Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ik heb deze dial (met zilveren markeringen) in een 120 kast gehad en ik vond het een vrij kille bedoeling. diezelfde dial in een 710 kast staat dan weer fantastisch. ik zou, als ik je een tip mag geven, voor de dial met goud/koperkleurige markeringen gaan en er dan een smooth of andere messing bezel opzetten.




Bovenste foto is hoe het horloge nu is. matte geborstelde kast en smooth glanzende bezel. tweede foto is hoe het horloge was, vond ik te kil en derde foto is dus de dial met zilveren markeringen in een 710 kast met messing bezel. Dan heb je een idee van de looks :wink:

5 likes

Had je die 120 zo gekocht? Dat is namelijk redelijk precies wat ik wil (behalve zwarte datum ring en het liefst kathedraalwijzers). In mijn geval heb ik een redelijk sober en kil horloge ā€œnodigā€.

Wil er in ieder geval snel de tijd op kunnen aflezen (het liefst met datum).

Ik ben nog aan het rondspeuren. Het liefst zou ik modden vermijden. Maar hoe leuk het ook kan zijn tanks en communistische sterren zijn niet overal gepast, ben je een beetje gedwongen om te modden als je een goedkope RVS Rus wilt.

Beetje een gemis in het assortiment van Vostok.

Is dit misschien nog wat inspiratie voor je?

Of met de bezel van zā€™n Komandirskie neefje:

Of met chromen bezel:

Dat gaat met deze perfect. Datum aflezen met een zwart datewheel icm een zwarte dial gaat wel iets ā€œmoeilijkerā€. Kijk maar op de onderste foto, daar zie je goed het verschil met de witte van de Komandirskie.

3 likes

Ik heb de Vostok zelf zo samengesteld. maar volgens mij kun je bij Meranom en wellicht ook Zenitar aangeven dat je die specifieke wijzerplaat in een 120 kast zou willen hebben. Groeten en succes
Marijn

1 like

Ik ben al een tijdje in bezit van een Amphibia Scuba Dude. Behalve dat ik het bandje niet mooi vind, is hij veel te groot voor mijn pols. Het bandje zelf kan helaas niet ingekort worden.

Door de vreemde lugs (zie afbeelding) heb ik helaas nog geen ander bandje kunnen vinden met gevolg dat ik dit horloge nooit heb kunnen dragenā€¦

Ik wil hier dolgraag een mesh/andere stalen band op zetten, of hem dragen op een NATO. Zijn er een soort van ā€˜adaptortjesā€™ op de markt zodat ik hier een normale band op kan monteren? Of hebben jullie andere tips? :grin:

Ik hoor graag. Thanks

Rogier

3 likes

Hoe moeilijk is dat eigenlijk? Alles apart en dus los aan onderdelen kopen en vervolgens zelf in elkaar zetten?

Pracht sunburst! :+1:

Zo iets wellicht? Deze past op 960 kast. Overgang naar normale bandjes. Hoe oud is die van jou?

Of bandje handmatig aanpassen?

1 like

Thanks! Ik wil hem ook heel graag gaan dragen.

WOW dit was echt exact waar ik naar op zoek was, bedankt! Vele obscure sites en fora hiervoor afgezocht :hugs: Ik zoek nog even de maat na van die lugs van de 960 en dan bestel ik ze direct. Dit exemplaar komt uit de jaren '80.

Hmm behalve dat ik het bandje echt niet mooi vind, bestaat er (naast de sluiting zelf) geen mogelijkheid om hem in te kortenā€¦ Heb er wel over nagedacht om misschien een leren bandje bij te snijden, maar denk dat hij beter tot zijn recht komt met een mesh of NATO strap :slight_smile:

1 like

Belangrijkste is denk ik dat je zeker weet dat alles op elkaar past en dat je het juiste gereedschap hebt. Op zich is het allemaal niet zo spannend hoor.

YouTube staat vol met how-toā€™s en tutorials!
https://www.youtube.com/results?search_query=vostok+modding

2 likes

Thanks! Gelukkig is gereedschap niet zo duur in aanschaf en top gereedschap hoeft het ook niet te zijn voor een simpele Vostok.

Zijn er eigenlijk fatsoenlijk DIY dials te maken of is dat echt niet mogelijk? Ik weet dat iemand door een oude Orient dial schoon te schuren en dan m.b.v. printen op fotopapier, plakken en aanbrengen van UV paint een dial voor zichzelf heeft gemaakt. Het resultaat was niet slecht, maar die kleurspelingen bij het bewegen van de dial krijg je volgens mij niet voor elkaar op deze manier.

Hier een diy voor een stalen band.

https://forums.watchuseek.com/f10/diy-solid-link-bracelet-960-neptune-case-933059.html

2 likes

Jepā€¦ is mogelijk :wink: deze is negative gilt geprint (zwart op goud en voorzien van glans laminaat) maar wel op een professionele printer en ook niet op fotopapier.

9 likes

Horen wel andere wijzers (gilt) op om het af te maken :+1:

2 likes

Er komen nog gouden wijzers op met lollipop secondewijzer, andere bezel (deze vind ik te smal) en misschien nog een custom insert

1 like

Vostok-Vrijdag

7 likes


Vostok chetverg

2 likes

Boctok liefhebbers,

Voor diegene die het de moeite waard vinden om een excursie door de Boctok fabriek te maken vond ik op watch.ru een (nerveus) filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=eRAU2qI6rXg

1 like

Even een schaamteloos stukje sluikreclame, ik heb nog een nieuwe zwarte scuba dude wijzerplaat liggen!


3 likes

Mijn pas aangekochte Vostok Amphibia. Ik kwam er al snel achter dat hij veelste snel loopt, nu las ik dat dit vaker voorkomt bij deze horloges en het snel op gelost kan worden door te demagnetiseren? Anders zou hij natuurlijk opnieuw geregeld moeten worden.

2 likes