Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Waarom zou je nog Seiko’s modden? :smirk: Er zouden nog wat meer verschillende stijlen wijzers en eventueel aftermarket wijzerplaten met de pootjes en datumvensters op de juiste plek mogen komen maar ik weet dat One.Second.Closer met het eerste al een beginnetje heeft gemaakt…

1 like

Ff m’n (zelden gedragen :smirk:) Vostok spammen met verschillende bandjes!! :sunglasses:

5 likes

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/d/c/dc9cde8b97e1c287fa7d3f61d42df38585467201.jpg

Over Pers184 gesproken, ik zag zojuist dat hij op Ebay GMT bezels heeft staan, meteen eentje aangeschaft. Weet alleen nog niet of ik hem op de zilveren GMT plaats of de onderstaande.

5 likes

Om mijn eerdere topic waarin ik advies vroef maar gewoon even hier in dit mooie topic voort te zetten…

Ik heb goede tips ontvangen over het verwijderen van chroom van een standaard Vostok bezel. Ik ben wel enthousiast geworden van de zoutzuur methode, alleen praktisch moet je wel weten wat je doet ivm veiligheid en schade. Zijn er mensen die beide methodes geprobeerd hebben en aan kunnen geven of dit het waard is, of dat je net zo goed met een schuurpapierje aan de slag kan?

1 like

Ik zeg schuurpapiertje :+1:
Zo heb ik het zelf ook gedaan.
Het laagje chroom is dun en je kunt het messing altijd nog wat
na polijsten met polijstpapier.
Maar door de patina wordt de bezel altijd weer dof.
Vind ik zelf juist een mooi effect.

1 like

Ik denk de zilveren, Mark. leuke klokken!

1 like

Heren!
Voor de Vostok 420 Scuba Dude met de mooie oude serie felblauwe sunburst wijzerplaat die ik al een tijd heb liggen loop ik al tijden met wat mod ideeën, plaatsen in een 710 kast met een andere bezel bijvoorbeeld, maar ook een nieuwe bezel op deze 420 kast.

Heb ik zojuist de knoop doorgehakt, en heb ik een mooie simpele geborstelde stalen bezel gevonden… blijkt deze uitverkocht!

Wel deze op eBay gevonden maar die zijn door de puntjes en streepjes weer niet zo mooi strak:

Heeft iemand wellicht zo’n Meranom bezel liggen of weet iemand een vergelijkbare bezel te vinden?

Bezel van Dr.Seikostain en een SKX insert?

1 like

De Vostok EuropeGaz limousine dualtime in het blauw/zilver…
Schitterende klok

3 likes

Dit is geen verkoop gedeelte, bovendien vind ik het geen fraai horloge :innocent:
Schiet u maar…

1 like

Smaken verschillen nu eenmaal, en ik wilde deze schitterende klok de Russische klokjes fan niet onthouden vandaar…
Maar een beetje ongepast is het natuurlijk wel :smirk:

1 like

Heb hem zelf ook. Vind de kast iets te groot, ook de wat grove lugs. Maar er zit een schitterend bewerkt uurwerk in. Mooi zichtbaar door glazen achter deksel. Interessant ook de 2 tijd zones die je kunt instellen. De mijne loopt ook als een zonnetje.

2 likes

Komt in de buurt misschien. Doe een bod onder de 54 euro. En gebruik die bezel?

Meestal zijn die bezels voor een insert aan de hoge kant wil graag een lage bezel…
Lastig…

Meranom geeft (zoals gewoonlijk) aan dat hij hoopt dat komende maand er weer binnen komen…

Heb ooit een kroon besteld, zelfde verhaal, maar werd inderdaad vrij snel nageleverd door Meranom.
Dus misschien gewoon bestellen?

1 like

Alles is onderweg… dit moet het ongeveer gaan worden:

Alleen dan met een windrichting / NSEW bezel. Geen idee waarom maar vind ik leuk :stuck_out_tongue: De Vostok is van Kirov naar Moskou naar Sharapovo. Duurt het vanaf daar nog lang?
Bandje besteld bij CheapestNatoStraps.
Zoutzuur pik ik nog wel op bij de Gamma :laughing:

4 likes

Laat vooral plaatjes zien na de zoutzuur behandeling, ben erg nieuwsgierig.
Net dezelfde overgenomen hier op het forum, ga hem ook wat modden.

2 likes

Doe ik, ik maak wel wat foto’s van het proces en hoe het erna uit ziet. Weet nog niet of ik het patina proces ga versnellen met gekookt ei of stomen in azijn en zout… of gewoon vanzelf laat gebeuren.

3 likes

@Dao
Met versneld patineren krijg je vaak een vlekkerig resultaat.
Als je het met gewone lucht laat gebeuren krijg je een mooie
egale tint.
Dat duurt wel een paar weken maar ach, we hebben de tijd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Van Meranom naar Nederland staat mij bij ongeveer 10-12 dagen. Al 5 keer betrouwbare levering gehad vanuit Rusland en Oekraïne.:slight_smile: