Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

De gouden sharkbezel ? Ja :slight_smile:

Staat hier ook op de planning om te gebruiken :+1:

1 like

Vooralsnog niet, SE van Meranom enkele jaren terug.

Mooi ding hoor straks afgewerkt mat goud :sunglasses: wat doe je erin kwa insert?

Ik ben er nog niet helemaal uit.
Zoiets:

Ik heb mezelf een maand op rantsoen gezet qua aankopen dus ik heb tot 1 december genoeg tijd om eens weloverwogen een keuze te maken :grinning:

5 likes

Haha ! Ja soms is dat nodig met deze hobby. Ben benieuwd wat het resultaat word. Insert doet me denken aan een moonwatch. Gaaf!

1 like

Bijna klaar alleen nog nieuwe wijzers

4 likes

Welke gereedschappen gebruiken jullie om de wijzers te vervangen en waar hebben jullie ze vandaan?
Voor een volgende mod toch maar eens proberen
( eerst op een oudje natuurlijk ).

Heb het nog nooit eerder gedaan maar ik ga het hiermee doen

1 like

Die ziet er gaaf uit, echter snap ik een tachy schaal niet op een horloge zonder start/stop functie
:joy:
Net als diverse Vostoks die ik vaak op google zie met 24h bezels terwijl er in het horloge een 12h uurwerk zit
 :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dan kan je m als 2e tijdzone gebruiken met 24 uurs Bezel


Helemaal mee eens, het gaat me ook meer om de algehele look, ik heb ook niets met dat tachy meter te padcen te onpas overal opdrukken.

Deze vind ik ook leuk maar ook zo “nutteloos” :grinning:

2 likes

Niet op een 12h uurwerk :wink:

Die look van die 710 is dik in orde. Ik had m ook wel eens gezien. Mooi gefotografeerd ook!

Ja een 100 case met de originele bezel waar ik de chroomlaag heb
weggehaald.
Op deze foto lijkt de kast idd geborsteld maar is gewoon standaard staal.

1 like

Jawel
https://forums.watchuseek.com/f7/why-24-hour-bezel-12-hour-dial-movt-824790.html

Nee toch niet, dat is ook wat daar beschreven wordt. Een 12 uurs uurwerk met een 24 uurs bezel gaat niet werken om de simpele reden dat er in een ronde van 12 uur op de bezel 24 uur weergegeven wordt. Het werkt alleen wanneer je een 24 uurs wijzer hebt zoals in diverse gmt’s
Een tweede tijdzone op een 12 uurs uurwerk werkt enkel met een 12 uurs bezel. :wink:

1 like

My bad je hebt gelijk!

:+1:

Staat hier tussen, mooie inspiratiebron.

https://vostokamphibia.com/100-best-vostok-amphibia-mod-watches/

2 likes