Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Op komandirksie voor 3600 een amphibia zonder verzending. Je lacht je rot

1 like

ik heb een (vintage) komandirskie… ik heb die nu een 2 tal weken maar is me een beetje te klein qua formaat. als je wil kan je hem overnemen.
stuur maar PB.

Bedoel je dan in de site waar je bestelt, of pas in de paypal pagina?

Tel uit je winst.

1 like

Zou je ook wat foto’s naar mij willen sturen? Misschien kan ik hem je afhandig maken😉

In de site van Meranom zelf André. Helemaal rechtsboven in de balk kun je omschakelen. Dollar teken $ of P.
P is de Russische r. Van roebel in dit geval.

1 like

Tip van @BG1! Bedank hem maar. :wink:

2 likes

Zeker waar!

Ik vond zo iets wel gaaf maar dan niet met een zwarte band, lekker zomers en eventueel die bezel inlay eens in de zoveel tijd eranderen voor een andere kleur :grimacing: die van am watches zijn wel heel tof. Wel prijzig alleen

5 likes

Ik heb een wat afwijkend vostok horloge ten opzichte van wat hier boven wordt besproken.

De overgrootvader van mijn vriendin droeg vroeger dit Vostok horloge. Hij zou het zelf hebben gekocht tijdens één van zijn vele tripjes naar het oostblok in de jaren '50. Na het overlijden van haar grootvader (de zoon van de eerste eigenaar dus!) vonden we het horloge in een bakje in de la. Ik heb het wel eens geprobeerd te dragen, maar het klokje liep vreselijk achter.

Op dit moment ligt hij bij @vouwfietser voor een servicebeurt. Via HF heb ik er een mooie band bij gekocht. Ik hoop dat ik het horloge vanaf volgende week weer in bezit heb en kan gaan dragen! Volgens mij is hij 34 of 35mm. Dus vrij klein.

Foto’s van @vouwfietser


En onderaan de voorziene band, alligatorleer van Jean Rousseau. Band is waarschijnlijk een veelvoud van het horloge waard, maar wat maakt het uit?

14 likes

Heel erg mooi en een mooi verhaal!

1 like

Wat ik ga maken lijkt daar wel wat op. Zelfde kast en dial.

1 like

Zat die dial al in de kast of ga je die er nieuw inzetten?

1 like

Zat er al in. Het is de 110649
Ik heb zo’n zwarte dial wel in m’n 100 kast gezet.
Die dial kwam los bij Zenitar op Ebay vandaan.

2 likes

Niet iedereen vind die 110 kast fijn. Ik persoonlijk niet ben ik achter gekomen. De lug 2 lug afstand is heel groot en daarnaast zit er geen enkele curve in de kast. Helemaal vlak dus.

1 like

Gaaf hoor! Die combinatie is wel heel nice :+1:

Ik zit nog te twijfelen welke kast ik zou willen, heb overal al gekeken maar ik kan maar geen goede vinden met een mooie witte plaat. En om nou als eerste mod meteen een dial te veranderen is ook zo iets :sweat_smile:. Eigenlijk is die dial op de foto perfect maar ben bang dat die kast niet lekker gaat zitten

Je kan ook het hele uurwerk in één keer in een andere kast lepelen.
Soms kom je de juiste dial tegen maar in “de verkeerde kast”.

1 like

Amplitude van 333, kan dat wel?
Ik meende opgevangen te hebben dat 310/320 het maximum is en alles daarboven een bij-effect ergens van. De pallen die de balans tegenhouden zitten gemiddeld toch onder een hoek van ca. 50 à 52 graden dus dan is de max. iets meer dan 300 zonder dat het botst.

Ik heb de melk dus wel horen klotsen maar als uit bovenstaand blijkt dat ik de tepel mis, praat me s.v.p. even bij :wink:

1 like

Inderdaad :sunglasses:

Waarschijnlijk is de lift angle niet op 42 gezet. Deze staat bij de Weishi standaard op 52 graden.

Als ik me niet vergis kun je zeggen dat per graad lift angle dit 5 punten scheelt op de amplitude (correct me if i’m wrong). Dus komt het hier nog steeds op een zeer gezonde amplitude uit.

3 likes

Hm dat is ook wel een goede, jammer dat ik hier geen YouTube kan kijken anders had ik allang dat filmje bekeken die je had gestuurd :sweat_smile:

1 like