerste nette(re) aankoop was een Obaku Harmony dameshorloge, onder de noemer ā€œhet moet eens wat netter, maar svp niet dat fake diamantengedoe in pasteltintenā€. Ik hou van stoer. Vrij snel keek ik overal rond wat er zoal te krijgen was en wat alle termen nu precies allemaal inhielden. Ik huppel ook (minder actief) op andere horlogefora rond.

Inmiddels bedraagt de schade 10 horloges met nummer 11 onderweg (dus eigenlijk moet er weer eentje wegā€¦) Het zijn overwegend automaten: de techniek en het geluidje: prachtig. Ben altijd nieuwsgierig geweest naar de werking van allerlei dagelijkse items.

Veel uit mijn collectie bestaat uit Seikoā€™s, van goedkoop tot middenmoot (Seiko Spirit, Japan only model), maar mijn verzameling is net zoals bij velen van jullie nogal aan verandering onderhevig. De Seiko 5jes delven langzaam het onderspit voor de wat duurdere modellen en vintage krijgt ook zijn vat op mij. Ook krijg ik wel eens een kadootje, zoals de Danish Design rechtsboven op de foto.

Mijn horloge pas ik aan op mijn kleding en wat ik precies uitspook, vandaar vanalles wat. Ook ben ik gek op natobandjes: praktisch en staat op vrijwel elk horloge, De kleur moet wel matchen bij de outfit natuurlijk :wink:

Wat zou ik nog wel willenā€¦
Een mooie in nette staat verkerende Seiko duiker met 2205 automatisch uurwerk.

De Stowa Ikarus Flieger:

Wat ooit ook nog in huis komt, is een mooie vintage Omega. De oudere modellen uit de 60ā€™ en 70ā€™ waren niet zo groot, wat mij bijzonder goed uitkomt. Het is iets wat geen haast heeft en waarvoor ik best een flink aantal jaren wil sparen. Je moet altijd nog iets te dromen hebben.

Tsjaā€¦dat was het wel zoā€™n beetjeā€¦zijn er nog vragen? :stuck_out_tongue:

Van harte welkom hier, leuk weer eens een vrouwelijk lid te verwelkomen. Stoere collectie heb je, en een leuke wishlist.
Veel lees en kijk plezier hier, ik blijf me steeds weer verbazen over de bijzonder klokken die hier voorbij komen.

Welkom! (tu)

Dat is al een mooie set die je daar toont. Daar komt vast nog wel wat bij als je hier blijft rondlezen :slight_smile:

Groeten,

Martin

Welkom en je hebt een mooie verzameling (tu) .

Die band op die 2205 !!!

Van harte welkom en kist inhoud ziet er goed uit.
Veel plezier op dit forumā€¦

Welkom! Mooie collectie!

Een prima smaak heb je, zelf heb ik ook veel (vintage ) Seiko.
Dat probleem van dat elfde horloge is heel makkelijk op te lossen als je er gewoon nog een doos bijkoopt.:slight_smile:

Ook namens mij hartelijk welkom op dit forum.

Stoer trouwens duiker met natostrap.

De rest ziet er trouwens ook goed uit.

p.s inderdaad gewoon nog een watchcase erbij klaar!

Met vriendelijke groet.

N.Visser.

Van harte welkom, leuk er een dame erbij. Stoere dame wel te verstaan met al die duikers en natobanden :wink:

+1 voor de extra verzameldoos. ā€œHoe meer zieā€¦ horloge, hoe meer vreugd!ā€ :wink:

Welkom op dit forum. Ikzelf ben ook nog niet zo heel erg lang actief op dit forum maar het is verslavend. Leuke collectie heb je.
Veel plezier hier.

Groeten,

Dimitri

Van harte welkom op het forum, pracht collectie horloges! Koop er idd gewoon een horloge box bijā€¦dat doen denkelijk de meeste forumledenā€¦

Veel plezier op het forum!

Groet, Justin

Welkom uiteraard (tu)

Welkom :)-D

Ook namens mij Welkom.

Welkom hier.
Niets veranderen aan de inhoud van je horlogebox.
Gewoon eentje erbij kopen.

Met vriendelijke groet,
Flip.

Welkom! Leuke horloges (tu) Welk type is dat horloge rechtsonderin?

Dank voor het warme welkom :slight_smile:

Heb even de link opgezocht, het is een instap custom horloge vanuit Noah Fuller,
de ā€œBasic Field watch Seiko PVD Modā€.

http://www.10watches.com/apps/webstore/products/show/1244626

Ik heb zo langzamerhand een verzameling horogeboxen (:smiley:

welkom op het forum. (waar ik ook nog niet zo lang vertoefā€¦)

(tu)

Groet,

Orisfan

Hoi,

Allereerst natuurlijk hartelijk welkom hier. Leuk om tussen alle heren hier, ook eens dame te mogen verwelkomen. Letterlijk een fijne afwisseling, dus helemaal goed (tu)

Je hebt zowieso een collectie die mij persoonlijk qua styling wel aanspreekt. Wat stoere en semisportieve horloges, en een voorkeur voor het echte (automatische) werk. Helemaal goed. Seiko is een merk waar je eigenlijk niet mee mis kan gaan, en veel verschillende modellen levert voor de heer of dame met sportieve/stoere smaak.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat Natobanden niet zo mijn ding zijn, al snap ik je praktische motieven dan weer wel. Een ander kleur bandje is zo eraan gemaakt, past makkelijk bij je kleding en de keuze uit verschillende kleuren is natuurlijk legio. Het valt me op dat je een voorkeur lijkt te hebben voor donkere platen, als je eens een andere klok overweegt, wellicht ook in de kleur van de plaat eens verandering overwegen? voegt nog meer diversiteit aan je verzameling toe. Rechts boven, en midden onder zijn voor mij de favorieten uit je verzameling.

Zelf probeer ik ook afhankelijk van kleding, gelegenheid Ć©n stemming het juiste bijpassende horloge voor die dag te kiezen. Het zijn dus niet enkel vrouwen die daar op lettenā€¦ :wink: Uiteindelijk ben ik ook al jaren min of meer prettig gestoord, en dan kan zoā€™n typisch trekje er best nog bij. Wie zich er aan stoort, heeft pech gehad, hi hi.

Je wishlistje vind ik fantastisch, waarvan de Stowa zonder meer mijn favoriet zou zijn. Mooie plaat, en prachtige styling verder, en qua prijs goed te doen.
De Seiko is ook leuk, maar vind ik dan toch weer meer van het thema waarvan je er eigenlijk al best veel hebt. Wel is het een mooi horloge, daar niet van, het voegt alleen minder toe dan die Stowa lijkt me. Wanneer ik zelf een nieuwe aankoop doe, probeer ik iets uit te kiezen wat qua uitvoering, styling en/of kleur afwijkt van hetgeen er al is. Dat lukt meestal maar ten dele, maar het is dan wel zo dat je een grotere diversiteit hebt om uit te kiezen.

Maar goed, dat is hoe ik er over denk.

Veel lees, post en kijkplezier op dit forum. Wanneer je nieuwe aanwinst straks binnen is, wel even posten hoor!

Groet,

Nico.