Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ah ja, belofte maakt schuld (“Watch this space”). So far, hmmmmm, ok-ish.

… vroeg je nog…
Tot mijn grote verrassing bleek dat dus niet het geval. Talloze reviews van bezel-mods (zoutzuur, ei, ammonia) van de Amphibian op het web maar die van mij bleek na 36 uur gewoon vies mat grijs geworden te zijn. RVS dus.
Ondertussen had ik wel de dial onder handen genomen en met de soja methode van @HanDavinci de lumen gepatineerd waar ik erg tevreden over ben.
Maar de bezel kon dus in de vuilnisbak. What to do… Naar de Dagaz shop, lege bezel en een mooie insert (die natuurlijk de bleek in gaat) besteld en nu maar wachten op post uit Hong Kong.
Er gaat dus wat meer tijd in zitten, maar ik denk dat het resultaat beter zal zijn dan wat ik in eerste instantie van plan was… Watch this space…

Ah dat is balen.
Wel super dat het gelukt is met de lume.
Met de bezel had ik hetzelfde, ook overal gelezen dat die van messing is en bij het bestellen niet naar gekeken. Schijnt dat dit vroeger wel zo was.

Maar je hebt nu in elk geval de DSSW status behaald. Door Schade en Schande Wijzer. :grinning:

Ben benieuwd naar het vervolg.

Jammer. Ik kwam er na het bestellen ook pas achter dat ze allemaal van rvs zijn. Lig nu al weken op de deurmat te wachten op m’n spullen waar ik niet mee kan wat ik in gedachten had. Wel alle tijd om nu te bedenken wat ik dan wel ga doen😪

@AB64 @andrepost @GiveMeYourDough ik dacht even dat het aan jullie lag maar

Dit is inderdaad het geval volgens mij. Als ik nu op Meranom kijk naar de gewone modellen staat het er ook bij:

image

Maar ze verkopen wel dit:

En

Of je moet elders zoeken inderdaad.

En de messing bezels die op de site staan zijn bijna altijd uitverkocht.
Gelukkig heb ik er na een oproepje hier op het forum één kunnen bemachtigen.

1 like

Klopt, nadat ik erachter kwam dat de bezel rvs was pas gecheckt en zag dat het (nu?) gewoon op de site vermeld staat.
Wilde toen een brass bezel bestellen maar ben van gedachten veranderd. We gaan zien of het een goed idee was…

1 like

Op ebay in elk geval één gevonden die wél van messing is.

1 like

Bruin vind ik persoonlijk mooier passen bij het brons

6 likes

Precies die heb ik bij Meranom besteld. Maar ben bang dat ik die gewoon in rvs krijg. Had me gaaf geleken als ik die had kunnen bewerken.

Die gast op ebay heeft er in wlk geval nog een paar.
Even kijken bij de beschrijving op Meranom van welk materiaal hij is gemaakt, dan weet je het in wlk geval zeker.

1 like

Had het gezien ja. Denk dat ik het even laat voor wat het is. Ik wacht eerst tot ik het horloge binnen heb en dan ga ik brainstormen. Voorlopig moet ik maar eens zien hoe ik dat hele ding uit elkaar ga halen. Of beter gezegd, weer in elkaar ga krijgen met 0 ervaring.:upside_down_face:

Ja klopt.
Als ik wat leuks tegen kom gaat er weer n bruine om.

Mooie dartbord 150 se weer beschikbaar


Vostok_Amphibia_SE_150_Orange_01-480x480
Helaas zelf al iets teveel horloges om deze aan te schaffen,maar ik kan deze en de groene wel waarderen!

3 likes

Leuke bezel, nieuw bij Meranom:

2 likes

@andrepost en @Dao, jullie vroegen naar het resultaat van mijn first mod. Wel, here it is…
Vanmiddag kwam eindelijk mijn bestelling (bezel + insert) van Dagaz binnen dus kon ik de laatste hand aan mijn Vostok leggen.

Enige weken terug kwam dit binnen (Meranom):

De Vostok Amphibian Classic 120512.
Leuk hoor, maar de bedoeling was om deze te gaan onderwerpen aan een behandeling met zoutzuur, eieren, sojasaus en schuursponsjes. Dit moest dan een gepatineerde bezel, gebrushte kast en patina-lumen opleveren.
Enfin, na 3 dagen in zoutzuur bleek de bezel van rvs te zijn en moest ik iets anders bedenken.
Had wel al de dial lumen de sojasaus treatment gegeven en ondertussen een mooie bijpassende lederen nato gekocht (van Roger_Beep) en hoe mooi zou die passen bij een…
Steinhart Ocean One Vintage hommage! (rustig jongens, ik weet het…)
Vandaar dus de aanschaf bij Dagaz.
Dus vandaag de bezel insert in het chloor (3 x 1 minuut) en het resultaat:

Ben ik er tevreden over?
Ach, als ik naar dit horloge kijk dan zie ik vooral mijn eigen noeste arbeid, het betere prutswerk. Dus ja, ik ben tevreden en zal dit horloge regelmatig dragen.
Weet niet of ik me ooit nog aan het modden waag maar heb hier veel plezier aan beleefd.
Kom maar op met jullie eerlijke mening,

8 likes

De foto is niet zo duidelijk, maar ik vind het resultaat eigenlijk wel heel gaaf!! :grin: zeker ook door de soja en chloor behandeling :ok_hand:t2:

Meer foto’s?

Ziet er op het eerste oog geslaagd uit. Leuke mod.

Is inderdaad wat donker en onduidelijk. Ik maak morgen wat foto’s bij daglicht, krijg je een beter beeld.

1 like

Super geworden hoor. :grinning:
Het wachten wel waard hè.

Heb hem gehad! 150 kast is niet mijn favoriet maar dit is wel een gaaf horloge!
Heb hem weggedaan omdat plots toch die WUS Slava opdook!

1 like