Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Of het echt de 100 mooiste zijn…
Dan verdienen er een paar van dit forum ook wel een plaatsje.

1 like

Ok. Heb zelf ook een 100 onderweg met zwarte wijzerplaat. Komt ook een rode secondewijzer op en een ontchroomde bezel. Of een clean bezel, moet even kijken wat ik mooier vind.

1 like

Zitten inderdaad mooie exemplaren tussen!

1 like

Wat is een goed model om een eerste mod te wagen?

Ik heb 2x de stoute schoenen aangetrokken en ze gemaild met foto’s van mijn mods… nooit reactie gehad :joy:

1 like

Beetje jammer inderdaad.
Als de jouwe er niet tussen horen weet ik niet welke dan wel.:ok_hand:

1 like

Thnx! Volgens mij hebben ze die lijst 1x gemaakt en passen ze niet meer aan

Dat denk ik ook inderdaad.
Tijd voor een eigen lijst :grinning:

2 likes

Dat is best een leuk plan! We maken een topic aan met mods (licht of zwaar gemod, maar ze mogen niet origineel zijn) Elke mod mag maar één keer het topic voorkomen. Wel mogen er van die mod in één enkele post meerdere fotos worden geplaatst. B.v zijkant, boven, onder etc. Foto`s moeten van goede kwaliteit zijn.
Geen wristshots…idee?

5 likes

Goed plan ! :+1:

1 like

Open maar zal ik zeggen.

1 like

Leuk :+1:t2:

Succes heren! :+1:

1 like

Doe jij het of hulp nodig?

Ik kan het morgen wel even doen, ben vandaag even met andere dingen bezig. Maar jij mag het ook aanmaken hoor. Dat is mij om het even. Zet wel even de spelregels in het openingstopic wanneer je besluit er een aan te maken👍

2 likes

Jou idee: Aan jou de eer! :sunglasses: we zien het morgen wel verschijnen!

1 like

Nieuw bezeltje erop en hij ziet er weer helemaal fris uit.
Toch geweldig, die Vostokjes!

7 likes

Hallo allemaal,

Ik heb een topic aangemaakt waar jullie je modificaties kunnen uploaden (dus geen discussietopic)
In de eerste post staat een uitleg beschreven.
Topictitel: Vostok Modificatie Overzicht

Groeten,
Marijn

5 likes

Bezel verhitten.

Op youtube kwam ik deze video tegen:

Nou had ik nog een stalen gebrushte bezel van een 150 kast liggen die ik wel stoer vind maar die eigenlijk nergens mooi op past.
Vostok_Amphibia_15k2_SS-01-480x480
Dan maar kijken wat er gebeurt als ik hem ga verhitten en daarna in een bakje koud water met gemalen koffie leg.
Het nut van de koffie is me totaal niet duidelijk maar goed, gewoon proberen.

Na een minuutje in de vlam van het gasstel begint het verkleuren en als je even overpakt met een tweede tang dan krijg je een mooi gelijk effect over de hele bezel.
Na vijf minuten in het koffie badje gelegd en er na een minuutje weer uit gehaald.

Even afspoelen, drogen, veer er in en op een Komandirskie gezet.
Beetje het zelfde effect als een patina messing bezel.


Met messing patina bezel:

Als je nou geen messing bezel hebt maar wel die look wil is dit misschien een optie.

8 likes

Wel leuk om eens mee te expirementeren. Alleen wel jammer dat de verf uit de cijfers ook verdwijnt. Ik vind het altijd wel mooi als dat gewoon blijft zitten. Geeft een beetje contrast.

1 like