Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Klopt helemaal. Digitaal horloge besteld, vintage heruitgave.

16 feb besteld. Niks meer gehoord.

25 feb gevraagd naar tracking nummer en levertijd. Excuses en tracking nummer gekregen.

Bleek 18 feb vlot verstuurd te zijn en lag alreeds, op moment van mailtje, bij douane in Nederland. Fabriek ligt in de buurt van Moskou meen ik dat scheelt wel. Nu wachten op de douane. :roll_eyes:

Frustrerend voor @Dao, ze komen meestal echt wel wel. Ik heb nog nooit iets… niet gekregen. Dubbele ontkenning dus ok. :wink:

2 likes

Bij deze een ontmodding😉

3 likes

Ja, ga ik ook wel van uit… toen in helemaal geen idee had van locatie of voortgang vond ik het vervelender!

:+1:t2::+1:t2:

3 likes

Voor een komende mod ga ik een gepolijste kast zelf brushen. Om te oefenen, eerst maar eens op een andere getest (waarvan ik het minder erg vind als het resultaat niet bevalt).

Ik bewerk foto’s altijd, nu nog meer om wat meer detail van het brushwerk te laten zien.

Begin (origineel, mat)

Aan de slag

Resultaat

Resultaat waarbij je het amper ziet

Mijn bevindingen

Van grof naar fijn kreeg ik op zich het resultaat wel, maar die cellulitus “matte” finish van Vostok maakt het lastig. Ik zie het er soms nog doorheen, terwijl ik er best grof, hard en vaak overheen ben gegaan (hihi). Het goede nieuws is dat het werkt en dat je het subtiel tot satin finish kunt maken. Wat ik hier overigens niet heb gedaan, ik wilde het iets meer zichtbaar laten.

Ik denk dat het op een gepolijste kast wel gaat lukken! :+1:t2:

@GiveMeYourDough @HanDavinci @andrepost @drex

Edit, ik moet wel zeggen dat het in het echt mooier en duidelijker is :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Vreemd want juist op foto’s zie je echt alles.

Maar ik denk dat het vanaf gepolijst véél makkelijker gaat. Rustig beginnen!

1 like

Nice job👍
Van gepolijst gaat idd makkelijker, de matte 090 kasten zijn niet zo glad en brushen wat lastiger is mijn ervaring.

1 like

De iPhone camera heeft (met het licht van vandaag) wat moeite met de subtiele details / lichtverschillen. In het echt zie ik meer detail en nuances in het gebrushte deel.

1 like

Eens kijken wat het doet met een 3 meter lange rvs bar :grinning:

3 likes

Ik den het ook inderdaad. Maar zeker omdat ik bij de nieuwe mod straks voor een meer satin finish ga, en de basis gepolijst is, gaat het er goed uit zien :+1:t2:

Oh absoluut, ik ben benieuwd naar het resultaat.

1 like

Ziet er netjes uit hoor. Je ziet mooi die lijnen lopen die je er best recht in hebt gekregen en mooi met de vorm van de kast meelopen :ok_hand:t3:

Dat is ook het beste. Dat lieve geaai doet het hem niet :roll_eyes:

1 like

Dankje! Ik vind het er zelf ook beter uit zien als de meeste doe-het-zelvers die ik als voorbeeld zag. Al zeg ik het zelf :joy:

1 like

En bedankt hè🤨

:joy::joy::joy:

2 likes

Oh shit nee ik bedoelde niemand op HF hahaha. Ik had alleen op WUS bijv mensen gezien die van de 090 case een homage van de 1963 versie wilde maken, die kast was volgens mij iets hoekiger maar had vooral een sunburst brush. Alleen zij hadden minder rechte lijnen als ik.

Dussss oprecht: je past het glazen muiltje niet @GiveMeYourDough

2 likes

Haha, geintje joh. Ik voelde me niet aangesproken.
Maar je ziet inderdaad wel eens dingen voorbij komen. Die mensen kunnen beter helemaal géén horloge dragen en áls ze het al doen moeten ze er verder gewoon vanaf blijven.

1 like

De secondenwijzer, 0.17mm, zit er nu op maar draait dol :disappointed_relieved:, oftewel hij zit veel te los. Diameter zou moeten kloppen… wat kan het zijn? Of toch te lang?

Lijkt me sterk maar toch. Hoor graag wie suggesties heeft.

Had het van watchuseek
https://forums.watchuseek.com/f10/vostok-amphibia-second-hand-hole-size-433604.html#/topics/433604

Als hij er afvalt is tie sowieso te groot :disappointed_relieved:

Weet verder echt niet wat het zou kunnen zijn :fearful:

Simpel:

  • benodigde diameter = 0,17 mm
  • benodigde lengte tubus = min. 1,5 mm (of meer)

Als je dus conform deze specificatie hebt besteld en hebt gekregen, maar het er niet goed op zit, dan doe je iets fout bij het plaatsen.

Suggestie: laat het een ander doen :wink:

Tja of te klein?

Je maakt een grapje :joy:
Dan denk ik eerder dat er niet volgens specificaties is geleverd of dat er iets mis is met het uurwerk.

Bij te klein zou je hem er toch niet op krijgen?

probeer een ander standaard secondewijzer te plaatsen, dan kun je dit uitsluiten.

Evt. Kun je aan Dmitry van meranom of Kristof? van one second closer de maatvoering vragen?