Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Daar schiet je ook niet echt mee op dan :joy: je hebt daarin nog polished en cold steel (mat eigenlijk) he. Begin dec via facebook messenger contact gehad, toen zou hij ze een week later weer makenā€¦

Wat voor insert denk je aan? De meeste zijn nl sloped en daarmee steekt het misschien uit boven het glaasje.

Ja ik volg hem ook op FB en Instagram, hoop dat ik het dan snel zie wanneer ze weer beschikbaar zijn!

Ik vind het niet zo erg als de bezel (iets) boven het glaasje uitsteekt. Andersom heb ik wel eens gehad, een bezel die iets te laag uitkwam in combinatie met een sloping keramische insert waarvan de binnendiameter niet precies goed was (was volgens mij Rolex afmeting ipv SKX afmeting). Die raakte dus net de rand van het glaasje, dus moest ik een bezel gebruiken waarin de insert net wat hoger ligt.

Ik zit nu te denken aan een Komandirskie K35 24h mod met de onderstaande bezel en een GMT insert. Knijp hem wel een beetje voor als alles binnen is en weer niet helemaal blijkt te passen :confounded:

Cool!!

Spannend. Ben erg benieuwd naar het resultaat, ik kijk niet zo vaak naar Komandirskies, maar het lijkt me een redelijk unieke mod.

Ja ik heb er zin om zoā€™n ding te bouwen maar ik heb momenteel dus al een Amphibia incoming en die hele situatie is redelijk ontnuchterend, ben bang dat ik tegen de tijd dat ik het binnen heb alweer allemaal andere ideeĆ«n heb. Plus ik ben helaas niet van geld gemaakt dus ik kijk het nog heel even aan :wink:

Hoewel die 20% korting op eBay.nl is wel weer verleidelijkā€¦

1 like

Stiekem een beetje trots op mijn fotoā€™s van vandaag, dus ik crosspost ze even :stuck_out_tongue_closed_eyes:

13 likes

Na 22 Dagen stil gelegen te hebben op de zelfde plek halverwege de verzending, Is mijn pakketje uit Rusland weer in beweging. Hopelijk word ik er weer blij van als hij eenmaal hier is.

4 likes

Hier is ie ineens geleverd na sinds 2 januari geen post activiteiten meer te zijn geweesr.

2 likes

Hier ookšŸ‘

2 likes

Gewoon nog steeds niet verkocht snap er niks van!
Met de Kortingscode: Gelukzoeker 10% extra korting op de huidige prijs van nu. ā‚¬100 incl verzenden.

1 like

Een Rus verkopen valt niet mee is ook mijn ervaringā€¦
Een Seiko was binnen 10 minuten verkocht.:worried:

1 like

Hij is leuk maar heb net zelf die oranje gemod :stuck_out_tongue_closed_eyes: is genoeg oranje in 1 collectie. Ik denk dat de combinatie rus en oranje niet voor iedereen is weggelegd helaas.

1 like

Hoi Rico,
ik denk ook wat @Dao zegt, het is een erg leuk orgineel horloge, maar ook erg persoonlijk. Dus heel specifieke liefhebbers groep. En de meest enthousiaste ervan hebben hem dus al. Je moet net iemand hebben die eeuwig twijfelt (zoals ik) en dan de tweede kans krijgt.

Helaas deze hoef ik niet persoonlijk te hebben, (vind hem wel leuk). Ben erg streng geworden op inkopen. Mede door soms moeilijk weer verkopen.

Mijn advies, tijdje wachten, zeldzaamheid neemt toe, en dan weer eens aanbieden.
vr groet,
Jan

2 likes

Zo houd ik mezelf ook voor de gek, gaat een tijdje goed en dan deze week 4 nieuwe incoming :joy:

2 likes

Ha ha. Ongeveer hetzelfde hier ja. Wacht wel steeds langer.

Maar als ik er dan eentje mag kopen van mezelf, ook een verkocht namelijk, koop ik er gelijk 3 vintage Amphibiaā€™s bij. :joy:

Waarvan 1 omdat ik spijt had van de verkoop. Maar ik blijf proberen te minderen! :wink:

3 likes

Ik heb geƫxperimenteerd met het patineren van een met zoutzuur ontchroomde Komandirskie kast. Eerst superlang (paar dagen) in de azijndamp gehangen vrijwel zonder effect, ook met de toevoeging van zout (direct op de kast gesprinkeld, zou moeten werken volgens het internet): bijna niks op het messing maar het stalen buisje waar je de kroon op vastschroeft was wel helemaal verrot dus de kast heb ik nu niks meer aan. Verder geƫxperimenteerd met ammoniak: erin laten weken deed eigenlijk niks (behalve de ammoniak helemaal blauw maken), in de damp hangen echter:
IMG_20180214_212030297_HDRIMG_20180214_212038788_HDR
Dit is het resultaat van ongeveer 24 uur in de damp hangen, na het azijnfiasco had ik niet verwacht dat het zo hard zou gaan haha. Een subtieler effect kan natuurlijk ook, dan zou ik wel ff elk uur een kijkje nemen want het gaat best snel.

1 like

Lijkt wel een op gegraven ding uit WOII. :grin:

Wat gaaf!! Vooral dat blauwe (?). Met ammoniakdamp had ik ook mijn bezel toen gepatineerd, dat was na een halfuurtje al helemaal donker. Ik had geen idee wat er na 24u zou gebeuren :+1:t2:

Ja het is helemaal turquoise op plekken, best wel een tof effect. Die bezel van jou is ook mooi ja, zeker in combinatie met die band!

Thnx! Zou dat blauwe alleen door de damp komen of ook door het onderdompelen?

Misschien leuk voor ooit volgend projectje :grin:

Denk door de damp, ik heb hem na het dompelen ook afgespoeld met water omdat hij stonk :joy: