Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Heb deze gekocht…ook toevallig binnen…mooi maatje…36mm. Alarm schijnt hard af te gaan volgens verkoper…staat nu ingesteld, ben benieuwd😊

Bedankt voor de info🖒

6 likes

Lijkt inderdaad bijna nieuw. …kan je frankenmonster niet zien op photobucket…thanks voor de info🖒😊

1 like

Hahahaha…zo hard was het niet​:upside_down_face:…kan/moet je dat alarm ook opwinden ofzo?:thinking:

Hahahaha…schrik me de pleuris…toch opwinden de andere kant op…hij trilde bijna van de tafel af en nu wel goed hoorbaar​:blush::upside_down_face:

3 likes

Ha mensen, ik volg dit topic al een tijdje - sinds ik mijn eigen Vostokje heb - maar heb me nooit hier gevoegd tot nu. Ik heb nl. een tijd geleden een aantal RVS kronen besteld. Gisteren kwamen ze binnen en heb er direct een ingezet in mijn eigen Vostok. Agz Meranom een minimaal order bedrag hanteert heb ik er 4 gekocht waardoor ik een aantal (3) over heb. Voordat ik ze op eBay zet of het via watchuseek probeer wilde ik eerst kijken of er Nederlanders zijn die interesse hebben in zo’n kroon. Ik hoef er geen winst op te maken, maar wil simpelweg af van de kronen die ik teveel heb. Heb er zelf meer dan een maand op moeten wachten dus wil je dat zelf niet, maar wil je wel een RVS kroon voor je 71, 42 of 96 kast: let me know in een PB! Vind het zelf altijd vervelend als mensen op een forum schaamteloos hun zooi aanbieden voor winst, dus dat zal ik niet doen: ik reken alleen wat ik zelf heb betaald + genoeg stuivers voor verzenden.

Hier mijn Vostokje nu, haal er erg veel plezier uit voor de paar tientjes die dit ding me gekost heeft. Leuk ook om te zien dat er meer Nederlanders zijn met deze bijzondere voorliefde (tik/obsessie?) :smiley:

Groet!

6 likes

Mooie Rus!

3 likes

pm

1 like

Zag geen PM van je? Maar heb je een PM gedaan :wink:

1 like

Elke keer als ik een melding van dit topic krijg. Herinner ik me dat ik echt nodig een Vostok moet gaan bestellen :grin:
Maar stiekem wacht ik af tot ik een mooie Se zie :muscle:

4 likes

Of je bouwt er zelf eentje :wink:

1 like

Ja, zoiets bijvoorbeeld

Ik wil zelf heel graag nog een keer een moderne versie van de 300m amphibia variant modden. Zwarte 3-6-9 plaat waarvan de markeringen beige gemaakt zijn (zoals de sojamod) en goudkleurige wijzers erop in een 150se, 650 of 710 behuizing.

4 likes

Gaaf!

Ik zou zelf graag nog eens iets willen maken met paddle wijzers, mss zoals de 300m amphibia. Mss met de vrij simpele zwarte 3-6-9-12 plaat. We hebben het over hetzelfde geloof ik :wink:

Zou ook iets willen doen mss met de 100 kast. Of een witte plaat met rode bezel, ook erg mooi. Kan het alleen niet over mn hart krijgen om de dude wat aan te doen. T is die malle Russische charme denk ik.

1 like

Volgens mij wel. Ik bedoel zeg maar deze

Op basis van deze

Alleen dan niet in een 090 kast, want die is te groot. Ik heb eigenlijk alles al liggen, incl goudkleurige wijzers, alleen de wijzerplaat nog niet.

5 likes

Even dit fantastische topic ophalen.
Vraagje : Zijn er nog andere interessante aanbieders van bezels en modding parts voor Amphibians naast Meranom?
Ik bedoel : waar vind ik aftermarket bezels (niet per sé Vostok), die passen op mijn Amphib ?
@Bos, weet hier vast het antwoord op :slight_smile:
Thanks guys !

1 like

Murphy, al weet ik niet waar hij ze aanbiedt, daarnaast bijv de handgemaakte stalen bezels van Pers184 (ook op bestelling) en via Ebay diverse aanbieders (zoeken op Vostok bezel)

1 like

@Tissot75

Mooiste bezels zijn als je het mij vraagt van
https://vostok-poljot.com Daar kunnen perfect Seiko Skx inserts in.
Afwerking is ook top.

Dat zijn de bekende Boris bezels. Deze bezels zijn (Ruig). Veel vetter in mijn ogen dan de te moderne Am watches bezels.

1 like

Bos is de expert hier. Meranom is ok en voordelig. Ik heb persoonlijk ook goede ervaring met Am Watch. De kwaliteit is geweldig. Ze zien er onderdaad wat “gladder” uit. Hangt er vanaf wat voor stijl horloge je wilt bouwen denk ik. Ik heb veel gekeken naar modding projecten en zo mijn keus gemaakt. Succes en plezier!

1 like

One.Second.Closer heeft toffe onconventionele bezels, eveneens voor SKX inserts (die hij ook aanbiedt):
http://stores.ebay.com/One-Second-Closer

Arkustime heeft coin edge, knurled en helemaal gladde bezels voor SKX inserts:
https://www.ebay.com/usr/arkustime

Bandukh heeft meer industrieel gefreesde bezels zonder insert, al dan niet gelumed:
https://www.ebay.com/usr/bandukh

3 likes

Bedankt voor de snelle reakties ! Goede info ! Tnx

1 like

Valt mij op dat er inmiddels al heel wat merken zijn en keus is. Wordt steeds leuker!

1 like