Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

@drex I’ll take your word for it… vind het ook niet erg als het paar weekjes duurt: misschien juist wel leuk om dat proces te zien plaatsvinden. Aan de andere kant had ik me er ook wel op verheugd het in een zakje te doen en het ei kapot te slaan… :joy:

@Omega_73 Dank. Dat valt mee. Ik heb overigens bij Chistopolcity besteld, mogelijk maakt dat nog verschil. Heb me op langer wachten ingesteld al is geduld niet mijn sterkste punt haha.

2 likes

Helemaal tevreden over die bezel, dat matte maakt het af (tegen de standaard bling bezel)

10 likes

Prima gelukt! :+1:

1 like

Hoi, na mijn eerste (zoutzuur) mod kriebelt het alweer en ben ik een nieuwe aan het bedenken. Grotendeels op basis van dit voorbeeld:

Ik ben een heel eind en enkele onderdelen al besteld. Wat ik (nog) niet zelf kan is het vervangen van de wijzers. Een secondewijzer heb ik al gevonden, uur en minuut nog niet. Die hoeven niet per se, maarja als we toch bezig zijn… ook zoek ik nog een Atlas bezel, maar heb daarvoor op eBay dr.seikostain al een bericht gestuurd.

Wie kan mij helpen de wijzers te vervangen / dit voor mij doen? Wellicht @Bos @vouwfietser ?

4 likes

Ik wil het wel voor je doen, kom maar eens langs, dan leer ik je een Vostok te demonteren en weer in elkaar zetten: Stuur een PB,
Dan kan je direct inspiratie opdoen met Vostok mods.

2 likes

Pb gestuurd! :+1:t2:

Wat vinden jullie, ik vind hier de Atlas bezel erg gaaf. Vanuit een andere hoek is het wel een flinke ‘toren’ die je op je horloge zet, zie de foto eronder.

Nu is er een alternatief die iets lager is, maarja dat haalt ook een beetje het ‘effect’ van de eerste foto weg.

Overigens is de Atlas uitverkocht. Ik neem aan dat One Second Closer / dr.seikostain meer kan maken, maar deze week reageert hij daar iig niet op.

Iemand tips/advies/mening? De hoge Atlas, het alternatief, of weet je misschien een nog betere?

4 likes

Persoonlijk vind ik de Boris bezel het mooist.

Ik wacht zelf op een zwarte Atlas, ik heb Krzysztof een maandje terug een bericht gestuurd of die nog komt en hij zei van wel, hij schatte toen een maand of twee.
Het alternatief dat je laat zien ben ik ook wel eens tegengekomen maar ik vind de knurling erg lelijk, er zit een soort diagonale lijn in als je begrijpt wat ik bedoel. De bezel hieronder vind ik dan wel weer heel erg tof, niet zo’n knoepert van een toren op je horloge maar toch een “hoog” uiterlijk doordat de gripribbels helemaal tot onderaan doorlopen. Let wel op dat hij daardoor niet compatible is met kleinere Amphibia’s omdat hij dan de kroon zou raken.

1 like

Ja klopt, had ook niet echt mijn voorkeur.

De 2e die je laat zien kwam ik ook tegen, gezien mijn kleine polsen wordt het wel weer een 710 case en daar past hij niet op. Er is ook een alternatieve versie van met een ‘oprandje’ zegmaar, maarja daarmee ben je het effect dus weer een beetje kwijt.

Ja precies, dan heb je eigenlijk gewoon een conventionele coin edge. Ik heb een 090 die ik bij mezelf prima vind kunnen hoewel ik ook geen enorme polsen heb, als je wilt mag je die wel eens passen? Een 100 is net zo breed maar maakt vermoedelijk toch een kleinere indruk omdat het niet zo’n plak glimmend staal is.

1 like

Dankje! Maar hij is al onderweg :joy:

4 likes

Hierbij mijn Vostok Komandirskie “Tankwapen”




5 likes

Tankadirskie :wink:

2 likes

Heb een vraag over mijn “nieuwe” 119. De bezel gaat loei zwaar. Kan je bij deze vintage klokjes de bezel er net zo afwippen als bij de jongere uitvoeringen? Of meer kans op schade?

even de blauwe spuitbus…:slight_smile:

1 like

al geprobeerd :wink:

Ja kan er op dezelde manier af, waarschijnlijk moet je die draad/veer een beetje bij buigen.

Dank je Mark! Ik ga het een keer proberen.

Is gelukt! Ging eigenlijk heel makkelijk. Was eerst bang te veel kracht te moeten zetten omdat deze bezel heel strak op de kast zit. Maar viel best mee. Horloge mes er tussen met stukje plastic folie. Knikjes in de veer iets flauwer gemaakt. Dus draait nu ook mooi soepel. :slight_smile:

2 likes

Aaaahhhhggrrrrrr. Omdat ik elke keer een melding kreeg van dit topic ben ik maar weer eens bij meranom gaan kijken :roll_eyes:

Tja en nu eindelijk weer een Vostok gekocht… Een SE maar geen Neptune :rofl:

3 likes