Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Leuk toch voor 65 euro! Veel plezier er mee!

1 like

Vanochtend binnengekregen van de Marktplaats. Geen idee wat voor Vostok dit is. Wijzerplaat schoongemaakt, dikke laag — ik denk lak of zo die in een soort tectyl was veranderd. Kunstleren bandje vervangen. Ziet er mooi vintage uit

4 likes

Leuk! Vermoedelijk handwinder 2409, 17 jewels. Van voor 1991 want cccp. 80 er jaren?

Volgens mij staat deze ook wel in het boek van YL, ben niet thuis om te controleren.

Kon hem niet vinden in die van mij.
(Toch weer even opnieuw gekeken, maar nee helaas.
Ik dacht namelijk eerst ook hem daar gezien te hebben, maar zijn net weer andere varianten) :blush:

Sorry, ik schreef YL, maar het moest natuurlijk MC zijn.

1 like

Ja zie hem! :+1: Ook een mooi boek denk ik. Zijn die nog te koop?

Ik vermoed van wel, heb al even niet meer gekeken, maar tot voor kort kwamen ze geregeld op Ebay voorbij.

Dank, ik ga eens kijken.

Mooi vintage. Ben zelf alleen niet zo van de Romeinse cijfertjes.
Maar wel een toffe vondst. Geniet ervan.

Ja meneer Coen. :wink:

1 like

Ik ben nog niet zo thuis in Vostok, welk boek is dit precies? Je kort het af met MC. Heb je de gegevens zoals ISBN, auteur en titel enzo? Ik neem aan dat het boek niet eenvoudigweg op Amazon.nl of Bol.com te koop is?

Jazeker wel te koop daar, maar toen ik gisteren controleerde stond hij er niet op voor een interessante prijs.
Één tweedehands aanbieder in Duitsland, maar door de verzendkosten vrij aan de prijs.

1 like

@sq100: bedankt voor de fotootjes van het boek. Het is deze uit 1995 alweer.

Ik zal eens in de gaten houden of 'ie op e-Bay of Markplaats voor een leuk prijsje te vinden is. Op het moment staat 'ie op e-Bay voor 150 Euro wat mij wat te gortig is. Op de Duitse Amazon staat 'ie voor ong. 10 Euro plus 17 Euro verzenden.

Grote prijsverschillen inderdaad. Ik kwam hem gisteren 2 keer tegen op ebay meen ik, voor ca 100 euro in de USA. Komt dus nog verzenden en import bij. Is mij ook te dol. Boek van Juri Levenberg, ook een goed naslag werk, is meen ik rond de 30. Alleen zou mooi zijn allebei te hebben. Er zijn niet veel Russische horloge naslagwerken.

Bedankt voor de Juri Levenberg tip.

1 like

Gisteren een Mod gemaakt die in het thema van de aankomende kerst past.
Ik heb eerst de datum schijf verwijderd en daarna de double layer wijzerplaat geplaatst. Oorspronkelijk was het de bedoeling de mod te maken in een 670 kast (enfin ik ga ervan uit dat het een 670 kast is) Maar de kroon was onmogelijk te installeren in het movement. Ook niet als het werk niet in de kast zat.
Heeft iemand enig idee waarom de kroon niet in het werk zou kunnen passen?

3 likes

Er zijn verschillende lengtes van de stem (het asje van de kroon) horende bij bepaalde types kasten. Voor zover ik weet, van de moderne kasten zijn er 3 lengtes. Zie ook Meranom, de webshop klassieke Amphibia en dan de onderdelen parts afdeling. Per kroon model staan de kastnummers vermeld. Zelf heb ik het verschil in lengte goed kunnen zien.
Wanneer jij wisselt van kast model, vermoed ik dat dit de oorzaak is.

@Yoeri40:

  1. Goed om te zien dat meer mensen met een kleine pols zoals ik een Vostok 40 mm dragen.

  2. Hij’s inderdaad behoorlijk Kerstmis! :christmas_tree: Waar heb je je modificatie spullen gekocht? Bij Meranom?

  3. Ik denk ook dat die kast in het laatste plaatje een 670 is (link voorbeeld). Zoals @Omega_73 zegt: die hebben een andere kroon/stem nodig dan de 420 (ik ga ervan uit dat het de befaamde 420 is). Link kroon voor een 420, link kroon voor een 670.

1 like

De opwindstift ging gewoon niet diep genoeg in het uurwerk, ook niet als het uurwerk niet in de kast zat!