Vostok Amphibian 1967. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Ik ben gecharmeerd geraakt van de Vostok Amphibian 1967 zoals hieronder is afgebeeld. Een leuke vintage-achtige duiker voor weinig geld én zonder datum!

Kan iemand mij meer vertellen over dit horloge? Hoe is de kwaliteit? Maar vooral: zijn er behalve eBay nog andere verkopers

Cheers,
Paddt

Prima voor het geld volgens mij. Kijk bv eens op www.meranom.com

En bv http://chistopolcity.com/
Hier een paar jaar geleden een K34 gekocht.

Top hoor zo’n Rus :+1:

Ik heb deze al een tijd.
Model 100 series, wel met een 1967 bezel. :wink:
Er gaat interessante techniek schuil achter deze
zeer betaalbare en oersterke Amphibia’s, o.a. de pakkingen
en de kroon clutch.

Grt.

Een dijk van een horloge met een meer dan uitstekend uurwerk. Design is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind hem geweldig. Van de band ben ik niet zo gecharmeerd, staat naar mijn smaak veel mooier op een zwarte zulu strap.

idd prima op nato of zulu. :+1:
Een extra bezel bijbestellen is ook een leuke optie
voor een bezel mod

Stalen band is van Eichmuller.

Grt.

1 like

Misschien had je dit stukje geschiedenis nog niet gelezen ?

grt. Gerard

1 like

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Cheers,
Paddy

Leuke shop die Meranom maar alles is bijna out of stock.

Misschien deze dan?
http://chistopolcity.com/en/komandirskie-automatic/130-russian-military-vostok-komandirskie-tank-watch-211306.html
Wel eens wat gekocht, maar nu idd ook niet alles meer op voorraad…

Ik heb even een analyse gedaan en 63,36 % kun je gewoon pre-orderen. De rest is out of stock en komt misschien nooit meer.

Hallo Paddy,
Het is leuk de geschiedenis te achterhalen. Kijk bijv op you tube. Ik heb 2 Amphibians. Onverwoestbaar en goed ontwerp. Ik draag ze op motorvakantie. Ik koop mijn russen bij poljot24.de Juliana Kampmann. Heel betrouwbare leverancier. Mijn laatste hieronder. Heb er een passende band bij gezocht.

Je krijgt er geen spijt van denk ik. Je moet alleen even wennen aan de vreemde kroon. Die lijkt los te zitten bij het verstellen.

2 likes

Dat is niet de 1967, dat is deze;

Helaas is deze ook direct een heel stuk duurder.

Ik heb 2 amphibia’s gehad. Een 710 en 090 case. De 090 case heb ik zoals bovenstaande 1967 brushed gemaakt. Erg fijn en mooi horloge voor de centen. En een echte banden swapper.
De wiebelkroon is even wennen en de afwerking haalt het natuurlijk niet bij vele andere “affordables”, maar dat is onderdeel van de charme van het horloge.

2 likes

Deze kwam net met de post binnen :grinning: Even een snelle foto voor ik hem uit het plastic ga halen.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/vosaam_zps3jjl1vy6.jpg.html][/URL]

4 likes

Je hebt gelijk deze is de echte. Moeilijk aan te komen meer. Heel mooi met die nato band👍

Hoewel erg mooi, is de 090 kast eigenlijk net te groot voor mij en prefereer ik de 119 variant. Deze heeft een 18mm bandaanzet ipv 22m en staat wat mij betreft het mooist op een stalen band die breed uitloopt, zoals deze.

En nog een 1967 variant, ik zou de variant hierboven nog eens willen toevoegen, zoals @andre67 ze beide heeft.

2 likes

Bedankt voor al jullie tips mannen!

Er is inmiddels een hele Amphibia wereld voor me open gegaan dus ik ga mij hier in verdiepen. Dát er een Vostok komt is wel zeker! Wat een keuzes!
Ben momenteel behoorlijk onder de indruk van de onderstaande:

Cheers!
Paddy

3 likes

Ha, die heb ik ook.
Heb alleen de bezel verwisseld voor een iets ingetogener model.
En die band, gemaakt van een Ladaspatbord, direkt verruild voor leer.
Hieronder nog een kijkje binnenin:

2 likes

:smile:
Inventief zijn ze wel die Russen.

Leuk om 'm in het echie te zien! Bedankt!
Ik neem aan dat ie bevalt, op de band na dan :anguished:
Idd ook gezien dat je de bezel kan (laten) veranderen. Toch een stukje personalisering!

Cheers,
Paddy