Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Voor de puristen (een klein verschil)

voorheen chrome bezel

met rvs bezel

4 likes

Wel eens van smeren gehoord?

Die veer van jou ziet er wat vreemd uit. Ik ken ze alleen zo:

Misschien wat netter buigen. Of vervanging bij Meranom bestellen.

Kan het voor de waterdichtheid van het deksel eigenlijk kwaad als ik get deksel open, de kroon vervang door een rvs exemplaar en het deksel weer sluit. Ik ga overigens niet duiken met mijn Amphibia maar wel douchen en zwemmen.

Nope. Ik zal dā€™r eens wat WD40 tegenaan spuiten.

Ik haal altijd de rubber ring er even uit. Iets Silicone vet eraan. En dan de ring weer goed aandraaien. Ook iets silicone vet aan rubber ring van de kroon zelf. Dan zou hij weer als origineel moeten zijn. Met een door zicht deksel schijnt het wel minder te worden.

Nog eens naar die veer van jou gekeken. Maar die knikken hebben wel een regelmatig patroon. Dus bij nader inzien zijn er verschillende typen van veren. Kortom waarschijnlijk wel goed. Excuus. :slight_smile:

1 like

Bedankt Rico,
krijg er steeds meer aardigheid in. Word ook al wat handiger vind ik zelf :wink: Volgende stap misschien eens wijzers wisselen.

1 like

Erg goed gelukt zo. Ze zouden hem eigenlijk zo moeten verkopen bij Vostok.

1 like

Dank je! Heb Meranom ook foto gestuurd. Maar die zullen er wel meer geslaagde creaties zien.:wink:

(Dmitry reageerde ook net, ā€œok thanksā€ Dusā€¦) :grinning:

Heb mijn Komandirskie op de band van een F91W gezet, in combinatie met die bezel oogt het best aardig!

5 likes

Er komen gave dingen voorbij hier zeg! :slight_smile:

Ik heb van de week deze op de kop weten te tikken:
photo Vostok.jpg
Dit is niet mijn foto, maar via google. Even ter illustratie.

Ik wil deze graag gaan dragen op een mesh band. Er zijn best veel aanbieders online, en ik ben benieuwd welke jullie me kunnen aanraden hiervoor! Ik sta ook nog open voor andere ideeƫn, naast mesh!

Jeroen

2 likes

Zoiets misschien? Ik probeer ook altijd van alles maar kom uiteindelijk toch altijd weer uit bij een originele Russische band.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/IMG_4526_zpsmtk5mvgv.jpg.html][/URL]

2 likes

Of dit model? Ook Russisch. Bedoeld voor Poljot, maar past prima bij de Raketa. :slight_smile:

3 likes

Ik vind alleen die endlinks altijd zo vreemd.
Zelfs al draag ik ze op een 3133 of doe ik dan echt iets verkeerd?

1 like

Daar kan jouw dna zich ophopen :grinning:
Ik vind die Russische klokjes prima, maar die banden 3X nix

2 likes

Tis allemaal wat Russisch he. Maar nix mis mee wat mij betreft. Hoort bij die klokjes.
:grin:

5 likes

Effe om advies vragen hier aangezien ik hier toch regelmatig effe kijk en wel zie dat er hier veel mensen zitten met veel ervaring met russenā€¦:blush:

Is deze nu een redial of niet?

3 likes

Mooi klokje! Weet niet of dit een redial is. Lijkt me sterk. Namelijk, zulke horloges kosten tussen 30 en 150 euro. Lijkt me niet erg zinvol. Heb je die gekocht of word deze aangeboden? (Wijzerplaat wisselen wordt nog wel eens gedaan, maar niet vaak)

1 like

Deze Poljot is origineel, redials worden wel veel gedaan bij de eerste modellen rond 1960 maar bij de latere zie je dat zelden. Dan krijg je dus dit soort Franken horloges
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/redial_zpsxsv1zcgd.jpg.html][/URL]

1 like