Mooie kast.
Compleet horloge kopen en uurwerk en dial wisselen?
De prijzen rijzen de pan uit op dit moment, door de Roebel koers denk ik. En bestellen kan volgens mij niet. En op andere platformen zijn de prijzen helemaal niet reëel. Op Vinted b.v.
Voor Julian Kampmann valt me de prijs nog mee.
Poljot 24 prijzen slaan naar mijn mening echt helemaal nergens op.
Maar hij levert, en geeft goede garantie. Maar ook, hij verkoopt uit Duitsland en is duurder inderdaad.
Tja, spullen zijn nu lastig te krijgen, dus prijzen zullen wel wat gestegen zijn. Ook op eBay maar matig aanbod.
Ik zou bij een nieuwe ronde misschien voor een 150 of 710 case gaan. Daar heb ik eerder niet voor gekozen omdat ik het een beetje Seiko Turtle-achtig vond. Zo’n 020 is OK maar lijkt vrij grof afgewerkt en is wat meer generiek qua model, een Vostok mag wel wat funky zijn
@fdpg1963: lekker bewaren dat ding, als je je eens verveelt heb je wat te doen (voor zover je dat niet al had )
Heb je een scherpere foto van de krassen?
Ik heb speciale blokjes coor het brushen in verschillende korrel ( weet de naam even niet, zoek ik morgen even op ) dan kan ik wel inschatten of je daarmee de krassen er uit kan krijgen.
Gevonden.
Garyson / Gariflex heet het.
PB maar als je het wilt proberen, snijd ik van alle blokken een stuk af en stuur het op
Bedankt @andrepost voor het aanbod! Het HF blijft me in positieve zin verrassen door hoeveel oprechte hulp er geboden wordt.
Maar ik vrees dat door mijn geweld de kast verloren is en ik m beter kan ombouwen in aan nieuwe (liefst een 020)
Ik dacht gewoon even de bezel eraf te halen op dezelfde soepele manier waarop men dat op YouTube laat zien. Had er een dubbel gevouwen plastic zakje tussen maar desondanks grote beschadigingen.
Tja dat is idd wel heel diep, dat krijg je er niet uit met brushen helaas.
Mocht je een andere kast vinden check dan wel of deze bezel past.
Als ik het me goed herinner past die bezel niet op een 020 kast namelijk.
Liefst bouw ik m om naar een complete 020 inclusief zwarte originele bezel. Helaas is ie overal uitverkocht (als ie al te bestellen zou zijn).
Tot die tijd ga ik proberen deze op te lappen met de botte bijl oftewel een dun laagje eraf halen. In de vuilnisbak kan de kast altijd nog…
Iedereen bedankt voor de tips en aangeboden hulp! Echt tof dit…
Denk dat je:
(1) te hard hebt gewrikt, in elk geval met een te klein contactoppervlak. Zo’n soort lepel zo min mogelijk kantelen om z’n eigen as, zoveel mogelijk als een wip gebruiken, zeg maar…
(2) te dun plastic hebt gebruikt. Plastic van een “zakje” lijkt mij te dun, daar ga je doorheen. Een degelijke plastic boodschappentas misschien beter, maar ik zoek het eerder in verpakkingsmateriaal.
Met Scotchbrite of vergelijkbaar spul ga je diepere krassen of putjes niet wegkrijgen, daarvoor is de schuurgraad onvoldoende. Primair gebruik je dat spul om oppervlakken te reinigen dacht ik, opruwen voor verf, verwijderen van roest, zonder het basismateriaal echt te schuren.
Ik heb het zelf niet geprobeerd nog, maar brushen met dat Scotchbrite spul lijkt mij wat lafjes te worden. Te oppervlakkig, soort vegen ipv een echt geslepen look. Ik ken dat spul van @andrepost niet maar het lijkt beter materiaal.
Ik ben benieuwd of je niet een brush met meer diepte/contrast krijgt als je eerst vrij grof schuurt, dan kort wat minder grof schuurt zodat de scherpte eraf is, om vervolgens met een (groffe) Scotchbrite na te werken. Kwestie van proberen
Dat krijg je dan ook idd
Wow, wat een super mooie Vostok!
De meest diepe beschadigingen zijn er nu uit. Nu proberen wat fijner te schuren of polijsten dan is ie in elk geval nog toonbaar en bruikbaar voorlopig tot ik een mooie kast tegen kom.
Ga m dan voorlopig alleen als klus en strand horloge gebruiken.
Lekker bezig
Erg lekkere kleurcombi! Vind die rond lopende tekst zo leuk, zie je meer als negatief commentaar bij sommige Tudors, maar ik vind het lekker meelopen met de vorm van de bezel.
Helemaal mee eens, maar ik moet eerlijk zeggen; Op een Tudor is het natuurlijk wel heel anders dan een Vostok van 80 euro. Vind het zeker een mooie toevoeging, maar ik weet niet of ik het net zo zou kunnen waarderen op een horloge van 3000+ euro’s!
En het staat leuk met die achtergrond van rondlopende steentjes op het terras.