Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

2 likes

Vraagje, en misschien weet @vouwfietser dit. Vandaag voor het eerst zelf wijzers verwisseld. Later viel me op dat de rotor echt nog maar 1 kant op draaide, andere kant sprong hij echt ‘vast’. Open gemaakt, tandwielen die ik eruit had gehad opnieuw gedaan, iets zat niet lekker want nu draait hij 2 kanten op, hoewel 1 kant iets stroever.

Daar komt bij dat als ik de tijd wijzig, de kroon bij het inschroeven eerst nog op die stand blijft staan, waar door de wijzers een stukje meedraaien als ik de schroefkroon indraai. Het is een andere kroon, wel van Meranom en specifiek ook voor deze kast dus het zou goed moeten zijn.

Soms hoor ik als de rotor draait 2 ‘klikjes’ die ik niet herken. En als ik nu handmatig opwind gaat dat stroef en voelt ‘slippend’ aan, en ik voel weerstand. Dit baart me het meeste zorgen.

Alle issues (als het dat zijn) lijken zich rond een tandwiel af te spelen die tegen die hele grote aanzit en kan bewegen (kan wel of niet in het grote tandwiel grijpen, volgens mij afhankelijk van de stand van de kroon. Daar slipt het of beweeg de tandwiel soms weg, ik mis de kennis hoe dit hoort te werken. Alternatieve verklaring is dat hij nu helemaal opgewonden is en dit erbij hoort
 maar dat zie ik dan na een nachtje niet dragen.

Ik kan later een foto plaatsen als dit onduidelijk is, maar misschien weet iemand direct wat hier is.

Bedankt alvast.

Nu met foto erbij. Niet de meest duidelijke, maar stond nog op mijn telefoon.

A is het verschuifbare tandwiel waarover ik het had en waarvan ik niet weet of hij op het juiste moment in de juiste stand staat. Volgens mij komt hier sporadisch het klikkende geluid vandaan als de rotor draait.
B is waar die nu ‘slipt’ als ik met de hand opwind, waarschijnlijk om te voorkomen dat hij teveel wordt opgewonden.

1 like

Mijn kleine bijdrage: bezel vervangen ( eerste keer )
en een oude leren Nato opgeschuurd voor wat meer afgedragen look.
Volgende week probeer ik de oude bezel van chroom te ontdoen met soda en een acculader.
Kijken of het werkt


Met licht blauwe perlon:

7 likes

Erg leuk op de licht blauwe perlon :ok_hand:t2:

1 like

Dao3u1
Vraagje, en misschien weet @vouwfietser dit.

Ik begrijp niet wat het mankement precies is. Kan je dus niet aan een oplossing helpen.
Werkte het wel goed voordat je het uit elkaar haalde?

Mankement: Eerst alleen dat de rotor maar 1 kant op kon (nu verholpen) en nu nog een klikkend geluid als de rotor draait (tandwiel A slipt opzij) en weerstand en ander geluid dan normaal als ik met de kroon opwind (en door de caseback zie ik onderdeel B slippen).

Of het eerst anders was weet ik niet, voor het modden niet gedragen. Zover ik weet begon het nadat ik had verholpen dat de rotor maar 1 kant op draaide.

Helpt dit?

  • edit - en als ik de tijd verzet blijft hij in die stand staan als ik de kroon weer in wil schroeven. Dus dan draait de tijd een stukje mee bij het inschroeven.

Thanks

Iemand belang bij deze 20mm ongebruikte band?

506af650ddaa809a1b6fd27445a866223ade46e8_1_281x500

3 likes

Nieuwe Amphibia :slight_smile:

En een nieuwe Komandirskie :wink:

12 likes

24-uurs Vostok Amphibia binnen, bezel eraf en de bezel reeds verkocht aan @glengoyne17 die ernaar zocht.

Wat blijkt, de clean bezel die ik nog had liggen past er niet op :stuck_out_tongue_closed_eyes: dus die staat nu in het blauwe gedeelte (hint hint). Heb nu de juiste maar van Meranom besteld.

Ander bandje komt er ook op.

Nu een vraag: wat vinden jullie, witte datumschijf vervangen door een inverted (dus zwarte schijf met witte nummers) of zo laten?

Impressie wat het moet worden:

4 likes

Absoluut de datum vervangen voor een zwarte schijf. Het geheel zal dan veel meer in balans zijn denk ik.

1 like

Die dirskie vind ik wel echt heel fraai zeg. Die 100 case dial combi trouwens ook!

1 like

Dit is overigens nu typisch zo’n dial die ik in een 710 case zou zetten. Mooie band erop en gladde bezel BAM!

1 like

Die dial met de licht verweerde lederen strap is echt heel tof!

Top, dankje. Denk ik op zich ook. Kans is groot dat ik het ga doen, schijfje is in ieder geval onderweg. Wel een lastiger klusje, vorige keer ‘onder begeleiding’ gedaan.

:grin::+1:t2: alleen deze 24u dial heeft ook een 24u uurwerk (kleine wijzer draait 1x per 24u rond ipv 1x per 12u), dus als je deze dial zo in een 710 zet klopt het niet meer :joy:

Met zwarte datumschijf zou het er ongeveer zo uit zien:

image

Zit nog te twijfelen wat ik eventueel van de paddle hands vind
 ik denk dat ik het gewoon bij de bestaande hou.

Ik vind die originele wijzers ook mooier hoor. Die zwarte datumschijf vind ik wel echt een verbetering! :wink:

1 like

Ik bedoel dial Ă©n uurwerk compleet!
:slight_smile:

1 like

Ah okee, ja dan kan het :+1:t2: