Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

:rofl:

Na polijsten met een apparaat op werk ziet ie er weer een beetje toonbaar uit tot de tijd dat ik een andere kast kan kopen. Helaas een duur polijst apparaat waar ik niet zonder toezicht mee mocht werken dus het was even snel in de lunchpauze.
Nu de bezel er weer goed op krijgen zodat de veer ook goed zit…

3 likes

Best netjes! :+1:
(Een beetje vintage effect)
En je hebt het glas niet mee gepolijst! :wink:

2 likes

Zeer geslaagd! Niks meer aan doen! :+1:

2 likes

Het voorlopige resultaat: Dankjewel Jan @Omega_73 voor je uitleg over de bezel veer, zit er nu helemaal goed op en draait lekker egaal stroef nadat de hoekjes iets naar binnen gebogen zijn. En natuurlijk voor alle andere tips.
@andrepost @David_Gee @Yoeri40 Bugs3 (hopelijk niemand vergeten, mag maar 4 personen taggen) Hartelijk dank voor jullie enthousiaste hulp en aanmoediging om toch door te zetten.
Hij heeft, zoals Jan al opmerkte, een soort retro look gekregen. Inclusief het glaasje maar dat kwam omdat ik iets te enthousiast was met ethanol op het lab om de kast mooi schoon te maken. Er hing een metaal slijpsel luchtje aan.

Ook in dit topic heerst dezelfde leuke sfeer als in het andere Russische horloge topic.

Oh ja, ik heb m ook nog een beetje getemd want hij bleef te snel lopen, nu zit ie op +9s per dag en dat vind ik prima.

9 likes

Graag gedaan en zo ziet hij er weer heel behoorlijk uit :+1:

2 likes

Helaas blijkt de bezel scheef erop te zitten, krijg m er niet in zijn geheel op geklikt als de veer erin zit…

Iets ronder maken en goed in het groefje zetten.
Even schoonmaken met een beetje WD40 en klaar :muscle:

1 like

Mag de veer helemaal niet meer zichtbaar zijn als je er recht op kijkt? Hij is met geen 10 paarden erop te krijgen… Alle hoekjes zijn al bijna recht gebogen, is nog net geen cirkel…

De kast en bezel zonder veer even goed schoonmaken zodat alle gruis van het brushen er uit is.
Met de punt van een tandenstoker ook even de groef in de bezel schoonmaken ( waar je de veer in doet ).
Misschien dat het dan wel gaat.

Uiteindelijk bleek het de veer te zijn die te strak stond. Op een goed moment had ik de knikjes zo ruim dat ie er makkelijk op klikte maar dan weer te los. Na 3x eraf en erop zit ie nu redelijk goed vast, spontaan eraf vallen is onmogelijk maar het loopt net iets minder mooi dan origineel. Het veertje is ook niet helemaal recht meer te krijgen als ie plat op tafel ligt zitten er minimale hobbels in. Ik vind het goed zo, duiken doe ik er niet mee, dieper dan 1 meter in zee zal ie niet komen.

2 likes

Zie je wel, nu ben je vertrokken voor de volgende MOD.

1 like

Lijkt er wel een beetje op :grin: Nu maar hopen dat de handel met Vostok ooit weer op gang komt. (Maar vooral vrede voor iedereen uiteraard)

2 likes

Hallo, ik ben nieuw hier, dit is m’n laatste Vostok aanwinst. Deze is prima, loopt goed, maar er is ook nog een kapotte onderweg en ik vroeg me af of iemand hier weet of daar nog wijzerplaten en bezels voor te koop zijn?

3 likes

Welkom hier!, Laatste Vostok aankoop, heb je er meer dan? Leuk om te laten zien. Als ik het goed zie heb je een Boctok met een 33mm case? Die zie je niet zo vaak voorbijkomen in tegenstelling tot de grote Amphibia broers. Dus wijzerplaat en bezels zal een kleine uitdaging worden. Voor nu is het ook best wel een risico onderdelen te gaan bestellen uit de oost. Kans dat het versturen problemen gaat opleveren is vrij groot. Wel een gaaf horloge hoor. Veel plezier ermee.

2 likes

Dank. Deze komt uit Oekraïne en dat gaat gewoon vlot en betrouwbaar. Het horloge zit inmiddels op een mesh band, zal later wel een foto plaatsen maar het ziet er goed uit.

Welkom hier!
Kijk ook eens in topic:
‘show-hier-zowel-je-cccp-sovjet-union-als-russia-horloge-deel-vii’

Eindelijk eens de tijd gepakt om een lang liggend projectje af te maken. Een tacticool Vostok Amphibia field diver NVCh-30 hommage. Beadblasted kast en alles.

Maar nu sta ik voor een keuze. Bezel: Blasted of Coated?

• Blasted bezel
  • PVD coated bezel (met luminous markers)

0 stemmers

Wat vinden jullie?

4 likes

Ik denk voor zwart; beetje contrast doet wel goed naar mijn idee.

2 likes

Ik zou de blasted bezel doen. Past het beste bij de nostalgische reisseu look denk ik. :thinking:

2 likes