Laatste aanwinsten in mijn collectie Amphibian.
De wijzerplaten zijn nieuw en de wijzers zijn breder en langer. Vooral langer vind ik mooi.
De kasten en uurwerkjes zijn het zelfde gebleven.
Deze modellen wordt het SE model genoemd. Ze zijn al weer bijna uitverkocht.
Volgende maand wordt er een nieuw model Neptune uitgebracht, ik ben benieuwd.
Nog meer bezitters van het SE model???
De afbeeldingen zijn een combinatie van eigen foto’s en fabrikant afbeeldingen.
Bij het dragen van het zwarte model heb ik meerdere malen de opmerking gekregen wat voor een prachtig horloge dat is. De indicies zijn opgelegd met lumi. Stijlvol en degelijk.
Mooie dresswatch, ook de uitvoering met silvere dial is zeer netjes afgewerkt en stijlvol. Binnenkort in mijn collectie, waarschijnlijk swap ik m in een andere kast, zoals ik dat ook met de zwarte heb gedaan… Daarover later meer.
Ik houd zelf al een tijdje Meranom in de gaten, maar op de 090 modellen en radioroom dials na zie ik alleen maar ‘out of stock’…
Heb het idee dat ze ze mondjesmaat aanbieden en dat je er dan heel snel bij moet zijn…
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar vintage, hoe ouder hoe beter maar deze serie is heel erg aantrekkelijk. Goed design!
Ik kan zelfs niet uitsluiten dat ik toch weer eens een NIEUW X( horloge ga kopen.
Ik houd zelf al een tijdje Meranom in de gaten,
maar op de 090 modellen en radioroom dials na zie
ik alleen maar ‘out of stock’…
Heb het idee dat ze ze mondjesmaat aanbieden en
dat je er dan heel snel bij moet zijn…
Het klopt, ze maken geen grote oplages.
Dat maakt het wel weer enigszins exclusief.
Gewoon de site van Meranom in de gaten houden, in september zou er weer nieuw aanbod komen heb ik van Meranom vernomen via het forum WUS.
Gr, Erik
Die nieuwe SE’s met puntige indices i.c.m. de
rechte wijzers vindt ik echt helemaal top (tu)
Vind ik ook Marco.
Daarom heb ik net op tijd een zilveren uitvoering bij besteld.
Ik zie dat ze nu niet meer leverbaar zijn, heb ik even geluk.
De afwerking van de wijzers en wijzerplaat staat op een wat hoger niveau, ik hoop dat ze dat door zetten in nieuwere modellen. De lumi is ook wat duidelijker alhoewel het geen superlumi is. Maar ja wat wil je voor dat geld, een mooie mechanische 200m diver.
Gr, Erik
Met de komst van deze horloges is de tijd van de
€40-50 vostok amphibia ook voorbij. €100+ voor een
vostok is mij te gortig.
Gezien de kwaliteit, betrouwbaarheid heb ik dat er wel voor over.
Ik heb er een uit 1983, nieuw aangeschaft en heeft nooit een service gehad.
Hij loopt prima op tijd, dus afgeschreven per jaar is het een zeer goede investering.
Bovendien waar vind je een betrouwbare 200 m diver mechanisch voor dat geld?
Dat is een flinke collectie en leuke modellen. Vostok blijft leuk, ook al zijn de prijzen flink gestegen.
Acht jaar geleden was ik hier geloof ik een van de eerste op dit forum voor iets van 30 euro (even opgezocht) en waren ze nog vrij onbekend. En ze doen het allemaal nog prima.