Vostok/Boctok laten repareren?

Hallo beste mensen,

Ik ben al sinds lange tijd in bezit van een stuk of 10 Boctok/Vostok horloges, allemaal handopwindbaar. Maar een stuk of 4 hiervan doen het niet meer (stoppen gewoonweg met lopen, tijd is niet meer te verstellen, opwinden is niet meer mogelijk etc.) Ik had begrepen dat de kwaliteit van deze horloges niet zo goed was, maar als ik zie voor hoeveel geld deze op internet worden verkocht denk ik toch dat dat niet het geval is. Denken jullie dat deze nog te repareren zijn?

Bij voorbaat dank!

Ik heb ook een Vostok Amphibia. Loopt tot nu toe prima. Had een Vostok K3 en die liep niet zo.
Soms stopte die met lopen, maar na een paar flinke klappen deed ie het weer.
Als de Amphibia er tzt mee uitscheid dat koop ik een donor voor 2 tientje en zet ik het uurwerk over.
Ik heb namelijk een redelijk speciale uitvoering waar er 50 van gemaakt zijn.

Bij ieder andere Amphibia zou ik gewoon een nieuwe halen.

Ik zou er niet aan beginnen, tenzij een hobbysleutelaar het leuk vindt.

Aha, bedankt voor de info!

Weet iemand ook waar, behalve op internet, ik deze horloges kan kopen?

in rusland :wink: …ik zou gewoon op ebay kijken daar heb je ze waarschijnlijk het goedkoopste .

Ik heb weleens gehoord dat een Pool ze op het Waterlooplein in Amsterdam verkoopt voor Eur 25,00. De gewone Vostoks dus, met duikers, straaljagers, tanks en meer van dat fraais. Ik heb het overigens niet uit eigen ervaring.

Bedankt voor de info iedereen! Ik heb op eBay gekeken en hier lijken ze inderdaad het goedkoopst. En nog eens veel variatie ook! Er zitten modellen bij die ik nog nooit heb gezien.
Het zijn de Vostok Amphibians die ik bedoel trouwens, degene die de soldaten uit het Rode Leger altijd droegen na WOII. Misschien niet allemaal zo’n geweldige kwaliteit maar wel leuk om te verzamelen! Is wel eens wat anders dan een omega :).