Voorzichtigheid horloge's

Hallo allemaal,

ik vroeg mij zo af bij welke werkzaamheden je nou eigenlijk jouw horloge’s zo veel mogelijk wil besparen?

Doe je je dierbare horloge al af tijdens een dutje op de bank, of gaat je trots gewoon mee de tuin tijdens het snoeien, harken etc.

Werk je id bouw en draag je gewoon dagelijks je Patek, of zit je op kantoor en ben je dan al bang dat er krassen komen op je mooie nieuwe Panerai?

Mijn vraag is dus, in hoeverre push jij je horloge to the limits? :smiley:

Ikzelf ben van mening dat een horloge gemaakt is om te gebruiken, het mag dus wel enigzins gedragen worden tijdens ‘gevaarlijke’ missies, maar ik vind ook dat men er toch wel zuinig mee om mag springen. Wat is voor jou nou ‘gevaarlijk’ etc. :slight_smile:

ik draag alles gewoon , en soms gaat hij af , in de tuin , of met sleutelen, schilderen etc
als er krassen door het dragen op komen , dan hoort dat erbij.

Nou meestal gaat hij bij mij af, vooral met kans op krassen. Aangezien ik nog veel moet verbouwen timmeren stucen etc.!

Ik heb een keer gehad dat t horloge in een kuip met stuc was gevallen pfffffffffffffffffffffff dan ben je niet vrolijk!

Gelukkig was het in die tijd een Casio G shock dat scheelt en zijn in een witte uitvoering ook mooi ! ?#%^&

grr

Ik ben extreem in dit soort dingen. Mijn JLC doe ik af of laat ik thuis wanneer ik maar enigszins het idee heb dat de kans op beschadiging groter is dan wanneer ik ermee op de bank zit. Dus spelen met mijn zoon, werken in de tuin, bezoek aan de kroeg (waarbij het uitmaakt zomer of winter i.v.m. korte mouwen), vakantie: JLC gaat af of blijft thuis en Sinn gaat om of mee.

Mijn manier van het horloge dragen is redelijk overeenkomend aan die van Roemer. Studeer nog steeds dus naar school of bij afstuderen (kantoor) kan die gewoon om. Zodra ik moet werken bij IKEA gaat hij af. Als ik uitga gaat hij eveneens af en verschijnt er een goedkoper horloge om de pols. Als ik in de stad loop (winkelen oid) en ik krijg het idee dat iemand met een arm tegen me aan zou kunnen lopen, dan verdwijnt mijn arm op mijn rug om de pols te beschermen. Ik houd bij hetgeen ik doe wel altijd in gedachten dat ik mijn horloge om heb. Er zitten nog geen krassen op en dat wil ik het liefst zo lang mogelijk behouden. Tevens volledig mee eens dat een horloge bestaat om te dragen. Toch doe ik dit met enige voorzichtigheid. Het is mijn meest waardevolle bezit dat niet ademt, vandaar dat ik er erg voorzichtig mee ben! Niks mis mee dacht ik.

Jetebo godzijdank ik dacht dat ik de enige was. LOL

Ik heb gelezen dat alles goed is gekomen.
Veel plezier ermee.
Het is een hele mooie klok die je gelukkig nog niet op elke straathoek tegenkomt.

ik draag eigelijk altijd wel alles,…tijdens afwassen, werken , verhuizen, maakt me niet zoveel uit,…heb zelf op saffierglas een kras gekregen,…ok als ik echt ruig ga doen doe ik een oud horloge om,…maar verder het is om te dragen :smiley:

Als ik ga klussen gaan de horloges tegenwoordig af. Tegenwoordig moet ik ook nogal eens het speelgoed van de kleine onder de bank kast ed uitvissen ook dan doe ik eerst even mijn horloge af.
Als een horloge bekrast is ga ik me er aan ergeren en wordt het niet meer of minder gedragen. Door schade wijs geworden draag ik dus geen sieraden meer bij het verhuiswerk klussen ed.
Voor de rest is het een kwestie van oppassen. Mijn laatste schadegeval is het glas van mijn tauchmeister geweest die ik binnen en week tegen de rand van een wasbak stootte. Daar was ik redelijk ziek van dus die lag de volgende dag bij de juwelier om het glas te laten vervangen

Gewoon dragen die dingen… Overigens verbazingwekkend hoeveel een monster kan hebben. Op vakantie in Frankrijk vol met het glas tegen een roestige stalen punt die uit een muur stak aangelopen… ‘Shit’, dacht ik nog… Nergens voor nodig, helemaal niets te zien! :slight_smile:

Mick

Vroeger hield ik mijn horloge altijd aan. Er kwamen dan uiteraard krasjes op. De ervaring heeft me geleerd dat het zo geen goed idee is in mijn geval. Ik verkoop regelmatig eentje en dan ben je blij als er zo goed als geen krasjes op staan.

gr,

jp

Bij mij ligt het vooral aan welk horloge ik om heb en in wat voor bui ik ben…

De marathon die ik vandaag draag doe ik bijvoorbeeld niet af als ik een server in een rack moet hangen, een oude vintage wel.
Als ik in een erg voorzichtige bui ben wil ik hem alsnog wel af doen als ik iets ‘gevaarlijks’ ga doen.

Ik ben zelf best “zuinig” op m’n horloge’s, maar draag eigenlijk continu een horloge behalve s’nacht (kan ik m’n vriendin bezeren… :wink: of tijdens het douchen. Met sporten draag ik sowieso geen horloge. Een horloge is nou eenmaal een gebruiksvoorwerp en gebruiksporen zijn daarbij niet te vermijden…

Ik draag mijn monster bijna altijd.
Alleen als ik met troep in de weer ga, want dat vind ik vervelend schoonmaken.

Wel heb ik 1 monsterband die ik overzet op het monster dat ik draag, dus er bekrast maar 1 band.

Mijn Damasko of mijn Tag Heuer doe ik nergens voor af, zelfs voor waterskiien niet. De Damasko is een tank met gehard stalen kast, anti-magnetisch (ik loop nog wel eens langs grote electrische apparaten; trafo’s motoren e.d.)

Mijn IWC Portugieser en mijn Jaquet Droz gaan af als 't er ruig aan toe zou kunnen gaan. De IWC is vrij dik en de JD wil ik ook gewoon mooi houden. Op deze twee horloges heb ik nauwelijks/geen krasjes. Ze gaan wel mee naar het restaurant, maar voor een avondje hard vodka drinken in Moscow neem ik liever de Panerai…

Op de JLC zitten ook redelijk wat krasjes. Niets dat er met ee polijstbeurtje niet meer uitgaat enne… uiteindelijk: het zijn horloge’s, geen van Gogh’s…

Groet
Mark

MarkV Schreef:

Mijn Damasko of mijn Tag Heuer doe ik nergens voor
af, zelfs voor waterskiien niet. De Damasko is
een tank met gehard stalen kast, anti-magnetisch
(ik loop nog wel eens langs grote electrische
apparaten; trafo’s motoren e.d.)

Mijn IWC Portugieser en mijn Jaquet Droz gaan af
als 't er ruig aan toe zou kunnen gaan. De IWC is
vrij dik en de JD wil ik ook gewoon mooi houden.
Op deze twee horloges heb ik nauwelijks/geen
krasjes. Ze gaan wel mee naar het restaurant, maar
voor een avondje hard vodka drinken in Moscow neem
ik liever de Panerai…

Op de JLC zitten ook redelijk wat krasjes. Niets
dat er met ee polijstbeurtje niet meer uitgaat
enne… uiteindelijk: het zijn horloge’s, geen van
Gogh’s…

Groet
Mark

van gogh’s heb je die ook dan ? :stuck_out_tongue:

Mijn Seiko SKX007 gaat helemaal nergens voor af.

Dat vind ik eigenlijk ook wel de charme van dit horloge, hij is niet stuk te krijgen!!!

(en mocht het onverhoopt toch eens gebeuren is het nog geen ramp)

Ik draag over het algemeen mijn horloges altijd. Dus ook bij bijv. werken in de tuin. Echter, sommige horloges kun je niet dragen bij bepaalde dingen die je doet. Als ik ga golfen draag ik bijv. nooit mijn IWC Portugieser of mijn Breitling Super Avenger. De zijn te kwetsbaar daarvoor. Wel kan ik bijv. mijn Rolex GMT Master II dragen, mijn Corum Bubble of mijn Cartier Chronoscaph 21. Die zijn minder kwetsbaar.

super avenger is toch gemaakt voor extreme omstandigheden of heb ik het mis ?

De klap bij het maken van een swing levert te veel kracht op vanuit de bovenkant van je hand. Een vriend van mij heeft zo zijn Breitling stuk geslagen. Er zijn veertjes afgebroken.

Maar je Rolex draag je wel tijdens Golf?

Ik zelf ben momenteel weer op zoek naar een daily beatertje en heb er al een op het oog. later hierover meer (misschien).