Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Moet ik uit je teleurstelling concluderen dat je de verkeerde onderdelen hebt geleverd gekregen? Ik bestel al jaren bij Peter en Dimitri, toevallig gisteren nog een pakje van Vostok24 ontvangen, nooit problemen ondervonden. Dus ga er een beetje vanuit dat het een incident moet zijn. Bellen of mailen helpt vaak prima. Zijn gelukkig gewoon mensen.

2 likes

Leuk om te zien dat dit topic weer wat levendiger is :grinning_face_with_smiling_eyes: krijg bijna zin om zelf weer te modden!

Dit zijn de enige die ik nog heb, de rest heb ik verkocht op verkl*ot :grin:

Stiekem baal ik wel dat ik deze verkocht heb

Dat was wel een leuke field watch inspired mod :grinning_face_with_smiling_eyes:

17 likes

Lekker weer een nieuwe bouwen toch?

2 likes

wat is het probleem ? zonder verdere uitleg kunnen we je niet helpen

2 likes

Zat ik ook al aan te denken ja :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Welkom terug Julien! :grin:

2 likes

Dank! Ik krijg allemaal notificaties :grinning_face_with_smiling_eyes: leuk om de horloges te zien :grin:

2 likes

Zoekende naar leuke straps op een tip van @Zuid wat bandjes bij Watchgecko gekocht, waren in de aanbieding:

Grappig is dat de bezel zwart lijkt terwijl 'ie donkergroen is, en dat staat eigenlijk best gaaf met deze banden. Maar de dial gaat nog vervangen worden door een groene, ff afwachten hoe dat dan samen staat.

13 likes

Ja, sorry. De frustratie nam het even over. :sweat_smile:

2415.01 uurwerken met wijzers van Vostok-watches24 (geeft geen aparte opties voor verschillende uurwerken. Zou moeten passen toch?)

Kreeg de minutenwijzer er niet op. Urenwijzer ging super makkelijk. Uiteindelijk heb ik het teveel geforceerd en de pin voor de seconde wijzer beschadigd want nu gaat die er niet meer op (het hele mechanisme loopt vast als die er op zit.

Denk, na een nachtje slapen, dat het een combinatie is van gebrek aan competentie/ervaring en de juiste gereedschappen. Zet tot nu toe de wijzers uit de losse pols er op met van die speciale staafjes en niet met een wijzerpers.

Ben een beetje bang dat ik nu zit aan te kijken tegen een nieuw uurwerk bestellen en misschien wel nieuwe wijzers…

2 likes

Het resultaat is prachtig David !

2 likes

de minute pinion is niet gelijk qua maat heb ik ondervonden met het luna dude project.
Om onduidelijke reden zijn er twee maten.
Je hebt de klassieke maat voor vostok met de standaard handjes
En je de vostoks met de niet standaard handjes zoals bijv paddle op de se modellen. Deze hebben andere pinion.

Om handjes te plaatsen gebruik ik een achterkantje van een BIC pen vulling :slight_smile: , dus een pers is zeker niet nodig hoor

4 likes

Echt? Wauw, ok… Dat moet je dan ook maar net weten dan. Echt nergens gezien bij het shoppen.

Al mijn vorige projectjes waren met 2416 uurwerkjes. Misschien dat daar idd het verschil in zit?

Haha, love it. :laughing: Stop ik gelijk met zoeken naar zo’n ding.

1 like

welke handjes zaten oorspronkelijk op de 2415.01 ?

1 like

Geen. Gewoon een los uurwerk gekocht bij Meranom.

1 like

Gek jah, zou gewoon moeten passen. Ik heb het ook al een keer gehad dat ik vies hard moest drukken om de minuten hand erop te krijgen.

1 like



Heren ik heb dit horloge gekocht vanwege de rvs kast met vaste bezel .
Plan was andere dial met uurwerk/wijzers en kroon er in te swappen …
Bij nader inzien word me dit te omslachtig en zie er van af …
Als iemand er wat inziet , mag weg voor weinig , horloge loopt wel maar heeft nukken maar wijzers en uurwerk is ook bruikbaar om als donor te dienen voor een vintage …
PM voor meer info :slightly_smiling_face:
20 mm bandaanzet …bandje word niet meegeleverd .

4 likes

Nog een vraagje alvorens te gaan bestellen. Ik heb interesse in de baikal bezel van bij vostok24. Heeft iemand er al zo eentje? Ik wou nl graag weten of het streepje naast de 18 oranje is zoals die van Meranom of rood.
Hier de link

1 like

heb je er uiteindelijk wel een klik mee gekregen? Ik zoek me zo eentje te bestellen nl

1 like

Make over

10 likes

Beide bezels staan m erg fraai!

1 like