Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ja toch. Is een duiker. Anders kun je een NATO overwegen?

Mooi dat je hem eraf hebt weten te werken!
:grinning:

1 like

0verigens, voor een nieuwe vostok is Zenitar op ebay ook een prima adres👍. Meranom is ook een vertrouwd adres
Groeten,
Marijn

2 likes

Heeft iemand misschien een Amphibia met 510 dial? Hij lijkt op de foto’s online soms grijs-antraciet, soms grijs-zwart en soms licht-donker blauw. Zie hieronder. Ik kan online geen foto’s vinden die mensen zelf gemaakt hebben.

image

Ze worden allemaal met dezelfde code aangeduid, het zijn dus niet twee verschillende versies.

Alvast bedankt.

Klassieke dial ook. Leuk! Heb hem zelf niet helaas.

Bij dezen ook even een plaatje in het topic. Mijn meest recente mod. 090 case met uitgefreede lugs, glasparel gestraald (gedaan door een goede vriend van mij) en de dial waar jij een vraag over hebt.
Groeten,
Marijn

6 likes

Dat lijkt een 150 case?

1 like

is het ook…

Nice! Ziet er goed uit. Idd waarom gekozen voor uitfrasen van 090, is die daarmee niet gelijk aan de 150?

@Marathonna, Sq100 en Dao, het is een 090 case met uitgefreesde lugs. de lugs zijn iets minder diep gefreesd dan bij de 150. Ik kocht deze kast als 090 maar ik vond hem gewoon te groot (en ik heb 19 cm polsomtrek).
Ook had de kast de Meranom matte afwerking, die ik echt lelijk vind, ziet er heel goedkoop uit, de kast is dus nog eens over gestraald met een fijnere parel. dat geeft een een veel fijnere afwerking.
overigens een 150 kast van Meranom is niets meer dan een uitgefreesde 090. alleen aan wanneer je deze kast aan de onderkant bekijkt en hem vergelijkt met een 150 van Meranom zie je kleine verschillen.
Groeten,
Marijn

4 likes

Hier wat pics van het uitfresen

5 likes

Allemaal gedaan door een zeer handige vriend van me
:grin:

Vakwerk! Altijd mooi om te zien. :+1:

Je hebt alleen geknoeid met je melk! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja verschrikkelijk die matte 090 kasten (net acne). Niet te vergelijken met de afwerking van de oude modellen. Mooi gedaan :+1:

Overigens vind ik de matte 150 van Meranom wel te pruimen.

Tijd voor een nieuwe complete mod :+1:t2: Alle onderdelen zijn onderweg, evenals de benodigde tools. De vorige keer bij @vouwfietser gedaan, nu dus echt zelf proberen.

Overigens zie ik nu hierboven de discussie van @Marijn2 en @sq100 over matte 090 case van Meranom. Dat wordt mijn basis. Dus ik denk dat ik als die binnenkomt maar overweeg of bead/sandblasten nodig is. (Iemand tips / adresje?)

Maar mijn oorspronkelijke vraag: weet iemand een goed stappenplan / tutorial te vinden in welke volgorde, welke schroefjes, stap voor stap tot aan wijzers vervangen enz? Ik weet het nog grofweg van Vouwfietser en kan het altijd navragen, maar een goed online voorbeeld helpt natuurlijk ook.

Alvast bedankt.

De eerdere amphibia mods:

7 likes

Gebruiker van WUS F10

1 like

Kijk dat ziet er goed uit. Beter dan wat ik zelf tegenkwam. Dankjewel :+1:t2:

Volgens mij kan je dat blasten bij de meeste metaalbedrijven wel laten doen.
Als ik zelf de mogelijkheden had gehad, had ik het voor je gedaan.
Mijn klokje is door een maat van me geblast, die kon dat ergens een keer tussen de werkzaamheden door doen.
Ik vind de eerste mod met die oranje zwarte bezel heel gaaf! van de scuba dude vraag ik me af of het nog gezond is om hem te dragen haha :slight_smile:

1 like

Dankje! Haha ja ik denk dat dat enorm meevalt. Naar aanleiding van de zorgen daarover heb ik hem voor alle zekerheid gecoat, dus zou nu al helemaal geen kwaad meer moeten kunnen :+1:t2:

Mijn mod vandaag afgemaakt. 020 kast helemaal doorgeschuurd met korrel 400,600,1000 en 1200, daarna gepolijst met polijstpasta en een dremel. Nu zijn al die lelijke facetten die door onzorgvuldig frezen in de kast zaten helemaal weg(iets wat heel erg storend is bij 020 kasten vind ik) Komandirskie military wijzerplaat, amphibia wijzers(compleet zo gekocht) , 090 bezel en er is nog een gagarin caseback onderweg. Afgemaakt met grof geweven nato band in zilver grijs en gesigneerde vostok kroon.
Waarschijnlijk ga ik de helft van de tip van de secondewijzer nog zilver maken of misschien wel vervangen voor een rechte komandirskie wijzer.




7 likes