Voorzichtigheid horloge's

Ik draag bijna altijd mijn Speedmaster. Ik doe het horloge ook niet af bij vieze klussen. Natuurlijk zwem ik er niet mee. Daar heb ik tegenwoordig mijn Vostok Amphibia voor.

Ik woon al mijn hele leven in Amsterdam en de laatste tijd laat ik de Speedmaster vaker thuis en doe ik de Vostok of de Strela om als ik uit ga. Lijkt me niet fijn als ik na 30 jaar de Speedmaster moet inleveren bij een junk met een mes of zo. Maar meestal vergeet ik het.

Rob

robj Schreef:

Lijkt me niet fijn als ik na 30 jaar de
Speedmaster moet inleveren bij een junk met een
mes of zo.
Rob

Zoiets hoor ik wel vaker, dat men bang is dat de horloge’s worden gestolen overdadg tijdens het dragen. Lijkt me stug, of je moet echt een duur en herkenbaar horloge hebben (Rolex of Breitling), als je bijv. een Patek of een van der Klaauw draagt is er volgens mij echt niemand die het opmerkt als zijnde duur horloge. Laat staan Junks, zwervers etc. Of ben ik de enige die zo denkt? :slight_smile:

Tja, een Speedmaster ik ook wel een beetje opvallend en in de regel maakt het de gemiddelde junk niet uit. Misschien krijgt hij er 20 of 30 Euro voor. Toch weer een shot.

Grappig dat je dit noemt. Ik woon overigens niet in Amsterdam, maar ga er wel vaak stappen. En ook vaak in Haarlem. Ik woon nl. in Bloemendaal. Pas geleden zei ik tegen mijn vrouw dat het me niet zou verbazen dat iemand in de kroeg mijn horloge opmerkt en dit laten op straat komt ‘‘opeisen’’. Dan heb ik het bijv. over mijn Rolex, Cartier of Breitling. IWC en Corum zullen minder opvallen. Tot nu toe heb ik ze nog nooit thuis gelaten, maar toch denken meerdere mensen zo. Angstig eigenlijk. Kun je niet eens omdoen wat je wilt…

als ik al niet meer kan dragen wat ik wil,…, wordt het niet fijn leven. tot nog toe ( naief misschien ( er gewoon vanuit dat ik alles kan dragen,…

Is ook waar natuurlijk. En ach, meestal denk ik er niet bij na en stap ik met Speedmaster en al op de tram. Maar net als RichardT sta ik er wel eens bij stil. Er is overigens in al die jaren nooit wat gebeurd.

Schijnt dat in andere landen (meen ergens in het verre Oosten) wordt afgeraden met je linkerarm buiten het raam te rijden…Op deze manier zijn al heel veel toeristen en anderen hun horloge afhandig gemaakt.

Klopt, hoor, Master-Fan. Ik laat ze ook niet thuis. Maar het is die gedachte die wel eens opkomt…

Ik draag mijn Zeniths dagelijks, maar met mijn beroep levert dat geen krassen op. Bij klussen enz. gaan ze af. Op vakantie draag ik meestal een Citizen Aqualand, vanwege de waterdichtheid.
Als ik ga motorrijden doe ik ook de Aqualand om, waarom weet ik eigenlijk niet…

Als ik ga klussen (komt niet zo vaak voor :wink: ) dan draag ik geen horloge of mijn Vostok Amphibian.
Op vakantie had ik 2 horloges bij me: op reisdagen (caravan aan- en afkoppelen; spullen in- en uitladen) had ik de Vostok om, tussendoor een Seiko 5. Op een lichte kras na op het glas (plastic) van de Vostok, is er niets gebeurd.

Verder draag ik gewoon het horloge waar ik die dag zin in heb. Ik trek me niks aan van kleine gebruikssporen. Het blijven tenslotte toch gebruiksvoorwerpen.