Wegens problemen met de originele staalband, heb ik voorlopig dit bandje geplaatst.
Qua looks verkies ik meestal staal. Bij ontvangst bleek er een schakel beschadigd. Niet zo erg gezien er toch minstens 2 schakels moeten weggehaald worden.
Het lukt mij niet een schakel te verwijderen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. :S Ik heb dus nog een tweede schakel beschadigd.:?
Dit originele staalband wordt door de meesten vaak weggegooid. De kwaliteit is ondermaats, maar de looks vind ik wel leuk.
Mr Google kon mij niet helpen om iets te vinden hoe je best schakels verwijderd. Van de meeste andere merken vind je wel iets terug.
Tips?
Of weet je toch een site waar het beeldig wordt uitgelegd?
Ik heb ook de originele blikken banden van mijn Vostoks vervangen. Ik heb de âWitte Radio Roomâ aan een stalen mesh band gezet. Staat erg mooi, maar ik heb er geen foto van.
Hier zit hij nog aan de originele band. Zat niet erg prettig.
Mooie Rus(tu) met die Ministy kast. Die banden zijn echt prut. Ik zou ook op zoek gaan naar een nieuwe. Bij het uitdrukken van de pinnetjes komt het wel eens voor dat de schakels deels krom gaan, het pinnetje zit dan gewoon te vast. Schakels zijn weer eenvoudig recht te duwen, maar dat zegt natuurlijk al genoeg over de kwaliteit. Bij massieve banden heb je dat probleem niet, maar dan wordt de band misschien wel bijna zo duur als het horloge zelf. Ik vind hem zelf ook niet misstaan op zwart leer of rubber. Maar dat is persoonlijk.
Bij het uitdrukken van de pinnetjes komt
het wel eens voor dat de schakels deels krom gaan,
het pinnetje zit dan gewoon te vast. Schakels zijn
weer eenvoudig recht te duwen, maar dat zegt
natuurlijk al genoeg over de kwaliteit.
Dit is ook wat bij mij is gebeurd : pin verbogen. Kan ik niet meer verwijderen. Die pins zitten dus blijkbaar te strak.
En toch had ik graag die rubbish metaalband gebruikt.
Resultaat : pin van het toolje afgebroken.
Tooltje kan ik weggooien.
Er is ook een zekere handigheid voor nodig ;). Er zijn ook van die aambeeldjes met van die kleine pendrijvertjes, dan kun met een kleine hamer de pennetjes eruit tikken.
Vroeger wou ik ook altijd perse met stalen band , maar momenteel gaat mijn voorkeur naar lederen banden, heb mesh en shark mesh geprobeerd , leer is voor mij momenteel nummer 1 .
succes met het zoeken!