Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Door een onderdeeltje dat @JanDoedel opstuurde, heb ik een Vostok uurwerk kunnen redden :grin:

Bedankt!

8 likes


Een van de de meest subtiele mod op mijn Vostokā€¦

7 likes

Secondewijzer?

1 like

@Dao die brush ziet er goed uit! Mijne was al volledig brushed dus de zijkanten gepolijst en de fronten nog extra gebrushedā€¦ Verder custom wijzerplaat en een nieuwe gemodde bezel (lume-pip verwijderd en rood ingelakt) de band is een Meranom Solid Oyster welke ik ook heb gebrushedā€¦ verdere plannen zijn nog een andere bezel (vind deze te klein) gouden wijzers, nieuwe plaat printen en mss nog een custom bezel insert

7 likes

En nu maar hopen dat ik zelf nooit een secondewijzer te hard aandruk :smile:

Blij dat ik van hulp kon zijn. Plezier met het horloge!

1 like

Ziet er goed uit!! Heel nice. Geeft die bracelet echt een ā€˜duurdereā€™ uitstraling, vind je niet?

@JanDoedel :+1:t2::+1:t2:

2 likes

Ja inddā€¦ Ik vond de PCLā€™s nogal cheap ogen terwijl de band zelf echt van goede kwaliteit is. Ben erg benieuwd naar jouw mod als hij klaar is

1 like

Duurt nog 2 weken denk ik voor de nieuwe wijzer(s) binnenkomenā€¦ :scream:

Drie opties:

  • Het is niet precies 0,17
  • Er wordt niet precies 0,17 geleverd
  • Ik doe iets verkeerd

En optie 3 is het niet :stuck_out_tongue: 2e secondenwijzer ontvangen, dit keer 1,5 mm lang ipv 1,8, maar hij gaat er niet op. Pak ik er een secondenwijzer van One Second Closer erbij, floept er meteen in.

Helaas, ā‚¬16 ofzo verspild. Nu iets anders onderweg :+1:t2:

1 like

:confounded::confounded::confounded: balen dit zeg.

Ouch, dat is pijnlijk. Het feit dat de wijzer van OSC er zo op ging pleit inderdaad voor optie 1 of 2. Maar welke van de 2?..

Heb je nu bij 1 van de bekende kanalen besteld?

1 like

Een kanaal waar ik zelf niet eerder heb besteld, maar wel wijzers specifiek voor Vostok Amphibiaā€™s en van een verkoper met zeer goede beoordeling op eBay: favinov

2 likes

Daar heb ik ook wel eens wijzers besteld voor mijn eerste mod.
Liep toen ook te klooien met de secondewijzer maar weet niet meer precies hoe en wat. Uiteindelijk is ie er wel op gegaan en zit er nog steeds op.

1 like

Cool, ben benieuwd dan. Vandaag NL binnengekomen, dus zal er met een beetje geluk in enkele dagen wel zijn!

1 like

Oh wacht. Ik dacht de wijzers die niet pasten daar vandaan kwamen maar je nieuwe moeten daar vandaan komen?
Ik liep toen te klooien maar dat kwam denk ik niet door de wijzers maar misschien door mā€™n eigen onkunde. Omdat ie er nu nog op zit zal ie wel ok zijn. Die van jou gaan dan ongetwijfeld ook passen.

Begin nu wel nieuwsgierig te worden man.

Nee, redroosteruk paste niet, ik verwacht deze andere wel!

image

1 like

Ik ben aan het rondkijken of ik ook een Franken Vostok in elkaar kan gaan prutsen. Ik wil daarvoor een Komandirskie 211783 aanschaffen voor het uurwerk (persoonlijk vind ik handwinders leuker dan automaten heb ik gemerkt) en de wijzerplaat.

Maar ik wil dat gaan overzetten naar een Amphibian 420 kast. Ik heb zoutzuur als zweet dus heb liever roestvrijstaal dan verchroomd brons.

Nu weet ik niet zeker of dat kan. Ik moet dan waarschijnlijk een ander (weet niet hoe het onderdeel genoemd wordt) ring hebben om het loopwerk in de kast te passen, of kan ik de ring van de Komandirskie gebruiken in de Amphibian kast?

Weet bijna zeker dat ik een ander achterdeksel nodig heb voor de Amphibian kast met een 2414 uurwerk er in. Is dat deze van Meranom.

Ben ook van plan de datum ring en de wijzers te vervangen. Ben niet helemaal zeker of dat gaat passen, vooral de wijzers niet.

En ik heb helemaal geen idee welke kroon ik zou moeten gebruiken qua maat. Is dat dan gewoon de kroon voor de 420 kast als er een 2414 uurwerk in zit?

Wil me ook nog een andere bezel zoeken. Maar dat kan later.

Zou graag wat advies van meer ervaren Vostok knutselaars hebben. Is dat een project wat te doen is voor een noob als ik?

2 likes

Het 2414 en 2416 zijn uitwisselbaar, dus je kunt kunt de handwinder simpel in de 420 kast kwijt.

De deksels zijn tevens te verwisselen, je hoeft dus niet een nieuwe deksel te kopen.
Sterker nog, je kunt zelfs de 420 deksel gebruiken, want deze sluit de werkhouderring normaal/goed op, je heb enkel wat loze ruimte tussen uurwerk en middenpunt deksel, aangezien hier normliter de rotor draait.
Persoonlijk zou ik wel de 211 deksel gebruiken (of een nieuwe als je die simpelweg mooier vindt), omdat het horloge dan wat lager op de pols zit (de 420 is nl. al een klein ā€œdikkertjeā€ gezien de diameter van 40 mm i.c.m. de 18 mm lugs)

Voor de rest (datumschijf, wijzers, etc.) is alles 1:1 uitwisselbaar tussen 2414 en 2416 :+1:

3 likes

Top. En de kroon van de 420 kast kun je ook 1:1 gebruiken? Ik vermoed dan van wel, maar neem liever het zekere voor het onzekere.

Yep, kroon/stem past 1:1 :+1:

1 like