Vostok amphibia

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Vostok amphibia gekocht. (Type 060433 google maar eens voor info.)
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Vriendelijke groet.

Geen ervaring mee. Wel afgelopen week van een gewaardeerd medeforumlid een Vostok Amphibia Ministry gekocht. Eerste indruk na een paar dagen is buitengewoon positief. Zo positief zelfs dat ik vandaag op de Baai nóg een exemplaar heb gekocht! :slight_smile:

wk1 Schreef:

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Vostok amphibia gekocht. (Type
060433 google maar eens voor info.)
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Vriendelijke groet.

Welkom op dit forum!

Voor het geld is het een goede klok(tu)
Ik heb zelf alleen maar wat oudere exemplaren en draag ze niet geregeld, maar wel met veel plezier!

Ik heb er ook geen ervaring mee maar na het zien van diverse foto`s en het lezen van diverse topics heb ik er ook twee in bestelling staan. Afwachten dus.8-).

Met vriendelijke groet,
Andre

Van de week ook een hier of het forum een mooi exemplaar gescoord, en sindsdien niet van kunnen genieten, hij zit voortdurend om de pols van mijn vrouw.
Dat doet ze anders nooit!

Ik heb er ook een paar en voor het geld prima betrouwbare klok en ook nog duikwaardig ( 200m ). Simpel maar oerdegelijk uurwerkje.
Hij zal niet tegenvallen.
Ben benieuwd naar je polsfoto.

groetjes Lenno

Dit is één van mijn favorieten geworden. Lekkere retrolook met een mooi bol plexiglaasje. De blauwe plaat is ook heel mooi in het zonnetje vandaag.

Wat een mooie horloges allemaal ik denk dat ik er ook eens een keertje wat van ga aanschaffen…

:wink:

Kijk kijk, allemaal positieve berichten!! Het is mijn verjaarscadeau van vrouw en kids dus moet nog ff wachten voordat ik m ga dragen. Alleen het bandje is een tegenvaller, dus daar moet nog een andere aan.
het gaat mijn dagelijkse klokkie worden dus ben benieuwd naar de degelijkheid

hahaha :D:D:D

Leuk horloge, daar zit een vostok 2416b caliber in. Dat is eigenlijk hét Russische werkpaard (tu) Ik heb zelf de scubadude (fijn prutsen met bandjes bij zo’n ding):

Tabee

Bij mij gaat er weer een stalen band om. Lekker stevig.

ik ben er nog steeds gek op z’n broetje (ik weet het hele type nr niett uit m’n hoofd maar het begint ook met 060 en verwijst naar dit type kast (hidden lugs)

de originele band was oke maar ook niet geweldig. Deze stalen zit lekker en vind ik mooi

leuk kado ga je veel plezier van hebben. als je hem hebt wil ik ook nog wel een plaatje zien :slight_smile:

Haha, je hebt er nét een paar verkocht! ;):)-D

Klopt ik heb er net een aantal verkocht, Ik heb er nu nog maar, 25 amphibians.

http://ehwatch.blogspot.com/2009/05/verzameling-horloges-van-horloges-uit.html

Uitstekende opmerkingsvermogen Paul.

Geweldige klokjes voor dat geld. Ik heb ze al vanaf 1983.

Ik ben er nog steeds gek van, en daarom de aanschaf van 2 nieuwe, ( Vandaar de verkoop het ea de laatste tijd) ik moet ze nog binnen krijgen.

Een Zwarte PVD met ronde kast, model 420. ( Lenno heeft de ministery uitvoering, model 710)

En deze heb ik in bestelling

Vreemde wijzerplaat. De golfjes waren eigenlijk voor bestemd voor de Neptune uitvoering. Sorry voor het rare licht van de foto, maar enkel zo kon ik de golfjes zichtbaar krijgen.

En een K-34 Komandirskie van Titanium. Geen Amphibian meer wel het zelfde uurwerk.

Deze komt van Vostok zelf ( Chistopol ) en niet van Vostok - Europe, waar de assemblage weer ik Duitsland plaats vind.

Indien je wil weten wat de model nummers van der kasten zijn, kan je dat gemakkelijk zien bij deze verkoper.

http://www.meranom.com/amphibian-classic-46

En wellicht bekend, maar wel leuk een promofilmpje van de fabriek.

En heeft iemand de eerste Neptune te koop, JA IKKE!

Gr, Erik

Leuk, ik heb de bovenste (zwarte uitvoering) ook in bestelling staan. Ben erg benieuwd, ik heb ook nog een Amphibia 1967 ( met dank aan dresski voor de tip) in bestelling staan. Ben erg benieuwd, dit worden mijn eerste Amphibia`s.

De Amphibia 1967 is een geweldige mooie klok.
Zeer mooi en goed afgewerkt, met goede materialen.

Heb je hem met stalen band?

Ik zie 67 achter jou naam, dat komt toch mooi overeen…

Daarom juist (1967), dat was ook de tip van Dresski. Ik heb de uitvoering met de rubber band, ik vind van deze uitvoering de wijzerplaat mooier dan de stalen band uitvoering met de grote cijfers.
Alhoewel ik de rubber band misschien niet zo bijzonder vind, ik vind de stalen band van de 1967 uitvoering mooier. Maar ja ik kan altijd nog kijken voor een andere band.

andre67 Schreef:

Daarom juist (1967), dat was ook de tip van
Dresski. Ik heb de uitvoering met de rubber band,
ik vind van deze uitvoering de wijzerplaat mooier
dan de stalen band uitvoering met de grote
cijfers.
Alhoewel ik de rubber band misschien niet zo
bijzonder vind, ik vind de stalen band van de 1967
uitvoering mooier. Maar ja ik kan altijd nog
kijken voor een andere band.

Gaaf! Sorry dat ik je heb aangestoken. :wink: Ik ben benieuwd naar de fotos.

Ik vind beide uitvoeringen van de 1967 zeer mooi en staan op mijn wishlist.

Ik denk dat de stalen band er wel een zware klok van zal maken.

Indien je hem om de pols hebt, zou je dan willen laten weten aan ons wat jou bevindingen zijn?

Gr, Erik