Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Deze vostok had ik een tijdje geleden verkocht aan een forum lid. Niet te groen maar lekker subtiel met alleen de bezel insert en bandje :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

Thanks, maar ik mis een beetje kleur!

Qua band zit ik nu hiermee in gedachten:

5 likes
  • correctie van eerdere post *

Verhip, dit is wel een hele mooie ruige band Dave @David_Gee . Een combinatie van een stalen band met een shark mesh band lijkt het wel.

Staat wel goed bij een ‘rauwe’ Amphibia.

1 like

:blush: Het is een beads of rice band. Aansluiting op de kast is niet fantastisch, maar dat stoort mij niet zo, het is überhaupt niet echt een geraffineerd horloge :grimacing:

3 likes

Ik vind het een hele mooie set. Wat betreft aansluiting: endlinks zouden er niet uitzien. Zo met die rechte bandaanzet ziet het er goed uit.

Dat ‘rauwe’ of niet-geraffineerde vind ik juist zo gaaf aan die Amphibia’s. Je kunt ze op NATO’s, rubber, grof leer of mesh zetten; zien er allemaal cool uit.

O, ja. De standaard Vostok stalen banden hebben wel zo’n aanzet. Die heb ik allemaal ongebruikt direct eraf gehaald. Heb er volgens mij nu 8 ongebruikte liggen.

1 like

Klopt. Grappige is, ik vind deze 110 kastvorm op de kasten van de Seiko SPB14# serie lijken. Bij die horloges vind ik metalen banden ook niet mooi aansluiten op de kast. Vind een recht einde van de band wat meer klassiek, wat meer basic en past daardoor goed bij de Amphibia.

Nato’s staan 'm ook erg goed, maar die maken een nadeel van deze kast duidelijk: hij is zo plat als een plank, met een nato eronderdoor draagt 'ie wat belabberd, daarom had ik een 2 delige “nato” band erop.

1 like

Is een mooi ding inderdaad. Heeft een “sloping” bezel insert of niet??
En de kast, zelf gebrusht?? Overweeg 't ook, denk dat de kast er interessanter door wordt.

1 like

Ja de bezel is inderdaad “sloping” en heb de kast zelf gebrushed met scotch bright, vond het toch mooier dan gepolijst. Zeker omdat ik omdat ik een toolwatch vibe wilde geven aan dit horloge

Wilde eigenlijk ook andere wijzers er op maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen

2 likes

Is dit het nou :grimacing:? Wat voelt het fragiel. En hoe verstel je de datum? Geen quickset?

12 likes

Nee😄
Draaien en weer terug draaien als de datum verzet is

2 likes

Gewoon wachten die komt volgende maand ook weer voorbij.

3 likes

Heen en weer, maar dan wel terug tot 8 uur. en weer naar voorbij 12 uur.
Dat fragiele (gevoel) is de bekende los opgehangen vostok kroon. Een uitvinding om klappen tegen de kroon niet door te geven aan het uurwerk. Echte toolwatch dus. :wink:

3 likes

Ik vind het meer een echte shitwatch :joy:. Voor het geld uiteraard niet eens echt verkeerd :grinning:

4 likes

Ja is wel iets aparts he? Toch ben ik als vintage Omega liefhebber ook die excentrieke maar charmante duikertjes van 80 euro gaan waarderen. Moeilijk uit te leggen. Ze zijn ontworpen in de sixties om niks te kosten, geen onderhoud nodig te hebben in 10 jaar, en 200 m waterkolom te weerstaan. :grin:

2 likes

Ik vind m best leuk

2 likes

waar heb je deze gevonden?

Was een kleine inruil van iemand die hem nieuw kocht. Geen idee waar hij hem vandaan heeft :grimacing:

1 like

Mocht je ervan af willen dan wil ik je helpen :grin:

1 like

en als iemand van z’n amfibia 170 GMT afwil kan die bij mij terecht!

The wobble!

4 likes